فشار یک اندازه گیری اساسی در نظر گرفته می شود زیرا در بسیاری از کاربردهای عملی استفاده می شود: فشار، جریان، مساحت، چگالی و غیره. فرستنده فشار ABB به اندازه گیری تمام این فشارها کمک می کند.

فشار یک پارامتر اساسی در نظر گرفته می شود زیرا در بسیاری از کاربردهای فرآیند استفاده می شود: فشار دیفرانسیل، جریان، مساحت، چگالی و غیره. ترانسمیترهای فشار ABB به اندازه گیری تمام این فشارها کمک می کنند. این محصول را از نمایندگی abb خریداری کنید.



فشار دیفرانسیل

فشار دیفرانسیل تفاوت بین مقدار فشار و فشار مرجع است. به یک معنا، فشار مطلق را می توان فشار دیفرانسیل، خلاء مطلق یا صفر مطلق به عنوان فشار مرجع در نظر گرفت. فشار گیج را می توان به عنوان فشار دیفرانسیل در نظر گرفت، زیرا فشار مرجع در فرستنده فشار ABB اتمسفر است.


سوئیچ فشار جریان ABB

یکی از رایج ترین کاربردهای سنسورهای فشار دیفرانسیل اندازه گیری جریان است. عامل مشترک دارای محدودیت های داخلی است. این باعث کاهش سطح مقطع لوله می شود که در آن فرآیند انجام می شود. این مرز باعث افزایش سرعت سیال در هنگام عبور از مرز می شود. بنابراین، سیال مستقیماً بالای سد دارای انرژی جنبشی (سرعت) کمتری نسبت به سیال مستقیماً زیر سد است.



این افزایش در انرژی جنبشی در سراسر مانع با کاهش متناظر در انرژی پتانسیل (تنش استاتیک) متعادل می شود. دریچه هایی که در دو طرف سد قرار دارند، به دلیل افت انرژی پتانسیل مایع، سنسور فشار ABB به طور مداوم اختلاف فشار را کنترل می کند.

فرستنده های ABB در برابر جریان کم یا جریان کم مقاوم هستند. این فشار بسیار کم است، معمولاً 1 psi تا 750 psi (0.24 تا 186 کیلو پاسکال) بسته به آب و سرعت جریان. خلاصه ای از اندازه گیری های مختلف فشار در شکل 2 نشان داده شده است.



اندازه گیری سطح مایع با ترانسمیترهای فشار ABB

اندازه گیری سطح مایع را می توان با ترانسمیتر فشار ABB که یکی از پرکاربردترین محصولات صنعتی، دیفرانسیل یا فشار سنج است، انجام داد. معمولاً با باز یا بسته بودن مخزن در برابر جو تعیین می شود.



مخزن باز

سطح آب مخزن باز نشان می دهد که مخزن به هوا باز است. در سیستم های مخزن باز، هرگونه تغییر در فشار هوا بر فشار سیال کاری در مخزن تأثیر می گذارد. در این برنامه اندازه گیری سطح، فرستنده ABB فشار اتمسفر را در پایین دست اندازه گیری می کند که باعث کاهش اثر فشار اتمسفر بر سیال مخزن می شود. نقطه فرستنده به مخزن متصل است بنابراین سطح آب واقعی در مخزن را اندازه می گیرد.



فرستنده فشار I-ABB ivaliwe i-tank

مخزن بسته مخزن است که در آن مخزن یا مخزن از اتمسفر مهر و موم شده است. همانطور که سیال فرآیند مخزن را پر یا خالی می کند، فشار داخل مخزن می تواند از مثبت به خلاء برسد. این تغییر در فشار داخلی مخزن، اگر جبران نشود، مستقیماً بر سطح مایع اندازه گیری شده توسط فرستنده فشار ABB تأثیر می گذارد. لوله های فرستنده فشار دیفرانسیل ABB از پایین سنسور فشار تا بالای مخزن این کار را آسان می کند.



ترانسمیتر فشار کرونا

فشار با استفاده از فرستنده‌های فشار Krone اندازه‌گیری می‌شود که معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک عنصر حسگر که در تماس مستقیم یا غیرمستقیم با فرآیند است و یک بسته الکترونیکی ثانویه که خروجی عنصر حسگر را به سیگنال انتقال استاندارد تبدیل می‌کند. . ..



در قلب سنسور فشار کرونا سنسوری وجود دارد که سیگنال الکتریکی سطح پایینی را در پاسخ به نیروی وارد شده به عنصر حسگر تولید می کند. قانون پاسکال بیان می کند که وقتی یک فشار خارجی به یک سیال محصور در حالت سکون وارد می شود، فشار در هر نقطه از سیال به میزان آن فشار خارجی افزایش می یابد.

عنصر اصلی به لوله سیستم متصل می شود و فشار سیستم به دیافراگم تاج جداکننده فشار اعمال می شود. طبق قانون پاسکال، سیال پرکننده داخل هسته به همان فشار اعمال شده روی دیافراگم به تنهایی می رسد. مایع پرکننده هیدرولیک این فشار را به سنسور منتقل می کند که سیگنال مربوطه را می دهد.



طراحی ترانسمیتر فشار کرونا

طراحی عنصر اصلی به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی فرستنده فشار کرونا را به داخل فرآیند منتقل کند و به طور مکانیکی از سنسور در برابر آسیب ناشی از متغیرهای فرآیند مانند فشار بیش از حد محافظت می کند. الکترونیک فیلتر ثانویه فرستنده فشار Krone سیگنال سنسور را تقویت، تنظیم و تبدیل به سیگنال خروجی DC استاندارد 4-20mA می کند. الکترونیک ثانویه بسیار پیچیده است و وظایف زیادی را انجام می دهد. خروجی سنسور برای تغییرات در فرآیند و شرایط محیطی قبل از تبدیل به سیگنال 20-4 میلی آمپر جبران می شود.



به عنوان مثال، خطاهای اندازه گیری ناخواسته را به دلیل اثرات حرارتی کاهش می دهد و به فرستنده فشار کرون خروجی بسیار پایداری می دهد. وسایل الکترونیکی همچنین به کاربر این امکان را می دهد که فرستنده فشار کرونا را بالاتر از فشار ورودی تنظیم کند. برای مثال، یک فرستنده فشار کرونا را می‌توان برای اندازه‌گیری نسخه‌های فرستنده فشار کرونا کالیبره کرد تا انواع کاربردهای مشابه را انجام دهد. علاوه بر این، الکترونیک ثانویه به کاربر این امکان را می دهد که برای اندازه گیری کاربردهای خاص (مثلاً گام/ رانش) به خروجی فرستنده تکیه کند.



قطعات الکترونیکی ثانویه در محفظه ای درون فرستنده فشار تاجی قرار دارند که در مرکز به عنصر اولیه قرار دارد. این محفظه برای نصب کارخانه مناسب است. محفظه به محافظت از دستگاه های الکترونیکی در برابر تأثیرات و تغییرات محیطی کمک می کند. محفظه پایان مناسبی را برای سیم‌های حسگر که از عنصر اصلی و سیم‌کشی میدان می‌آیند، فراهم می‌کند.

http://aftabir.com/reportages/view/4449/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-abb