شستن لباس در آب ساده باعث تمیزی کامل لباس نمی شود و تنها استفاده از پودر لباسشویی لباس تمیزی به شما می دهد.

شوینده های لباسشویی انواع مختلفی دارند و به صورت پودر، مایع و کپسولی با یا بدون آنزیم در بازار موجود می باشند. اما کمترین نکته قابل توجه در این میان میزان مواد شوینده ای است که باید در هر شستشو استفاده شود.

اگر به اندازه کافی از مواد شوینده استفاده نکنید، لباس ها کاملا تمیز نمی شوند و در صورت استفاده بیش از حد، علاوه بر هدر دادن هزینه، ممکن است به لباس آسیب وارد شود.

در این مقاله اختصاصی مجله قرمز به شما می گوییم که برای شستن لباس های خود به چه مقدار مواد شوینده نیاز دارید و چگونه از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و لباس ها را تمیز کنید.

یک تصور غلط رایج در هنگام شستن لباس ها این است که هر چه مواد شوینده بیشتری استفاده کنید، لباس شما تمیزتر خواهد بود. اما پایه ماده شوینده با این باور منافات دارد و افزودن مقدار زیادی ماده شوینده به فرآیند شستشو، نه تنها لباس را تمیزتر می کند، بلکه تخلیه و تمیزکردن مواد شوینده را دشوارتر می کند. .

مواد شوینده باقی مانده در پارچه باعث می‌شود لباس‌ها بو داده و کثیفی بیشتری را جذب کنند و نیاز به شستشوی مکرر دارند که همه اینها به هزینه‌های نگهداری و عمر لباس‌های مورد علاقه‌تان می‌افزاید. همچنین استفاده کم مواد شوینده از تمیز شدن کامل لباس‌ها جلوگیری می‌کند و کثیفی و نمک‌های معدنی موجود در آب روی لباس‌های شما جمع می‌شود و آن‌ها را غیرقابل استفاده می‌کند.

بنابراین استفاده از مقدار مناسب از مواد شوینده لباسشویی برای مراقبت از لباس بسیار مهم است و باید آن را در نظر داشته باشید.

چند بار برای شستن لباس ها لازم است؟

متأسفانه نمی توان مقدار دقیق و صحیحی را برای استفاده از مواد شوینده پیدا کرد. این مقدار بستگی به میزان کثیف بودن لباس‌های شسته شده، میزان لباس‌های شسته شده و میزان آبی که می‌خواهید استفاده کنید و دمایی که می‌خواهید استفاده کنید، دارد.

شستشوی دستی با ماشین لباسشویی متفاوت است و به مواد شوینده مختلفی نیاز دارد. مقدار آب مصرفی در شستن لباس ها میزان و قدرت ماده شوینده در شستشو را تعیین می کند، به عنوان مثال ماشین لباسشویی با درب بالایی از 45 لیتر آب برای شستن 2 تا 3 کیلوگرم آب استفاده می کند، در حالی که ماشین لباسشویی هایی که از بیرونی استفاده می کنند. در، درب. این: لباس ها با 10 تا 15 لیتر آب شسته می شوند. اما هنگام شستن دست ها می توانید میزان آب و مقدار مواد شوینده را کنترل کنید و آن را به دلخواه تغییر دهید.

یکی دیگر از مواردی که بر میزان استفاده از مواد شوینده تأثیر می گذارد، سختی آب است. هر چه آب سخت تر باشد، مواد معدنی بیشتری در آن وجود دارد. این مواد معدنی با مواد شوینده واکنش نشان می دهند و در نتیجه عملکرد آنها را مختل می کنند. ، قدرت پاک کنندگی مواد شوینده کاهش می یابد، در این صورت از مواد شوینده بیشتری استفاده کنید. خوشبختانه محصولات جدیدی به بازار معرفی و عرضه می شود که برای شستشو با آب سخت مناسب بوده و از کارایی آن ها کاسته نشده است.

آیا فوم بیشتر به معنای تمیزی بیشتر است؟

همیشه در تصور ما وجود حباب و کف به معنای تمیزی بیشتر است، اما لزوماً اینطور نیست. حباب ها فقط ترکیبی از مواد شوینده و هوا هستند، در حالی که می توان مواد شوینده ای ساخت که لباس ها را بدون ایجاد کف به خوبی تمیز کنند، اما از آنجایی که مصرف کنندگان هنگام شستن به کف علاقه دارند، تولیدکنندگان این کار را نمی کنند!

بنابراین، اگر در طول فرآیند شستشو، کف زیادی مشاهده نمی کنید، لزوماً به این معنی نیست که مواد شوینده شما خوب کار نمی کند. در واقع هنگام شستن لباس ها به خصوص در ماشین هایی که درب جلو دارند، کف زیاد می تواند به دستگاه آسیب برساند و از در خارج شود که هیچکس دوست ندارد.

به همین دلیل مواد شوینده ماشین لباسشویی با فوم کم طراحی شده اند، اما برای شستن لباس ها با دست یا با فشار قوی می توانید از شوینده هایی با فوم بالا نیز استفاده کنید، اما فراموش نکنید که لباس ها را به طور کامل بشویید تا اثری از آن باقی نماند. مواد شوینده در آنها، ثابت نیست

مقدار مناسب مواد شوینده برای اتومبیل های درب جلو

همانطور که گفتیم در ماشین لباسشویی های درب جلو در صورتی که کف از حد معینی فراتر رود احتمال بیرون آمدن از درب ماشین وجود دارد بنابراین برای این ماشین ها بهتر است از مواد شوینده ای استفاده شود که میزان کمتری دارند. فوم .

پودر شوینده: کار با پودرها در این نوع ماشین ها بسیار ساده است و کافی است پودر را در کشوی مخصوص بریزید تا فضای آن با توجه به کیفیت مشخص شده پر شود. کشوی پودر را ببندید و لباس های شسته شده را از قسمت جلویی در قابلمه دستگاه قرار دهید. سپس برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کرده و دستگاه را روشن کنید.

مواد شوینده: با توجه به نظر تولید کننده مایع لباسشویی می توانید مواد شوینده را مستقیماً در کشوی مخصوص بریزید (توجه داشته باشید که محل نرم کننده با محل مواد شوینده متفاوت است) یا این مایع را در یک گلوله مخصوص بریزید و با لباس در دیگ ماشین قرار دهید و سپس برگردانید. آن را به دستگاه

کپسول های شوینده: کپسول های شوینده نوع خاصی از مواد شوینده هستند که می توان آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار داد و هرگز نباید آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. وقتی مطمئن نیستید که چگونه مقدار مناسب آرایش را انتخاب کنید، کپسول ها بهترین گزینه هستند زیرا مقدار مناسبی را به شستشو اضافه می کنند و نیازی به برش دادن آنها نیست.

مقدار مواد شوینده مناسب برای خودروهای دارای درب بالا

در این نوع ماشین ها می توانید از مواد شوینده با کف زیاد استفاده کنید. اما دقت کنید که مواد شوینده را مستقیماً روی لباستان نریزید.

مواد شوینده: مواد شوینده را طبق درجه بندی مشخص شده در ظرف مخصوص داخل دستگاه بریزید و سپس لباس را داخل دستگاه قرار دهید.

مایع شوینده: مایع شوینده را به صورت پودر اندازه گیری کرده و در محل مشخص شده در خودرو قرار دهید. سپس لباس ها را در ماشین قرار دهید.

شامپو: رنگ را در قابلمه ماشین بریزید، ابتدا لباس ها را داخل قابلمه بگذارید، سپس بطری را روی آن بگذارید و رانندگی کنید.

اگر لباس هایی دارید که فقط با دست قابل شستشو هستند، ابتدا به تنظیمات ماشین لباسشویی خود توجه کنید.

اما اگر لباس های خود را با دست یا در برنامه شستشوی دستی ماشین لباسشویی می شویید، باید از مواد شوینده مخصوص دستشویی استفاده کنید. هنگام شستن لباس ها با دست، مطمئن شوید که صابون کاملا در آب حل شده است، سپس لباس ها را به تابه اضافه کنید.

با استفاده از مواد شوینده به اندازه کافی از محیط زیست و اقتصاد محافظت کنید

استفاده از مواد شوینده کافی نه تنها برای لباس های شما مفید است، بلکه به محافظت از محیط زیست نیز کمک می کند. هر چه مواد شوینده باباسلمان بیشتری برای شستن لباس های خود استفاده کنیم، مواد اولیه کمتری برای شستن و بسته بندی آن ها مصرف می شود.

مواد شوینده کمتر به معنای شستشوی آب کمتر است که به معنای مصرف آب کمتر و صرفه جویی در منابع آب در این شرایط خشکسالی شدید است. البته به خاطر داشته باشید که استفاده کمتر از مواد شوینده از شستشوی کامل لباس ها جلوگیری می کند و شستشوی مجدد لباس های شما، اقتصاد خانه و همچنین محیط زیست و منابع را به خطر می اندازد. این طبیعت ماست.