عروس هلندی از خانواده طوطی است و از نظر جثه کوچکترین عضو این خانواده در استرالیا است. این پرندگان در سراسر جهان به عنوان حیوانات خانگی محبوب هستند و به راحتی تولید مثل می کنند. این پرندگان پس از مرغ عشق از پرطرفدارترین پرندگان زینتی محسوب می شوند.

بسیاری از افراد به انواع طوطی علاقه مند هستند. آموزش دادن این پرندگان بسیار آسان است زیرا افرادی باهوش و کنجکاو هستند. یکی از انواع طوطی ها که از نظر بسیاری از افراد بسیار محبوب است عروس هلندی نام دارد. این نوع طوطی ها بومی استرالیا هستند و در مناطق بیابانی و گرمسیری آن یافت می شوند. سازگاری آسان آنها با محیط زندگی باعث شده است که عروس هلندی به عنوان یک پرنده خانگی شناخته شود. این پرندگان پر سر و صدا نیستند و می توان آنها را برای مدت طولانی تنها گذاشت.

این طوطی ها از خانواده کاکادوها هستند. بال ها و پرهای زیبایی دارد. رنگ پرها در پرندگان نر و ماده متفاوت است. این گونه‌های کوچک‌تر از انواع قدیمی‌تر نازک‌تر هستند و بال‌ها و بال‌های کوچک‌تری دارند. رنگ پرهای این پرندگان معمولاً خاکستری و صورتی است. در طوطی های نابالغ حدود 9 ماه بالغ می شوند و به رشد خود ادامه می دهند.

یک کاکائو هلندی بالغ حدود 85 تا 113 گرم وزن و 30 سانتی متر قد دارد. گونه های بالغ معمولاً منقار تیره تری دارند. نرهای این پرندگان دارای پرهای زرد روشن بر روی سر خود هستند. طول عمر تقریبی عروس هلندی حدود 12 تا 14 سال است. با این حال، این پرنده می تواند تا 25 سال زندگی کند. گونه های وحشی این پرندگان دارای پرهای خاکستری بوده و رنگدانه های اصلی پرهای این پرندگان شامل زرد، قرمز و سیاه می باشد.

عروس هلندی عبارتند از:

جهش اولیه

اولین جهش شامل عدم وجود رنگدانه سیاه در بدن این پرندگان است که باعث ایجاد لکه های سفید و زرد روی پوست می شود.

پرش دوم

اگر بدن این نوع طوطی رنگ مشکی نداشته باشد، ماده ها درخشنده تر از پرندگان نر خواهند بود.

پرش سوم

پرندگانی با پرهای خاکستری تیره و پرهای سفید و زرد.

توپ چهارم

رنگدانه سیاه آنها قهوه ای می شود.

پرش پنجم

رنگ مشکی کاهش می یابد و چشم ها قرمز و قسمت بالایی و پاها صورتی می شوند.

تغییرات اضافی در این پرندگان عبارتند از:

جهش دوگانه ای که بال های طوطی را به پر تبدیل می کند.

در برخی موارد، جهش های ایجاد شده در طوطی ها می تواند باعث سفید شدن پرهای سر آنها شود.

بروز تغییرات زیادی نیز باعث تغییر رنگ پشم طوطی به رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز روشن، زرد و قهوه ای می شود.

غذای عروس هلندی

برای تغذیه کاکاتیل هلندی از غذای تجاری مخصوص این پرندگان استفاده کنید. علاوه بر این، برای متعادل کردن میزان مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز این پرندگان، می توانید آنها را با غذاهایی مانند هویج، کرفس، اسفناج، نخود، تخم مرغ آب پز و میوه هایی مانند پرتقال، سیب و موز تغذیه کنید و البته لازم است. اشاره می شود که مواد غذایی مذکور باید به خوبی له شوند.

اب

طوطی خود را هر روز با آب تازه تغذیه کنید و همچنین می توانید مقداری ویتامین و مواد معدنی به آب آشامیدنی او اضافه کنید.

حمام

از آنجایی که این پرنده عاشق حمام کردن است، برای حمام کردن کافی است یک کاسه آب در قفس قرار دهید.

تمیز کردن

نظافت پرنده عروس هلندی شامل تمیز نگه داشتن پرهای آنها و کوتاه کردن ناخن های آنها است. قرار دادن شاخه ای از افرا و بلوط نیز به تیز نگه داشتن منقار آنها کمک می کند.

مراقبت خوب از عروس هلندی زندگی طولانی و سالم را برای این پرنده تضمین می کند. کارمادیو

یک لانه عالی برای نژاد کاکاتیل هلندی

قفس

عروس هلندی به قفس های جادار و بزرگ نیاز دارد پس برای این پرنده قفسی حداقل 45*60 سانتی متر تهیه کنید تا بتواند به راحتی پرهای خود را باز کند. قفس های فلزی در مقایسه با قفس های چوبی از استحکام و دوام بیشتری برخوردار هستند و وجود میله های افقی در قفس نیز مناسب است زیرا این پرندگان دوست دارند در سطوح مختلف بالا بروند. افزودن مقداری ماسه به کف قفس نیز باعث کاهش پراکندگی بذر می شود.

بشقاب غذا

برای تغذیه این پرنده از دو ظرف فلزی جداگانه برای آب و دانه استفاده کنید و از ظروف پلاستیکی برای غذا دادن به این پرندگان خودداری کنید، زیرا عروس هلندی می تواند آن را بجود و بشکند.

جایی که عروس هلندی نگهداری می شود

همانطور که به Carmade توضیح دادیم، قفس را دور از نوسانات شدید دمایی قرار دهید، قرار دادن قفس بر روی یک سطح بلند نیز به او کمک می کند تا احساس امنیت کند. اگرچه لازم نیست یک شبه قفس را بپوشانید، اما به پرنده کمک می کند تا آرام شود.

برای هوادهی پرنده آن را در مکانی باز اما با پوشش محافظ قرار دهید زیرا امکان فرار پرنده را فراهم می کند و از قرار دادن این پرندگان در مکانی با هوای سرد خودداری کنید.

مراقبت روزانه، هفتگی و سالانه در قفس

نگهداری اولیه قفس شامل تمیز کردن و پر کردن روزانه کاسه آب و غذا است. قفس را به صورت هفتگی تمیز کنید و اگر گرد و خاک گرفت آن را بشویید. هر سال بستر را با شن و ماسه تعویض کنید.

گرفتن عروس هلندی

نحوه برخورد با طوطی عروس هلندی

از آنجایی که این پرندگان متعلق به مناطق بیابانی هستند، ممکن است در ابتدا رفتاری پرخاشگرانه داشته باشند، اما با وجود این، این پرندگان به راحتی خود را با سایر پرندگان سازگار می کنند و مشکلی وجود ندارد. این پرندگان به توجه و مهربانی شما علاقه مند هستند و در صورت عدم مشاهده رفتار تحریک آمیز به راحتی با شما کنار می آیند.

آموزش کاکوتی

آموزش عروس هلندی بسیار آسان است و فقط به صبر و زمان نیاز دارد.

اصول مقدماتی

شروع تمرین حدود 12 تا 14 هفته طول می کشد. آموزش یک پرنده آسان تر از دو پرنده در آن واحد است زیرا پرندگان بازی را دوست دارند و بیشتر از شما. هنگام آموزش پرنده ابتدا او را به خود و سایر اعضای خانواده تان معرفی کنید تا به همه شما عادت کند و از آنجایی که گونه ماده این پرندگان نسبت به گونه نر ساکت هستند، بهتر است آن را به پرنده معرفی کنید. نر. برای آموزش انتخاب را تایپ کنید. اگر پرنده در حین تمرین رفتار عصبی از خود نشان داد، بهتر است به او فرصت دیگری برای انجام کار بدهید و در این زمینه صبور باشید. بهتر است این کار را در یک اتاق کوچک و ساکت انجام دهید زیرا از حواس پرتی جلوگیری می کند.

مهم ترین گلوله برای آموزش عروس هلندی اعتماد به نفس اوست. با او ملایم باشید و سعی کنید او را در دست بگیرید و بعد از اینکه اعتمادش را به دست آوردید او را به دست دیگر خود منتقل کنید تا کاملا با شما راحت باشد و اگر طوطی شما را گاز گرفت به آرامی به او بدهید. .

زمان آموزش حیوان نباید بیش از 20 دقیقه در روز باشد.

آموزش پیشرفته

پیشرفت یادگیری با دادن پاداش هایی مانند غذا به طوطی تسریع خواهد شد. زنان هلندی در کار منقار مهارت بیشتری نسبت به سفالگری دارند. این پرندگان توانایی صحبت کردن بالایی ندارند اما با آموزش های پیشرفته قادر به انجام این کار خواهند بود.

فعالیت

عروس هلندی هر روز به 10-12 ساعت استراحت نیاز دارد. این پرندگان عاشق بازی هایی مانند بالا رفتن از پله ها، زنگ زدن و ایستادن در مقابل آینه هستند. بازی روی برگ ها نیز برای این پرندگان سرگرم کننده است، اما باید مراقب باشید که اسباب بازی های پلاستیکی را در قفس این پرندگان قرار ندهید.

پرورش کاکوتی.

تکثیر این پرندگان بسیار ساده است و نیاز به تلاش زیادی دارد. یک زن هلندی برای باردار شدن باید حداقل 18 ماه تا 2 سال سن داشته باشد. این پرندگان می توانند در طول فصل تولید مثل بیشتر از زمان های دیگر تهاجمی باشند. جفت گیری این پرندگان را می توان به سرعت انجام داد و یا 4 تا 6 هفته طول می کشد دوره جوجه کشی این پرندگان 18 تا 20 روز است و جوان پس از 5 تا 6 هفته لانه را ترک می کند. .

یک مشکل بالقوه

مراقبت از عروس هلندی آسان است، اما عوامل خاصی می توانند این پرندگان را بیمار کنند. وجود علائمی مانند کاهش فعالیت و کاهش وزن ممکن است نشان دهنده خطری برای سلامت طوطی شما باشد.

برخی از بیماری‌ها و آسیب‌های رایج مرتبط با طوطی‌های هلندی عبارتند از: شکافته شدن بال‌ها یا پاها، زخم‌ها و زخم‌های باز، منقار و ناخن‌های بزرگ، لنگش یا درد پا، ترشح پر، کاهش وزن، گرمازدگی، شوک، ضربه مغزی، اشک‌ریزی چشم، گواتر سرماخوردگی. ، یبوست، اسهال، آرتروز و روماتیسم.

در این شرایط بهتر است قفس پرنده را در مکانی با دمای مناسب نگهداری کنید و در صورت عدم بهبود وضعیت طوطی با دامپزشک تماس بگیرید.

مشکلات رفتاری پرندگان معمولاً به دلیل نبود چیزی در نزدیکی آنها ایجاد می شود.

بی حوصلگی، عدم اعتماد به نفس، عدم تعامل با سایر پرندگان یا افراد می تواند منجر به مشکلاتی مانند گاز گرفتن، لک شدن پر و جیغ زدن و ... شود تا برای بهبود این وضعیت زمان بیشتری را با طوطی ها بگذرانید.

این به رفتار عروس هلندی اشاره دارد

دم عروس هلندی صاف است

پرندگان مانند سایر حیوانات دم خود را تکان می دهند. دم تکان دادن نشان دهنده موفقیت آنهاست.

به سمت شما می آید

می توانید به پرنده نزدیک شوید. اگر با سر بالا به شما نزدیک شود، به این معنی است که از بودن در کنار شما خوشحال است.

صدای آنها را بشنوید

برای نشستن عروس هلندی روی سر، گوش دادن به صدای آنها می تواند بسیار مفید باشد. وقتی خوشحال هستند صحبت می کنند، آواز می خوانند و سوت می زنند.

آنها همچنین در هنگام خوشحالی رفتارهای دیگری از خود نشان می دهند. مثلا تاج خود را بالا می برند. آنها می توانند بال های خود را باز کنند و پرواز کنند.