ورق استنلس استیل مهفا یا فولاد ضد زنگ بر اساس مشخصات مکانیکی و فیزیکی یکی از پرمصرف ترین محصولاتی است که در صنایع مختلف قابل استفاده است. در این مقاله می خواهیم در مورد کاربردهای ورق استیل 316 صحبت کنیم. اگر می خواهید چیزی در مورد آن بدانید، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

با توجه به کاربرد ورق استیل 316 و انواع مختلف آن، لازم به ذکر است که قیمت ورق استیل متفاوت خواهد بود، بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیاز پروژه انتخاب و تنظیم شود.

316 مهارت ورق فلز

پس از ورق 304 پر مصرف ترین و رایج ترین نوع ورق ضد زنگ 316 ورق می باشد که میزان قالب در این محصول باعث تمایز آنها شده است. مقدار مولیبدن موجود در این محصول مقاومت به خوردگی را افزایش می دهد. این خوردگی می تواند در اثر ترک یا سوراخ در محیط های حاوی کلر ایجاد شود.

شکل پذیری و جوش پذیری بالای این محصول باعث شکل منحصر به فرد آن در فرآیند نورد و استفاده از آن در قطعات قابل استفاده در صنعت ساختمان، معماری و صنعت حمل و نقل شده است.

تعداد مواد تشکیل دهنده ورق فولادی 316 به نسبت 18% به 8% آلیاژهای کروم نیکل می باشد. استحکام و حفظ خواص مکانیکی در دمای بالا به دلیل وجود مولیبدن در ساختار محصول است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود.

به این نوع ورق فولادی به دلیل اینکه خاصیت مغناطیسی ندارد «نچسب به فولاد» نیز می گویند. این محصول در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد و ارزش آن بیشتر از قیمت آن است.

مشخصات ورق استیل 316

قبل از صحبت در مورد کاربرد ورق فولادی 316 بهتر است ویژگی های این محصول را بدانید. این محصول دارای ویژگی های متمایز نسبت به سایر کاغذها بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. در ادامه در مورد ویژگی های این محصول به شما خواهم گفت.

جوش پذیری بالا

این محصول برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی دو جوش داده شده است. این باعث می شود که آنها در برابر پوسیدگی مقاوم تر شوند.

مقاومت در برابر دمای بالا

ورق فولادی 316 دارای مقاومت دمایی بالا در حدود 925 درجه سانتیگراد است.

مقاومت در برابر خوردگی

اصل کار این نوع ورق فولادی ضد زنگ مقاومت در برابر خوردگی است که با افزایش دما افزایش می یابد. برعکس، آنها در برابر محیط های شیمیایی مانند عکاسی و صنعت نساجی مقاوم هستند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

داشتن تحمل قابل قبول در محیط هایی از جمله کلرید، اسید سولفوریک، هیدرولیک و ... از زنگ زدگی این ورق جلوگیری می کند.

کاربرد ورق فولادی 316

ورق فولاد ضد زنگ 316 به عنوان استاندارد فعلی برای محصولات فولادی درجه دریایی شناخته می شود. دلیل این نام گذاری استفاده از ورق فولادی 316 در محیط های پر نمک مانند مناطق ساحلی است. در بسیاری از جاهایی که هوا گرم است، خورده می شود و قهوه ای می شود.

یکی از کاربردهای ورق فولاد 316 ساخت و ساخت قطعات و تجهیزات در صنایع مختلف از جمله پوشاک، نفت و پالایش است. همچنین به دلیل ضد اسید بودن، مقاومت در برابر خوردگی و دوام بیشتری دارد. به دلیل خاصیت غیر واکنشی در تولید و ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی نیز استفاده می شود.

مشخصات ورق استیل 316 چیست؟

این محصول قابلیت جوشکاری بالایی دارد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم بوده و در برابر حرارت بالا مقاومت می کند.

فایده ورق فولادی 316 چیست؟

کاربرد ورق فولادی 316 در تولید و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع مختلف از جمله نساجی، نفت و فرآوری کاربرد دارد.