لوازم یدکی خودرو چیست؟

یکی از مهمترین و بزرگترین صنایع در بین صنایع مختلف دنیا، صنعت خودروسازی است و کارخانه های زیادی در زمینه تولید خودرو و قطعات یدکی فعالیت می کنند و محصولات خود را به سراسر دنیا ارسال می کنند. موضوعی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت قطعات یدکی است. زیرا قطعات یدکی هر خودرویی ارتباط مستقیمی با آن دارد و اکثر کارخانجات خودروسازی پس از تولید محصولات خود قطعات یدکی خود را تولید می کنند تا در صورت خرابی یا تصادف بتوانند قطعات آسیب دیده را تعویض کرده و از خودرو استفاده کنند. به کار خود ادامه دهید در حال حاضر برخلاف تصور اکثر مردم، نیازی به دانستن قطعات و لوازم یدکی برای تعمیرکاران یا فروشندگان لوازم یدکی نیست، بلکه هر فردی که خودرو دارد باید اطلاعات لازم را در مورد لوازم یدکی خودرو داشته باشد، هرچند این اطلاعات یکسان باشد. کمی. ، می تواند در برخی شرایط مفید یا ضروری باشد.


توجه داشته باشید که خودروی شما نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری به دلایل مختلفی مانند تصادف، ضربه و مشکلات فنی ممکن است آسیب ببیند. بنابراین قطعات آن نیاز به تعویض یا تعمیر دارند. و همانطور که در بالا ذکر شد بهتر است این قطعات یدکی را بشناسید تا بتوانید به راحتی قطعه ای که به دلیل نبود مکانیک یا فرد متخصص در زمینه خودرو از کار می افتد را تعویض کنید تا خودرو به کار خود ادامه دهد. استفاده می شود. همچنین این قطعات یدکی باید متناسب با نوع و مدل خودرو بوده و مختص کارخانه یا زیرگروه های همان کارخانه خودرو باشد. با توجه به اهمیت لوازم یدکی اسکانیا، برخی از مجموعه ها ممکن است قطعات تقلبی و تقلبی تولید کنند و معمولاً استفاده از این قطعات نه تنها عملکرد خودرو را بهبود می بخشد، بلکه بر عملکرد سایر قطعات نیز تأثیر مخربی دارد. . لوازم یدکی تقلبی ممکن است قیمت ارزان تری نسبت به قطعات اصلی داشته باشند اما کیفیت و کارایی ندارند و به خودرو آسیب می رسانند.

8 مورد از مهم ترین و موثرترین قطعات مورد استفاده به عنوان قطعات خودرو را بشناسید

سیستم فنی یک خودرو پیچیدگی جالبی دارد اما در عین حال هیجان انگیز است و وظیفه هر قسمت مهم همکاری با سایر قطعات برای به حرکت درآوردن چرخ ها و موتور خودرو است. و آشنایی بیشتر و بیشتر با عملکرد این قطعات مهم و اساسی شما را شگفت زده خواهد کرد. در اینجا به این بخش های شگفت انگیز می پردازیم. پس با ما همراه باشید…

استارت خودرو چیست؟ و چگونه در ماشین کار می کند؟

موتور استارت یکی از قطعات مهمی است که وظیفه راه اندازی خودرو را انجام می دهد و با استارت زدن موتور برای روشن شدن خودرو کار آن کامل می شود. پس به زبان ساده ماشین را روشن کنید. این یک موتور الکتریکی است که می تواند الکتریسیته را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. وقتی برق از باتری گرفته می شود و از سیم پیچ داخل موتور استارت می گذرد، دنده های استارت را می چرخاند و آن وقت است که کار اصلی استارت موتور روشن کردن و رساندن موتور خودرو به حداقل 100 دور در دقیقه است. چیز. هنگامی که سوئیچ به موقع روشن می شود، انرژی الکتریکی از باتری به استارت منتقل می شود و در نتیجه استارت موتور را روشن می کند تا کار کند.

شناسایی و عملکرد سیم شمع و شمع اتوماتیک

اگر می خواهید سیم شمع را بدانید، بهتر است ابتدا شمع را بشناسید. شمع؛ قسمت کوچکی در بالای سیلندر خودرو است و وظیفه آن انتشار جرقه برای مشتعل کردن محفظه مخصوص است. کابل شمع خودرو، بخشی است که برق را از کویل یا دلکو به شمع انتقال می دهد. بنابراین، شمع جزء ضروری در کنار شمع است و بدون شمع، سیم نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. بنابراین وظیفه شمع انتقال قدرت خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع موتور و انتقال برق از سیم پیچ به شمع ها از دلکو در خودروهای جدیدتر یا خودروهای قدیمی است.

لنت ترمز چیست و چگونه کار می کند؟

همه ما می دانیم که ترمزهای کاری چه کارهای مهمی انجام می دهند؟ در مواقع اضطراری باعث توقف خودرو می شود که از تصادف جلوگیری می کند، این سیستم خودرو را نباید نادیده گرفت. لنت یکی از قطعات تشکیل دهنده ترمز است که از دو قسمت لنت و لنت تشکیل شده است که با هم لنت خودرو را تشکیل می دهند. برای جلوگیری از تصادف ماشین باید متوقف شود و این کار با ترمز انجام می شود که برای متوقف کردن ماشین باید کشیده شود و امکان قفل کردن ماشین وجود دارد. بنابراین لنت روی صفحه خودرو می افتد که در اثر این تماس اصطکاک ایجاد می شود که باعث کاهش سرعت و توقف خودرو و همچنین جلوگیری از تصادفات احتمالی می شود.

ملخ و فن ماشین را بشناسید

یکی از مهم ترین سیستم های خودرو، سیستم خنک کننده است. که به دو دسته کلی آب سرد و آب سرد تقسیم می شود. و برخی از مهم ترین اجزای این سیستم ها عبارتند از رادیاتور، پمپ آب، ترموستات و فن های خنک کننده. و قطعه مورد نظر ما پیچ و فن دستگاهی است که در اینجا توضیح می دهیم. اگر توجه داشته باشید کارکرد موتورهای احتراق داخلی با جرقه و اشتعال همراه است که باعث گرما و دمای بالا می شود. حال اگر این گرما کاهش نیابد باعث اختلال در موتور و سایر سیستم های خودرو و کاهش عملکرد خودرو می شود. که اگر دمای سیستم فنی خودرو بیش از حد بالا باشد، بسیاری از قطعات آسیب دیده و خودرو از کار می افتد. در اینجا فن یا پروانه خودرو کار خود را به خوبی انجام می دهد تا خودرو از کار نیفتد. اساساً ملخ در خودرو به عنوان یک دمنده هوا عمل می کند. بنابراین وقتی موتور خودرو در حین احتراق مقدار زیادی گرما تولید می کند و مقدار زیادی گرما در محیط آزاد می شود، آب داخل خودرو از طریق پمپی به نام پمپ آب در اطراف موتور به گردش در می آید. گرمای تولید شده توسط موتور به آب داده می شود و برای خنک شدن موتور خودرو باید از نقطه گرمایش آب گرم گرفت. حال این خنک‌سازی به این دلیل امکان‌پذیر می‌شود که آب پس از گردش در اطراف موتور وارد رادیاتور می‌شود که در آن آب با دو فرآیند خنک می‌شود: 1- عبور از یک مسیر طولانی با سطح مقطع کوچک. تماس دائم با آب از رادیاتور عبور خواهد کرد.. برای همه این کارها از پروانه ای استفاده می شود که وظیفه آن حرکت دادن هوا و عبور دادن آن از رادیاتور است. بنابراین نقش پروانه یا فن خودرو خنک کردن موتور و تامین هوا برای فرآیند خنک سازی است.

هر آنچه که باید در مورد تنظیم کننده شیشه اتومبیل بدانید

یکی از ویژگی های کلیدی این خودرو امکان باز و بسته شدن خودکار شیشه های جانبی است که در هر زمان می توان به آنها دسترسی داشت. به همین دلیل از آسانسورهای شیشه ای استفاده می شود و طراحی آن ها به گونه ای است که با استفاده بالا می توانند سال ها بدون مشکل کار کنند. آسانسور برقی شیشه ای; به طور کلی مکانیزم ساده ای دارند و هر بالابر شیشه ای از مجموعه ای از ریل ها و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که شیشه کناری را بالا برده و حرکت می دهد. بسته به نوع طراحی خودرو، موتور بالابر پنجره می تواند ثابت یا متحرک باشد. در مدل موتور ثابت، موتور شیشه ثابت را به عنوان بخشی از ساختار ریلی بلند می کند و شیشه را از طریق یک سری جعبه، کابل فولادی و قرقره حرکت می دهد. در مدل موتور متحرک موتور به آینه متصل است و با آن حرکت می کند و کابل و ریل آینه را بالا و پایین می کشد.

تمیز کننده ماشین چیست؟

یکی از مهمترین قطعات خودرو، برف پاک کن خودرو برای انواع سواری از جمله اتوبوس، کامیون و غیره است. به زبان ساده، برف پاک کن یک عنصر مکانیکی الکتریکی است که وظیفه اصلی آن پاکسازی شیشه جلو از باران، برف و گرد و غبار است و می توان آن را در شیشه عقب و چراغ های جلوی برخی خودروها نصب کرد. طرح های اولیه برف پاک کن ها کاملاً مکانیکی بودند و به صورت دستی با یک اهرم در کابین کار می کردند، اما مدل های مدرن کاملاً برقی هستند و حتی دارای جت های آب، بخاری و سنسورهای باران هستند. برف پاک کن ها از دو قسمت مکانیکی (یک موتور الکتریکی و یک درایو کرم برای برق)، یک رابط انتقال نیرو ثابت، تیغه های تمیز کننده شیشه و یک آب پاش تشکیل شده است.

عملکرد برف پاک کن

همانطور که گفتیم مهم ترین قسمت های یک سیستم برف پاک کن خودرو 2 قطعه مکانیکی است که وظیفه آنها تامین نیرویی برای حرکت دادن تیغه ها به جلو و عقب روی شیشه با سرعت بالا می باشد. برای این منظور چرخ دنده حلزونی به گونه ای طراحی شده است که به موتور الکتریکی کمک می کند تا گشتاور موتور الکتریکی را تا 50 برابر افزایش دهد و در نقطه دیگر سرعت خروجی موتور را به نصف کاهش دهد. که نیروی ایجاد شده در این سیستم توسط رابط های مکانیکی باعث حرکت تیغه های برف پاک کن می شود و مدار الکتریکی در سیستم برف پاک کن ها موقعیت تیغه ها را در هر زمان مشخص می کند. در واقع وجود یک میله کوچک متصل به محور پینیون و اتصال آن به شاتون بلند باعث حرکت رفت و برگشت پره ها روی شیشه می شود و شیشه را از برف و باران و گرد و غبار پاک می کند.

ماشین را بسوزانید

البته همه ما دوست داریم در آب و هوای خوب رانندگی کنیم که این بستگی به شرایط کابین خودرو دارد. و این امر با سیستم سرمایش در تابستان و در هوای گرم و سیستم گرمایش در زمستان و در هوای سرد امکان پذیر است. در فصل زمستان استفاده از گرمایش یکی از الزامات است، گرمایش کابین خودرو توسط بخاری انجام می شود. گرمای بخاری خودرو به گونه ای از موتور تامین می شود که این گرما توسط آب رادیاتور جذب شده و بخشی از آن به رادیاتور تعبیه شده برای بخاری می ریزد. هنگامی که این گرما وارد رادیاتور می شود، بخاری فن دار نصب شده، هوای گرم را از طریق جریان هوا به داخل کابین هدایت می کند. بنابراین بخاری برخلاف رادیاتور خودرو به موتور فشار وارد نمی کند.

آشنایی با پمپ آب در خودرو و عملکرد آن

شاید برخی از قطعات کوچک خودرو به چشم نیایند و فکر کنیم کار مهمی را انجام نمی دهند، اما اغلب این قطعات کوچک هستند که مهمترین کار را برای عملکرد صحیح خودرو انجام می دهند. اکنون یکی از مهمترین قطعات موتور خودرو که اساسی ترین نقش را ایفا می کند پمپ آب است و همانطور که از نامش پیداست وظایف آن مربوط به پمپاژ آب و محل قرارگیری آن روی سیلندر و در کنار تایمینگ می باشد. کمربند این بدان معناست که با حرکت مداوم آب و ضد یخ به داخل موتور و پمپاژ آن از جوشیدن خودرو جلوگیری می کند. روش کار به این صورت است که با پمپاژ آب به اطراف موتور و سیلندرها، موتور خودرو را خنک می کند و آب پس از گردش توسط پمپ آب خودرو به رادیاتور برمی گردد که این کار توسط پاروهایی در داخل پمپ آب انجام می شود.

با انواع قطعات یدکی اینفویدک مورد استفاده در خودرو آشنا شوید

قطعات یدکی ماشین را پیچ کنید

پیچ ها یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اتصالات در صنعت و زندگی روزمره هستند و طراحی آنها به شکل استوانه ای است که بسته به کاربرد پیچ، رزوه ها در آن پیچیده می شود. پیچ ها بر اساس ابزارها و انواع مختلفی مانند سر شش گوش، سر چهارگوش، سر شش گوش، پیچ گوشتی و ... شکل می گیرند.

آجیل در قطعات خودرو

برای هر پیچ یک مهره با توجه به ویژگی پیچ ساخته می شود، مهره جسمی حلقه ای شکل است، داخل آن با توجه به پیچ های مختلف رزوه می شود و قسمت بیرونی به اشکال مختلف مانند شش گوش، مربع و ... ساخته می شود. . و غیره با توجه به سازهای مختلف. شیاردار برای کار با ابزار. عملکرد پیچ ​​ها و مهره ها نر و ماده بوده و مکمل یکدیگر هستند. لازم به ذکر است که پیچ ها بدون مهره قابل استفاده بوده و در سطح فرو می روند. پیچ و مهره را می توان از مواد مختلفی مانند فولاد و پلاستیک ساخت.

لوگو یا نماد روی قطعات خودرو

نمادها از زمان های قدیم برای شناسایی، تبلیغ یا توصیف چیزی استفاده می شده اند. لوگوها جزء قطعات خودرو محسوب نمی شوند، اما ما می خواستیم آنها را به دلیل اهمیتشان به اینجا بیاوریم. لوگوها منحصر به فرد هستند زیرا می توانند ایده های خاصی را نشان دهند، این کیفیت آنها را در دنیای تجارت مهم می کند. تابلوها را می توان در چوب یا اشکال دیگر استفاده کرد و در فلز، پلاستیک و غیره قابل استفاده است. تولید و به بازار عرضه شود.

طلاق در قطعات خودرو

طلاق ها؛ این قطعات پلاستیکی هستند که بسته به کاربرد می توانند مات یا شفاف، ضخیم یا نازک، رنگی یا بی رنگ شوند. یکی از خواص مهم آنها مقاومت در برابر آب و خواص الکتریکی آنها است که اغلب به عنوان پوشش محافظ بر روی قطعات الکتریکی استفاده می شود.

فنر در قطعات خودرو

بسته به کاربرد مورد نظر آنها، دستگاه هایی با خاصیت کشسانی یا غیر کشسانی برای هر یک از این دو ویژگی ساخته و به بازار عرضه می شوند. بسته به کاربرد، فنرها می توانند در اثر نیرو سفت یا نرم باشند، به طور کلی وظیفه اصلی فنرها دفع نیروهای کششی و فشاری است. آنها به اشکال مختلف مانند دوک، صفحه، لایه و غیره ساخته می شوند

داگ و بست در قطعات یدکی خودرو

دیاگ ها و کانکتورها؛ لوازم جانبی وجود دارد که می توان از آنها برای اتصال مکانیکی یا نگه داشتن دو یا چند جزء به هم (از طریق اصطکاک) استفاده کرد. انواع آنها با توجه به کاربردشان متفاوت است و پیچ و مهره و بست بیشتر در صنایع خودروسازی و بسته بندی استفاده می شود. یکی از کاربردهای آنها بستن و بستن قسمتی است مثلاً برای بستن لوله یا بستن پاکت یا کیسه و ....

واشر برای محصولات خودرو

این دستگاه های انگشت مانند که پرمصرف ترین دستگاه های خودرو به شمار می روند با توجه به کاربردشان در اندازه ها، ضخامت ها، مواد و مدل های مختلف ساخته و به بازار عرضه می شوند. آنها در مواد مختلف مانند فلز، لاستیک، نمد و فایبرگلاس در بازار موجود هستند. یکی از وظایف مهم واشر توزیع بار پیچ و مهره، جلوگیری از شل شدن مهره در اثر اصطکاک، جلوگیری از نشت مایع در یک قسمت، پر کردن فضای بین دو قسمت و غیره است. همچنین از ابزارهای پرکاربرد برای آب بندی هستند که می توان از آن ها بر روی ابزارهای مختلف مانند میخ و پیچ و بر روی قسمت های مختلف مانند سیلندر استفاده کرد.