بورس ساعت در بازار تهران-۹۹.۱۲.۱۹ بعد از رسیدن به انتهای مسیر بام اگر مایل به کوهنوردی باشید، مسیر صعود قله توچال در دسترس خواهد بود. از میدان سربند که نقطه شروع مسیر بود تا پناهگاه شیرپلا ۲ تا ۲٫۵ ساعت زمان لازم است. این مسیر پناهگاه شروین نیز دارای دست به سنگ قابل توجهی است و چندان توصیه نمی شود. مگامال های مجلل چند طبقه که جشنواره ای از برندهای داخلی و خارجی را به نمایش دائمی گذاشته اند، روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود و نوع طراحی و معماری و ساخت و ساز آنها نیز دست کمی از برترین مراکز خرید لوکس دوبی و آنتالیا و کوالالامپور و تفلیس ندارد. سام سنتر فرشته را می توان جشنواره منتخب از برترین برندهای عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک مردانه و زنانه، محصولات لوکس و اکسسوری و محصولات چرمی و غیره دانست. سام سنتر در طبقه نهم، مقر یکی از لوکس ترین رستوران های ایران است که برخی از سلبریتی های ایرانی از ان به عنوان پاتوق برگزاری جشن های خصوصی استفاده می کنند. عمارت اصلی باغ فروس به موزه سینما ایران تبدیل شده تا علاقهمندان به هنر بتوانند در محیطی خاص و طرواتبخش از این موزه بازدید کنند. ۲۰۰۶-۰۷-۰۶. بایگانیشده از اصلی در ۶ ژوئیه ۲۰۰۶. کافه معروف فورین در مکانی روباز در طبقه هفتم آن قرار دارد که یکی از پاتوق های لوکس رمانتیک های تهران محسوب می شود. رستوران باغ بهشت دربند: یکی از زیباترین رستورانهای محله دربند که در ابتدای مسیر کوهپیمایی آن قرار دارد، رستوران باغ بهشت است. طبقه رویال مجتمع تجاری مدرن الهیه، طبقه پنجم بوده و بوتیک و جواهر فروشی و کافه و رستوران های مجللی را شامل می شود که اگر روی هشتگ این طبقه در اینستاگرام بروید، تصاویری که لوکس گردهای تهرانی از پاساژ گردی های خود در این طبقه منتشر کرده اند را خواهید دید.

اما با این حال، هنوز هیچ مگا مالی در تهران و خاورمیانه، به گرد ایران مال (IRAN AMALL) مجهز ترین و مدرن ترین بازار تجاری و اداری ایران و منطقه خاورمیانه نرسیده است. یکی از این نمونه ها ی پرشمار باغ فردوس شمیران است که خوشبختانه بخش کوچکی از آن هنوز باقی مانده است. آبکاری مشکی و گوی های طلایی اش، آن را به یکی از جذاب ترین فضاهای گالریا تبدیل کرده و ساختش برای این مرکز، ۹۰ روز به طول انجامید و محصول یک شرکت هلندی به نام BRAND VAN EGMOND می باشد. قرعه کشی های ماهانه و فصلی مرکز خرید گالریا همچون روش مرکز خرید پالادیوم، اقدامی هیجان انگیز برای خرید بیش تر و کسب جوایز قرعه کشی های آن می باشد. هایپر مارکت پالادیوم که در زیر زمین قراردارد، شما را با نوشیدنی ها و خوردنی های کم تر دیده شده در سطح شهر آشنا می کند که توصیه می کنیم از ان بازدید کنید. مرکز خرید اطلس نیاوران که پایین تر از پارک نیاوران قرار دارد، بزودی افتتاح می شود و به فهرست لوکس ترین مراکز خرید ایران اضافه می شود. یکی از دلایلی که باعث شده تا پارک آب و آتش تهران مورد توجه خیلی از گردشگران و حتی ساکنین شهر تهران شود، امکانات رفاهی کامل آن است و در کنار این امکانات تفریحات متنوعی را در اختیار مسافران قرار میدهد. برای رسیدن به بولینگ گلکسی ایرانمال اگر با خودروی سواری قصد مراجعه دارید، نقشه بولینگ ایرانمال در ابتدای مطلب را لمس کنید تا با کمک اپلیکیشن گوگل مپ یا ویز، این مجموعه ورزشی را بدون دردسر مسیریابی کنید، ایرانمال دارای دو ورودی، یکی از آزادراه تهران به کرج و دیگری از اتوبان شهید خرازی میباشد که در نقشه مشاهده میکنید.

اگر قصد دارید با خودروی سواری راهی کتابخانه جندی شاپور ایرانمال و بازدید از ایران مال شوید، با لمس دکمه نقشه کتابخانه جندی شاپور ایرانمال در ابتدای مطلب، این ساختمان دیدنی را براحتی با کمک گوگل مپ مسیریابی کنید، ورودی دیگر ایران مال از جنوب این مجموعه و آزادراه تهران - کرج بوده که دارای پارکینگ است و ورودی دیگر آن از شمال مجموعه و اتوبان خرازی، شما را به این مکان میرساند. بولینگ گلکسی ایرانمال معروف به بولینگ ایرانمال یکی از بهترین بولینگهای تهران در منطقه ۲۲ است، برای رزرو بولینگ ایرانمال و مشاهده قیمت و خرید بلیط بولینگ گلکسی ایرانمال میتوانید وارد سایت بولینگ گلکسی یا تماس با شماره تلفن بولینگ ایرانمال در بخش جزئیات شوید تا سانسهای خالی و باب میلتان را براحتی رزرو کنید، بولینگ گلکسی ایرانمال با ۱۶ لاین مجهز به مانیتور نمایش امتیازات، کافه و بار، تجهیزات بروز بینالمللی در کنار بولینگ برج میلاد تهران، جز بهترین تفریحات سرپوشیده تهران در مرکز خرید ایرانمال بشمار میرود. قانون راجع به اجازه پرداخت ماهی هفت هزار و پانصد ریال مقرری به آقای تیمور عابدی - مصوب ۲۶ آبان ۱۳۴۲ مجلس شورای ملی و ۲۲ آبان ۱۳۴۲ مجلس سنا - این قانون در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۴۲ به توشیح محمدرضا شاه پهلوی رسید. شاید اینجا چندان مناسب مطالعه نباشد که علت آن هم، ورودی رایگان مجموعه و سر و صدای کمی زیاد نسبت به سایر کتابخانههای ملی تهران است، اما با توجه به امکانات رفاهی عالی، آرشیو نادر، تهویه ایده آل در کنار یک کافی شاپ جذاب، جندی شاپور محل خوبی برای مطالعه در غرب تهران است، شما میتوانید با عضویت در باغ کتاب ایرانمال در ساعات کاری این مجموعه و برای مطالعه دروس علمی، کنکور و مطالعه کتب نادر این مجموعه که اجازه خروج از آن داده نمیشود، در طول ماه و با پرداخت شهریه به آرشیوی عظیم دسترسی داشته باشید.

یکی از جدید ترین مراکز خرید تهران، MEGA MALL نام دارد که در منطقه ای بزرگ با فضای منحصر به فرد واقع شده و چشم اندازهای خوبی به اطراف دارد. بخش آخری که در این خانه به چشم میخورد بخش خدمه است که در گذشته محل سکونت خدمتگذاران و مطبخ خانه بود اما امروزه مورد بازسازی قرار گرفته و تحت عنوان بخش اداری این موزه خانه مورد استفاه قرار میگیرد. در زمان ناصرالدین شاه این تالار محل نگهداری هدایای شاهان غربی بود و در زمان پهلوی به محلی برای پذیرایی و برپایی مهمانیهای رسمی دربار تبدیل شد. ۱۰ طبقه داری که تالار پذیرایی مجللی در طبقه آخر مشرف به پارک بزرگ روبرو داشته و برای جشن ها و مراسم، گزینه خوبی در این منطقه شلوغ تهران به شمار می رود. مرکز خرید سام سانتر ، یکی از مجلل ترین مراکز خرید تهران و یکی از پاتوق های مهم لاکچری گردهای بچه پول دار های شمال پایتخت بوده که امکانات خوبی برای گذران یک عصر دل انگیز دارد. موضوعی که باید در نظر داشته باشید آن است که این کارگزاری مستقر در پالادیوم، هیچ خدمات مشاوری ارائه نمی کند و تنها نقش دریافت کننده مدارک را بر عهده دار و لاغیر!

معماری سردر پیاده که به احتمال قریب به یقین متعلق به دوره فتحعلی شاه قاجار است، با یک عقب نشستگی بهصورت جلوخان، اولین مرتبه از سلسله مراتب ورودی را به بهترین نحو ارائه کرده است. مجموعه جندی شاپور که در طبقه دوم ایران مال قرار دارد، دارای قفسههای چوبی بسیار بلند است که تمامی آنها مملو از کتابها با موضوعات متنوع هستند. مجسمه هایی مانند زورو، گروهبان گارسیا و جودی ابوت که به نوعی با کتاب و کتابخوانی ارتباط دارند و دلیل اصلی انتخاب این شخصیت ها و ساخت مجسمه های آنها ترغیب بیشتر کودکان و حتی بزرگسالان به مطالعه و غرق شدن در دنیای داستان های مختلف است. من همیشه اعتقاد دارم وقتی بازیگری فیلمنامهای را باورکند و خودش را جای آن شخصیت بگذارد حتماً بازیاش خوب به نظر میآید. سلام من دوتا ادرس برای ایران مال پیدا کردم یکی متروی چیتگر یکیش ایران خودرو کدومو باید برم؟ همانطور که گفتیم یکی از علل اصلی محبوبیت این کتابخانه، معماری فوق حرفهای و کلاسیک آن است. زمینهای این پارک در محله صاحبقرانیه قرار داشت و صاحب اصلی آنها نیز بازماندههای خاندان قاجار بودند. مسیری که در انتهای آن به سایر بخشهای پارک نیز متصل خواهید شد. در ادامه به معرفی بخشهای مختلف کاخ گلستان میپردازیم. در ادامه به معرفی هر یک از کاخها و عمارتهای موجود در مجموعه تاریخی سعدآباد میپردازیم و ویژگی هر یک از آنها را نیز بیان میکنیم. کاخ گلستان یکی از زیباترین و باارزشترین کاخهای ساخته شده در دوران صفویه است که دارای چندین بخش مختلف بوده و هر کدام از آنها با زیباترین شکل ممکن بنا شدهاست. مکانی مجلل در ۳۵۷ واحد و ۸ طبقه که جشنواره ای از برندهای لوکس را در محیطی مجلل در اختیار لاکچری گردهای غرب تهران قرار می داد و هنوز پس از گذشت ۲۰ سال، هم چنان یکی از پاتوق های کافه و رستوران و پاساژ گردی تهرانی ها محسوب می شود.

منزل ای رویایی که باور نمیکنید در این خیابان شلوغ و مرکز پایتخت هنوز زیبایی هایش را در خود نگاه داشته است. نشانی مرکز خرید روشا: تهران- خیابان نیاوران - تقاطع عمار و فرمانیه. از مجلل ترین مراکز خرید لوکس شمال پایتخت می توان به مرکز خرید گالریا اشاره کرد که نام آشنایی برای علاقمندان به بام گردی و توچال و هم چنین مشتریان دریافت ویزای شنگن سفر به ایتالیا می باشد. یکی دیگر از مراکز خرید لوکس و مدرن شمال پایتخت، مرکز خرید تندیس است که در میدان تجریش واقع شده و برای شکم گردهای تهرانی که عاشق صبحانه و نهار سلف سرویسی هستند، به خاطر رستوران اردک آبی، شناخته شده است. مرکز خرید مجلل دیگری که در این فهرست قرار داده ایم، مرکز خرید مدرن الهیه است که یکی از پاتوق های لاکچری گردهای شمال پایتخت به شمار می رود و کلکسیونی از برندهای لوکس را در اختیار مشکل پسندان پولدار تهرانی قرار می دهد. بیش از یک هزار پارکینگ را در خود جای داده و در هشت طبقه، جشنواره ای از برندهای مطرح لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، عطر، محصولات چوبی و چرمی لوکس و خوردنی و لوازم الکترونیکی را در اختیار لاکچری گردهای منطقه تجریش قرار می دهد. در فاز ۲ و ۴ بازار سنتی ستارخان هم فروشگاهها مانند فاز ۱ این بازار به فروش انواع پوشاک، کیف و کفش و لوازم خانه میپردازند. کتابخانه جندی شاپور یکی از جاهای دیدنی تهران در منطقه ۲۲ است، آدرس کتابخانه جندی شاپور ایرانمال واقع در بزرگراه شهید خرازی، ورودی ایرانمال و در جوار فودکورت ایرانمال و سالن بولینگ گلکسی قرار دارد، خوب است بدانید که کتابخانه ایران مال محل مناسبی برای مطالعه نیست و تنها یک آرشیو عظیم از انواع کتب نایاب و خاص در یک ساختمانی مجلل با معماری گوتیک اروپایی بوده که بیشتر گردشگران برای گرفتن عکس راهی آن میشوند.

ساعت بازدید از محوطه باغ و رستورانش هم ۹ صبح تا ۲۲ است. بله جمعه ها هم باز هستند و شما می توانید بازدید کنید. ولی قسمت های مختلف ایران مال از ساعت ۱۰ کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی صبح باز هستند. نمایندگی های فعال از کمپانی های بزرگ به طور دائمی و یا موقت جهت معرفی محصولات خود به قشر مردمی، پیشرو وجود عرصه های باز عمومی در کلیه طبقات، عرصه مناسب پارکینگ و همچنین نوآوری رستوران ملل در طبقه ششم از نقاط قوت مجموعه است. وقتی در این محل قدم میزنید، اگر از قبل از محل این موزه آگاه نباشید اصلا فکر نمیکنید چنین بنایی در این محل وجود دارد. چون اصلا امکان توقف در حاشیه جردن برای شما میسر نخواهد بود. تماشای معماری کاخ در کنار لوازم و اشیای قدیمی و جذابی که در قالب موزه به نمایش گذاشته شدهاند، برای افرادی که به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه دارند بسیار جذاب خواهد بود. اگر چه تاریخ ساخت سردر را در سال های ۴۶-۴۵ میدانند، اما تا سال ۱۳۴۸ هیچ سندی در خصوص آن در آرشیو دانشگاه مشاهده نشده است. تزیینات آینهکاری فوقالعاده این تالار قطعا چشم هر بینندهای را خیره میکند اما چیزی که به اعتبار این تالار افزوده است، تابلو رنگ روغن استاد فرشچیان است. کتابخانه ایران مال یکی از با شکوه ترین کتابخانه های ایران است که چشم هر بازدید کننده ای را به خود جلب میکند. درکه یکی از تفریحگاههای مهم و قدیمی تهران است که نباید هیچوقت آن را از نظر دور کنید. فود کورت گالریا، جشنواره ای از غذاهای فرنگی را در طبقه پنجم ارائه کرده است که استفاده از آن را توصیه می کنیم. طبقه همکف شامل عطر و ادکلن های لوکس معروف و محصولات آرایشی و بهداشتی از لانکوم تا استی لادر است و در طبقه G نیز لباس های شیک و مجلسی هیجان انگیز خوش دوخت خارجی بانوان و آقایان ارائه می شود که در کنار کیف و کفش برندهای لاکچری، ست خوبی را برای مشکل پسندان به ارمغان می آورد.

۸ طبقه بزرگ با بیش ار ۱۰۰ فروشگاه و ده ها برند و مجموعه کافه و رستوران های مجلل، محیط خوبی برای پاساژ گردی اهالی این منطقه تهران به شمار می رود. پالادیوم، بیش از ۱۵۰ واحد تجاری داشته و کلکسیونی از برترین برندهای لوکس مستقر در ایران را دور خود جمع کرده است که از ان جمله می تواند با برند اکسسوری مجلل سوراورسکی اتریش، منگو، جیوکس و کفش اسکچرز اشاره کرد. این روزها اگر مسافر ایتالیا، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، اتریش، جمهوری چک، نروژ و فنلاند هستید، باید از هر نقطه ایران، به طبقه ۱۱ مرکز خرید پالادیوم و طبقه سوم مرکز خرید گالریا آمده و از طریق کارگزاری های رسمی، مدارک درخواست ویزای شنگن کوتاه مدت خود را تسلیم گیت های دریافت مدارک کنید و بین ۶۰ تا ۱۰۰ یورو هم هزینه پرداخت کنید. از مرکز خرید جدید پالادیوم در زعفرانیه تهران که این روزها، پاتوق مسافران خارج از کشور به منظور دریافت ویزای شنگن از ۸ کشوری است که کارگزاری هندی vfs global را معرفی کرده اند تا مرکز خرید گالریا ولنجک که ان هم کارگزاری ویزای پر مخاطب سفارت ایتالیا را بر عهده دارد، همه و همه فرصت های گردشگری و پاساژ گردی و خدمات اداری هیجان انگیز را در اختیار گردشگران و هموطنان تهرانی قرار می دهد. هیئت وزیران در جلسه ۱۰/۱۲/۷۶ بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با استفاده از ماده ۱۱۴ قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۲، تصویب کرد که حق استفاده از عرصه و اعیان ساختمان قدیمی وزارت آموزش و پرورش، واقع در خیابان اکباتان به سازمان میراث فرهنگی کشور واگذار شود. ایستگاه سعدی: پاساژ پروانه، خیابان سپهسالار و کوچه برلن از جمله مکانهای نزدیک ایستگاه سعدی هستند. همچنین ایستگاه مترو ایران خودرو و مترو وردآورد، نزدیکترین ایستگاههای مترو به بولینگ گلکسی ایرانمال هستند که با پیاده شدن در آنها باید مسافت ۴ تا ۵ کیلومتری را پیاده و یا با اسنپ طی کنید.