چاپگر چند کاره محصولی است که با یک تیر به چندین هدف می زند. همه شما با انجام کارهای خود در منزل در ادارات، سازمان های دولتی و خصوصی یا محیط کار خود آشنا هستید.

بنابراین با خرید یک چاپگر چندکاره می توانید نیازهای خود را از صفر تا صد به نحو احسن برطرف کنید. اگر در مرحله اول چند دستگاه را در کنار هم قرار دهید محصولی مقرون به صرفه به دست می آورید و در مرحله دوم سرعت کار اداری شما را افزایش می دهد. اگر قصد خرید یک چاپگر چندکاره را دارید، توصیه می کنیم برای راهنمایی های بیشتر در مورد خرید هوشمندتر با ما همراه باشید.

یک چاپگر چند کاره برای کسب و کار خود بخرید

اگر می خواهید از یک دستگاه چند کاره آوافرهنگ استفاده کنید، قطعاً هزینه بیشتری نسبت به چاپگر تک کاره پرداخت خواهید کرد. بنابراین باید نیازهای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا محصول خریداری شده برای نیازهای روزانه شما مناسب است یا خیر. در برخی موارد، دو برنامه کاربردی برای یک دستگاه می تواند بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد و پارامترهای دیگر در نظر گرفته نشود، بنابراین بهتر است شروع به شناخت نیازهای خود کنید. به طور کلی یک چاپگر چندکاره فرآیند اسکن، کپی، اسکن و کپی را برای شما به صورت عادی انجام می دهد و سایر عملکردهای استاندارد یک چاپگر را برای شما فراهم می کند. آیا به آن نیاز دارید؟

نکات مهم هنگام خرید چاپگر چندکاره

اکنون که تصمیم به خرید گرفته اید، چندین اصل مهم وجود دارد که باید در هنگام خرید به آنها دقت کنید.

سرعت چاپ

سرعت چاپ را از کارشناسان جویا شوید تا روند کار شما به تاخیر نیفتد. سرعت چاپ شامل پرینترهای لیزری و جوهرافشان می شود. این بدان معناست که دستگاه شما در هر دقیقه چند صفحه چاپ می کند. واحد اندازه گیری سرعت چاپ پرینتر ppm است.

کیفیت چاپ

در مرحله بعد به چاپ دقت کنید و از فروشنده بخواهید تا دستگاهی که خریداری می کنید این نکته مهم را از دست ندهد تا نسبت به قیمتی که می پردازید، کیفیتی عالی داشته باشید. کیفیت چاپ متن دستگاه های لیزری بالاتر از دستگاه های جوهرافشان است. حال اگر می خواهید عکس های خود را به صورت گرافیکی چاپ کنید، خرید یک چاپگر جوهرافشان را به شما توصیه می کنیم.

کاغذ مصرفی پرینتر

این چاپگر دارای سینی هایی است که برای نگهداری ورق های اندازه های مختلف طراحی شده اند مهم است که نیازهای خود را با کاغذ A4، کاغذ A3، کاغذ A5 و کاغذ چاپ عکس برآورده کنید. اگر گردش کار شما به گونه ای است که نیاز به چاپ اسناد با اندازه های مختلف دارید، بهتر است از سینی های چند سایز استفاده کنید.

هزینه های تعمیر و نگهداری

در نهایت، در مورد هزینه نگهداری و تعداد پرینت هایی که می توانید با هر بار شارژ تونر دریافت کنید، بپرسید. در بیشتر موارد، چاپگرهای غیراستاندارد پس از سه بار شارژ باید تعویض شوند که برای شما هزینه خواهد داشت.

ویژگی های کلی پرینترهای چندکاره

برخی از ویژگی هایی که در هنگام خرید باید به دنبال آنها باشید در زیر ذکر شده است. بسته به مدلی که خریداری کرده اید، چاپگر شما باید بتواند از طریق USB به رایانه شما متصل شود و به Wi-Fi دسترسی داشته باشد. بهتر است از پرینترهای لیزری استفاده کنید که کارتریج آنها بیشتر عمر می کند و به مرور زمان هزینه های شما را کاهش می دهد. همچنین با خرید کارتریج ایرانی می توانید در هزینه های بیشتری صرفه جویی کنید.

بسته به فایل هایی که اسکن می کنید، تنظیمات اسکنر، نرم افزار اسکنر و نوع محصول اسکنر را در نظر بگیرید. توانایی بزرگ‌نمایی یا استخراج محتوایی که کپی و جای‌گذاری می‌کنید باید در ابزار موجود باشد. دستگاه فکس شما باید حافظه فکس داشته باشد و سرعت آن قابل قبول باشد.

چاپگر چند منظوره-4

انواع پرینترهای چندکاره

می توانید یک پرینتر جوهرافشان یا لیزری چند منظوره بخرید. رنگی یا سیاه و سفید بودن چاپگر چندکاره شما بستگی به نیاز شما دارد. باید به شما بگویم که امروزه دو نوع چاپگر تولید می شود: سیاه و سفید یا سیاه و سفید.

دستگاه های چند کاره به عنوان دستگاه های سه کاره با قابلیت کپی، اسکن و پرینت استفاده می شوند و چاپگرهای چهار کاره نیز از امکان دریافت فکس بی بهره نیستند. همچنین سایز کاغذ قابل بارگذاری در دستگاه شما در دو سایز A3 و A4 برای شما ارائه شده است. نوع A3 ارزان تر از A4 است و معمولا برای شرکت ها و مشاغل تخصصی استفاده می شود.

برخی از دستگاه ها نیز قابلیت چاپ در هر دو طرف را دارند که این فرآیند را به دو صورت دستی و خودکار انجام می دهند.

آخرین کلمه در مورد خرید چاپگر چند کاره

همانطور که در مقاله قبلی خواندید، یک پرینتر چندکاره مزایای بی شماری برای شما دارد. داشتن دستگاه فکس، پرینت، اسکن و کپی یکی از مهم ترین اجزای مورد نیاز برای خرید این دستگاه است. اما به یاد داشته باشید، اگر این دستگاه از کار بیفتد، تمام این چهار تنظیمات از دست شما خارج خواهد شد. از طرفی در هنگام خرید باید کمی بیشتر از یک دستگاه یکبار مصرف پرداخت کنید. حال اگر نیاز به این وسیله کاربردی در محیط کار و منزل شما امری ضروری تلقی می شود، استفاده از رنگ و نوع لیزری آن را به شما توصیه می کنیم که مطمئنا کاربردهای اضافی را در اختیار شما قرار می دهد. امیدوارم این راهنمای خرید پرینتر چندکاره مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.