در گذشته مردم با رنگ آمیزی به غارهای خود طرحی جذاب می دادند.

مردم کشورهای شرقی علاقه زیادی به دکوراسیون داخلی دارند. علاقه او به مبلمان و دکوراسیون چینی، فرش های ایرانی، صدف کاری ژاپنی و مجسمه های دیگر، نقاشی ها و طرح های رنگارنگ است که به فضای زندگی او جذابیت می بخشد. سبک دکوراسیون در همه جای دنیا چه در کشورهای شرقی و چه غربی متفاوت است.

تعریف دکوراسیون داخلی:

Curation به هماهنگی برای ایجاد رنگ ها، مبلمان و سایر اشیاء در اتاق نشیمن یا هر جای دیگر خانه به روشی خلاقانه و خلاقانه اشاره دارد. به این زیور آلات تزئینی می گویند.

وقتی نوبت به دکوراسیون منزل می رسد، باید نقش یک دکوراتور داخلی را بازی کنید. با این حال، دکوراسیون داخلی مانند هر هنر دیگری به دلیل آثار جزئی و سایر روش های مختلف جالب توجه است که بنا به سلیقه و نیاز زمانه در حال تغییر است.

در بسیاری از تعاریف طراحی داخلی، بین معماری و طراحی داخلی ارتباط وجود دارد. طراحی داخلی نیز مانند بقیه معماری های ساختمان با عناصر به کار رفته در ساختمان مرتبط است.

طراحان داخلی از دانش، تجربه و تجربه کاری خود برای طراحی دکوراسیون و ایجاد هماهنگی در یک فضا استفاده می کنند.

در دکوراسیون داخلی هنر مانند سبک و اصول وجود دارد، هر برنامه بر اساس سبک است.

این روزها مردم زمان زیادی را در داخل خانه می گذرانند، بنابراین داشتن یک فضای داخلی خوب، زمانی که در آن اتاق هستید، لحظات آرامش بخشی را ایجاد می کند.

به همین دلیل طراحی داخلی با کیفیت مناسب بهترین راه برای بهره مندی از وضعیت مسکن است.

کسانی که علاقه خاصی به طراحی دارند و می خواهند طراح دکوراسیون داخلی شوند، شرط اصلی حضور در آموزش داخلی است.

در دوره های طراحی داخلی شما با تاریخچه هنر و معماری و حتی با تمامی سبک ها و روش های مرتبط با رشته طراحی داخلی آشنا می شوید. بسیاری از طراحان داخلی حرفه ای سبک های خاصی را برای تقلید دیگران به جای گذاشته اند.

به عبارت دیگر، تعریف طراحی داخلی:

طراحی داخلی شامل عوامل مختلفی مانند اشکال، نور، رنگ، ساختار، کف، سقف، دیوارها، عناصر کاربردی و تزئینی و مبلمان است. اصولا این عناصر ابزار و تجهیزاتی برای طراح هستند که همگی به صورت مناسب و هماهنگ در طرح مربوطه قرار گرفته اند.

همانطور که از نامش پیداست، طراحی دکوراتیو از آنجایی که شامل عناصر کاربردی، طراحی و فنی است، بین معماری و طراحی قرار می گیرد.

استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی روشی کاربردی است که شامل پویایی و افزایش زندگی برای رسیدن به اهداف مورد نظر می باشد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی:

در مورد دکوراسیون داخلی رنگ بهترین ایده است. بنابراین، هر چیزی که می بینید رنگ دارد. طراحان می گویند استفاده از رنگ های مختلف تاثیر مثبتی بر فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی دارد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که توجه به جزئیات در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی در سلامت روان و کارایی فضا دارد.

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی:

هنر دکوراسیون داخلی به چیدمان اشیا و مبلمان و سایر عناصر محدود نمی شود. علاوه بر فاکتورهای رنگ، نور و چیدمان مبلمان، روحیه افراد محیط و نیازهای آنها به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی:

در طراحی داخلی، اولین قدم این است که در مورد سبک های مختلف تکمیل اطلاعات کسب کنید. سبک های مختلف مدرن، مینیمال، اسکاندیناویایی و صنعتی و ... هستند که تفاوت هایی با هم دارند و هرکس بنا به علاقه خود از آنها برای محیط زندگی خود استفاده می کند.

- دکوراسیون مدرن:

در زمینه دکوراسیون، کلمه مدرن اغلب به خانه ای گفته می شود که از رنگ های ملایم و روشن مانند فلز و شیشه ساخته شده است. در دکوراسیون مدرن عناصری مانند سبکی در همه جای خانه به چشم می خورد در حالی که سبک مدرن صافی، سبکی، روشنایی و باز بودن را نشان می دهد.

2- سبک تکمیل مدرن:

مدرن و معاصر دو سبک متفاوت هستند و اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. تفاوت آنها در سبک مدرن یک روش طراحی است که در قرن بیستم آغاز شد.

از سوی دیگر، سبک امروزی بسیار ساده است و تعهد کمی به یک سبک خاص وجود دارد. در دکوراسیون امروزی، راحتی در فضا پیدا می شود.

برخلاف سبک مدرن، فضای راحتی ندارد و حس صمیمی تری را به مخاطب منتقل می کند.

3- سبک مینیمال طراحی سالن کنفرانس :


سبک مینیمال یکی از انواع سبک های طراحی داخلی است. در سبک مینیمالیستی استفاده از پالت های رنگی مجاز است و موارد استفاده شده براق نیستند. به طور خلاصه رنگ سفید یکی از پرکاربردترین رنگ ها در دکوراسیون مینیمال است.

مینیمال به معنای سادگی و عدم وجود عناصر محیطی اضافی است.

4- دکوراسیون صنعتی:

ایده سبک های تزئینی ریشه در انقلاب صنعتی اروپا و سکونتگاه های قرن 17 و 18 در اروپا دارد. در این نوع سبک از آجر یا چوب در دکوراسیون بسیار استفاده می شود. خانه های با طراحی صنعتی روش های ساخت و ساز صنعتی هستند.

5- سبک دکوراسیون اسکاندیناوی:

در طراحی اسکاندیناوی، وسایل خانه مانند مبلمان از یک اثر هنری الهام گرفته شده است. این سبک به سبک مینیمال نزدیک است، در واقع سبک مینیمال از سبک مدرن اسکاندیناوی الهام گرفته است.

6- سبک دکوراسیون فرانسوی:

در سبک دکوراسیون فرانسوی استفاده از رنگ های گرم و ملایم رایج است. در انواع دیگر سبک های داخلی از ظروف چینی نسبتا سنگین و ضخیم استفاده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی:

علاقه مندان و افرادی که در زمینه طراحی داخلی آموزش دیده اند نسبت به کسانی که فقط کنجکاو هستند یک قدم به این حرفه نزدیک تر هستند. زیرا در کنار هر علاقه ای نیاز به مهارت و تجربه و کسب تجربه دارید پس گذراندن دوره یکی از نیازهای هر فردی در هر زمینه ای از جمله رشته طراحی داخلی می باشد.

لایه تزئینی:

- حذف پانل های کوچک از دیوارهای بزرگ خانه:

برای بهترین مکان در اتاق ما باید یک پانل کوچک را برداریم. از دیوار بزرگ برای اینکه دیوارهای اتاق کوچکتر به نظر برسند برای این منظور مناسب است از تخته ای استفاده شود که عرض آن دو سوم بیشتر از دیوار باشد که تزئینی محسوب می شود.

استفاده از مقدار مناسب برق در خانه:

استفاده از نورهای زرد به رنگ ها گرما و زرد می بخشد. در واقع، نورهای سفید رنگ آبی را به رنگ های دیگر اضافه می کنند.

دوره آموزشی طراحی دکوراسیون:

مرکز آموزشی ما دوره آموزشی طراحی داخلی را برای علاقه مندان به چیدمان و طراحی داخلی برگزار کرده است تا همه بتوانند به دنبال علاقه خود باشند. مرکز فن پردازان علاوه بر آموزش، مدرک طراحی دکوراسیون و گواهینامه طراحی دکوراسیون را نیز ارائه می دهد. با مدرک معتبر و دانش کافی حتی می توان یک تجارت خصوصی راه اندازی کرد. برای این منظور می توانید از افراد مشهور در زمینه کارآفرینی و کارآفرینی مانند ماکان آریا پارسا مشاوره بگیرید.