پرس اتوماتیک از آن دست وسایلی است که تنها چند سال پیش در خشکشویی یافت می شد. به همین دلیل ممکن است در انتخاب و خرید آن تردید کنید. این مقاله از بتا سرویس به شما کمک می کند تا پرس خودکار مناسب را خریداری کنید.

قبلاً اتو پرس فقط برای استفاده تجاری ساخته می شد و اتوکشی معمولاً در منزل با اتو معمولی انجام می شد. با توجه به توانایی عالی پرس اتوماتیک در رفع چین و چروک لباس، نسخه سبک تر و پیشرفته تری از این دستگاه برای مصارف خانگی عرضه شد و امروزه در بین مردم بسیار محبوب است. این دستگاه کار یک خیاط را در خانه یا در یک کارگاه کوچک انجام می دهد. توصیه می کنیم مطالب بهترین اتو بخار دستی و راهنمای خرید بخارپز عمودی را از دست ندهید.

آیا همه به پرس خودکار نیاز دارند؟

حقیقت این است که برخی از افراد، به خصوص شیک پوشان، بیش از دیگران نگران اتو کردن لباس هستند. افرادی که در ادارات کار می کنند یا لباس رسمی می پوشند معمولا لباس هایی می پوشند که روزانه اتو می شوند. البته لباس ها را می توان با بخار معمولی اتو کرد اما اتوکشی راحت تر و سریعتر است. علاوه بر این، پاچه های شلوار یا برخی از قسمت های لباس های سنگین مانند کت و مانتو زیباتر و زیباتر به نظر می رسند.

از این رو، برای خرید سوئیچ خودکار؛ ابتدا فکر کنید که آیا لازم است یا نه. اگر نه، مدت زیادی است که از دستگاه در گوشه خانه استفاده نمی شود.

نکات مهم برای خرید دستگاه پرس اتوماتیک و تعمیر اتوپرس


هنگام خرید پرس اتوماتیک، نکات مهم زیر را برای انتخاب درست به خاطر بسپارید:

جریان دستگاه

به این معنا که. مانند هر ماشین دیگری که قدرت آن بر حسب وات یا اسب بخار اندازه گیری می شود، هر چه قدرت دستگاه بالاتر باشد، بهتر است. در پرس اتوماتیک، قدرت دستگاه به معنای توانایی آن در تولید گرما است. این گرما پارچه چروک شده را به لباسی کاملا صاف، زیبا و ظریف تبدیل می کند.

به عنوان مثال پرس اتوماتیک 1000 وات نسبت به دستگاه 1540 وات قدرت کمتری دارد پس بهتر است دستگاهی با وات بالاتر انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که قدرت بیشتر کار شما را آسان می کند. اما انرژی بیشتری نیز مصرف می کند. بنابراین، اگر می خواهید در مصرف برق صرفه جویی کنید، دستگاهی را انتخاب کنید که برق کمتری مصرف کند.

ظرفیت مخزن مایع

در اتو از آب برای تولید بخار و رفع چین و چروک لباس استفاده می شود. هرچه ظرفیت مخزن فلزی آب بیشتر باشد بهتر است. اگر اتو دارای مخزن آب بزرگ تری باشد، بخار بیشتری تولید می کند و لباس ها را راحت تر تعمیر می کند. از طرفی دیگر لازم نیست مخزن را پر کنید. اگر کارهای زیادی را با فشار اتوماتیک انجام می دهید، ظرفیت مخزن آب بزرگتری را در نظر بگیرید.

برخی از اتوهای پرس دارای ویژگی بخارپز هستند که بخار آب تحت فشار را آزاد می کند تا لباس ها را قوی تر صاف کند. این دلیل دیگری است که چرا یک مخزن آب چدنی ظرفیت بیشتری دارد.

تنظیمات بخار

اکثر پرس های اتوماتیک به شما امکان تنظیم دما و تنظیم میزان بخار را می دهند. این تنظیمات معمولاً روی پنل دیجیتال قرار می گیرند. با این ویژگی می توانید تنظیمات خروجی بخار را برای پارچه های مختلف به درستی تنظیم کنید. هر نوع پارچه به فشار و مقدار بخار خروجی متفاوتی نیاز دارد. این تنظیمات دیجیتال از قبل برنامه ریزی شده اند و فقط باید نوع پارچه را انتخاب کنید. پارچه‌های ضخیم‌تر معمولاً به حرارت و بخار بیشتری نیاز دارند و پارچه‌های نرم‌تر مانند نایلون به حرارت کمتری نیاز دارند. با این تنظیمات خودکار دیگر نیازی به پیروی از دفترچه راهنما ندارید. فقط فراموش نکنید که دستگاهی را که می‌خرید بررسی کنید تا تنظیم آن خیلی پیچیده نباشد و کار با آن آسان نباشد.

تنظیمات دما

انتخاب دما معمولاً در دستگاه‌های چاپ خودکار از پیش تعیین شده است و کار شما را آسان‌تر می‌کند. تنظیم دمای هوا به شما کمک می کند که نگران آسیب دیدن لباس ها یا افتادن سایه ها روی آن نباشید.

ناحیه قسمت پرس دستگاه

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید پرس اتوماتیک محل قرارگیری قسمت پرس می باشد. هنگام خرید به این توجه کنید که آیا مساحت پرس به اندازه کافی بزرگ است یا خیر. اگر مساحت این قسمت خیلی کوچک باشد، کار شما سخت‌تر می‌شود، زیرا همیشه باید قسمت کوچکی از لباس را اتو کنید و به آرامی این کار را انجام دهید. این کار به خصوص در مورد لباس های بزرگ زمان زیادی می برد. اگر مساحت این قسمت زیاد باشد فضای بیشتری برای کار خواهید داشت و می توانید کار اتو را سریعتر و بهتر انجام دهید. علاوه بر این می توانید ملحفه و پرده را به راحتی اتو کنید.

با این حال، ممکن است اصلاً به یک منطقه بسیار بزرگ نیاز نداشته باشید. به یاد داشته باشید که هرچه سطح پرس پهن تر باشد، اندازه خود دستگاه بزرگتر است و فضای بیشتری در خانه نیاز دارد. اگر فضای کافی برای قرار دادن آن ندارید، ناگزیر باید دستگاه کوچکتری بخرید. این بستگی به نیازها و گزینه های شما دارد و شما باید خودتان تصمیم بگیرید. معمولاً مناسب ترین ابعاد برای دستگاه پرس اتوماتیک حداقل 22 اینچ (حدود 56 سانتی متر) طول و 10 اینچ (حدود 25 سانتی متر) عرض است.

وزن دستگاه

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید دستگاه پرس باید به آن توجه کرد وزن آن است. به طور کلی ماشین پرس یک ماشین سنگین است. به همین دلیل، خوب است یک مکان ثابت برای اقامت داشته باشید تا مجبور نباشید همیشه جابجا شوید. با این حال، برخی از مدل ها سبک تر از مدل های دیگر هستند و وزن آنها بیش از 8 تا 10 کیلوگرم نیست. اگر بعد از هر بار استفاده آن را جابه جا می کنید، نوع سبک تری انتخاب کنید.

خاموش شدن خودکار

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برخی از دستگاه های پرس اتوماتیک دارند، قابلیت خاموش شدن خودکار است. این ویژگی به ویژه برای افرادی که کودکانی دارند که در خانه می دوند یا حیوانات خانگی که دوست دارند روی چیزها بپرند بسیار مهم است. دستگاه‌های دارای این ویژگی زمانی که برای مدتی از آن استفاده نمی‌شوند، به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. مدت زمان مشخصی (حداقل 10 ثانیه). به این ترتیب علاوه بر ایمن نگه داشتن افراد، خود دستگاه بیش از حد گرم نمی شود و از آتش سوزی جلوگیری می کند. برخی از مدل ها قفلی روی دسته دارند که می توانید در زمان داغ بودن دستگاه آن را فعال کنید تا کودکان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

تخته آهن آستین دار

یکی از مهم ترین و سخت ترین قسمت های لباس برای فلز، آستین است. آستین ها لوله ای هستند و قسمت حلقه آن بسیار سخت اتو می شود. علاوه بر این، اگر نمی خواهید لبه آستین آن بیفتد، هیچ راهی برای اتوکشی با فشار اتو نخواهید داشت. دقت کنید که دستگاهی که انتخاب می کنید باید دارای میز مخصوص اتوی آستین دار باشد که در یک قسمت دستگاه تعبیه شده است. برخی از مدل ها حتی کوسن های مخصوص یقه را نیز ارائه می دهند. این بالش در تصویر زیر نشان داده شده است: