در صنایع مختلف و حتی در زندگی روزمره انسان تجهیزات ویژه ای وجود دارد که با کارایی منحصر به فرد خود در خدمت بهینه سازی استفاده از سایر تجهیزات می باشد.پمپ کارواش دقیقا یکی از آن تجهیزات صنعتی است که بسیاری از چالش ها را در صنایع مختلف حل می کند.

در کارواش های صنعتی که خدمات شستشوی انواع خودروها، تجهیزات صنعتی و کاربردهای مشابه را ارائه می دهند، اساساً میزان آب مصرفی کنترل می شود. تصور کنید برای شستن هر وسیله چقدر آب لازم است؟ با وجود مشکل کم آبی، اولین و مهمترین نیاز بشر با استفاده بی رویه از آب برطرف نمی شود. پمپ های کارواش به عنوان تجهیزات ایده آل برای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کار در کارواش ها شناخته می شوند. در زیر انواع پمپ های صنعتی را معرفی می کنیم.

پمپ کارواش

این نوع پمپ صنعتی که واتر جت نیز نامیده می شود، یک وسیله صنعتی کاربردی است که انرژی مکانیکی موتور الکتریکی را به آب داخل دستگاه منتقل می کند و فشار قابل توجهی به آب وارد می کند. به این ترتیب آب پرفشار پمپ بر روی سطوح مختلف پاشیده شده و آلودگی سطح را به راحتی از بین می برد. انرژی مکانیکی موجود در آب آن را مستقیماً به محل مورد نظر می رساند. عملکرد این دستگاه ها به این صورت است که الکتروموتور به پمپ متصل می شود و چرخش پیستون در سیلندر باعث پمپاژ آب با فشار زیاد می شود. بنابراین آب کمتری در پمپ کارواش هدر می رود. علاوه بر این، از اتلاف انرژی و زمان جلوگیری می شود.
https://smartech.news/?p=177700انواع پمپ کارواش

این نوع پمپ های صنعتی بر اساس پارامترهای مختلفی دسته بندی می شوند. این دستگاه ها معمولا بر اساس فشار و حجم آب، نحوه کارکرد، نوع استفاده، نوع پمپ و قطعات، برند سازنده و ... دسته بندی می شوند. به همین دلیل است که برای خرید پمپ مناسب برای نیازهای خود، باید انواع مختلف را بررسی کنید. پمپ های کارواش با جریان سه فاز کار می کنند و برای نصب و راه اندازی به تابلو برق نیاز است. عملکرد این پمپ ها تقریبا مشابه عملکرد پیستون و سیلندر خودرو است. وقتی از طراحی و ساختار بهینه واتر جت های صنعتی صحبت می کنیم، به این معنی است که این دستگاه ها بیشترین فشار را در کمترین دبی ایجاد می کنند. نوع استفاده از پمپ های کارواش بر اساس میزان آب و فشار آب تعیین می شود; اما عملکرد آنها عملا یکسان است.

کاربرد پمپ کارواش

همانطور که مشخص است از پمپ ها برای پمپاژ مایعات مختلف استفاده می شود. پمپ های کارواش صنعتی همچنین برای افزایش فشار آب برای شستشوی کف کارخانه ها، کارگاه ها، استخرها، جاده ها، سطل زباله، رسوب زدایی، شستشوی لوازم صنعتی، شستشوی نمای ساختمان ها، حذف اکسید از قطعات فلزی و شستشوی انواع خودروها و ... استفاده می شود. ماشین آلات سنگین. به لطف عملکرد بهینه این پمپ ها، هنگام استفاده از آنها نیازی به مواد شوینده ندارید. زیرا فشار آب آنقدر زیاد است که به راحتی فرآیند رسوب زدایی را آغاز می کند. از آنجایی که امکان استفاده از آب گرم در این پمپ ها وجود دارد، می توانید در موارد خاصی که فرآیند رسوب زدایی و تمیز کردن با ظرافت بیشتری انجام می شود، از آب گرم استفاده کنید.

راهنمای خرید پمپ ماشین لباسشویی

برای خرید این نوع پمپ صنعتی بهتر است از ویژگی های ساختاری استاندارد و عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل کنید. در واقع بهتر است پمپ هایی را انتخاب کنید که مجهز به سیستم آب بندی هستند. زیرا آب در این پمپ ها با کمترین سایش روی بدنه پمپ به سطوح مختلف پمپاژ می شود. این نوع پمپ ها عمر طولانی تری دارند. پمپ های فولادی و برنجی که مستقیما از سنگفرش و اسکلت تولید می شوند انتخاب مناسبی برای شما هستند. با توجه به اینکه پمپ کارواش انواع مختلفی دارد، انتخاب نوع مناسب با توجه به نیاز کاربر نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر برای پمپ خود به دبی زیاد نیاز دارید، پمپ های 30 لیتری یا بزرگتر مناسب هستند. اگر تجربه و مهارت خرید پمپ کارواش را ندارید، پس از آن چیزی که انتظار دارید دور نیستید. برای خرید این محصول باید فقط یک متخصص و یک مرجع قابل اعتماد را انتخاب کنید.

کارواش پولساز است

قیمت انواع پمپ کارواش صنعتی به عوامل مختلفی از جمله نوع پمپ، حجم آب، فشار آب، نوع قطعات، برند سازنده و ... بستگی دارد. اگرچه قیمت به عنوان عامل اصلی در خرید تجهیزات صنعتی نقش مهمی ایفا می کند. اما بهتر است در هنگام خرید برند سازنده و کیفیت دستگاه را در اولویت قرار دهید. اگرچه پمپ های با کیفیت بالا از برندهای پیشرو با قیمت های بالاتر ارائه می شوند. اما خرید آن می تواند یک سرمایه گذاری طولانی برای شما باشد.

نتیجه

در این مقاله به معرفی پمپ کارواش صنعتی و بررسی انواع مختلف آن می پردازیم. این دستگاه برای بهینه سازی مصرف آب در کارواش ها و افزایش راندمان در کاربردهای مختلف جهت نظافت و رسوب زدایی کاربرد دارد. با توجه به اینکه انواع مختلف این نوع پمپ با توجه به نیاز کاربران با مشخصات متفاوت تولید می شود، بهتر است با انتخاب یک مرجع تخصصی و قابل اعتماد در تجهیزات کارواش، از خدمات مشاوره آن ها برای خرید پمپی که مناسب شماست استفاده کنید. نیازهای شما.