رشد موهای ناخواسته می تواند ناشی از اختلالات هورمونی باشد و بنابراین در لیزر موهای زائد هورمونی باید به این موضوع توجه شود. همه انسان ها موهای زائد روی بدن خود دارند اما تراکم آن، سرعت رویش مجدد پس از هر اصلاح، تراکم مو و غیره. تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله اختلالات هورمونی هستند.

تعادل هورمونی در بدن زن و مرد وجود دارد که وضعیت جسمی و روانی فرد را در بهترین حالت خود نگه می‌دارد، اما سطوح این هورمون‌ها تحت تأثیر عواملی از جمله بیماری، مخمر دارویی، تغییر شرایط و سبک زندگی و... به هم می‌خورد. اختلالات هورمونی ظاهر می شود و عوارض زیادی ایجاد می کند، به عنوان مثال می تواند روی رشد موهای ناخواسته بدن تأثیر بگذارد و در نتیجه جراحی لیزر موهای زائد با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

اختلالات هورمونی و لیزر موهای زائد

وقتی برای لیزر اپیلاسیون بدن به متخصص مراجعه می کنید، اولین قدم این است که پزشک بداند دلیل موهای زائد بدن شما یک امر طبیعی در طبیعت انسان است یا اینکه شما یکی از افرادی هستید که با این وضعیت مواجه می شوید. رشد غیر طبیعی و بیش از حد موهای زائد باعث درد شما شده است. متأسفانه برخی از افراد دچار حالتی به نام زائد موی هورمونی هستند، به این معنی که اختلالات هورمونی باعث می شود سرعت و تراکم رشد مو بیشتر از حد طبیعی باشد و حتی در صورت تراشیدن هم نمی توان رشد آن را کنترل کرد. مطالعات نشان داده است که بروز این عارضه هورمونی در زنان منجر به رشد مو با الگوی رشد مردانه می شود. ابتدا بهتر است بدانید این عدم تعادل هورمونی در چه مواردی در بدن ایجاد می شود:

سندرم تخمدان پلی کیستیک و افزایش سطح آندروژن می تواند باعث رشد موهای صورت و بدن شود.

ابتلا به هیرسوتیسم که منجر به رشد مو با الگوی مردانه می شود و موها در قسمت های بدن مرد مانند چانه، سینه و غیره بهتر رشد می کنند.

یائسگی

استفاده از داروهای دیگر

وزن بیش از حد و در نتیجه افزایش تستوسترون در بدن

حامله

مشکلات تیروئید

برای شما هم همینطور…

البته شایان ذکر است که آقایان نیز ممکن است دچار اختلالات هورمونی شوند، اما از آنجایی که آقایان به طور طبیعی موهای بدنشان زیاد است، در صورت بروز این عارضه تشخیص مشکل می شود و احتمال بروز آن کمتر می شود. مشکوک به عدم تعادل هورمونی

تاثیر لیزر موهای زائد هورمون لیزر

همانطور که می بینید، عوامل متعددی می توانند باعث عدم تعادل هورمونی در بدن خانم ها شوند و در نتیجه موهای زائد بدن به اندازه موهای آقایان ضخیم و سریع است. این مشکل برای یک زن بسیار آزاردهنده است. با این حال، از بین بردن موهای زائد باقی مانده در بدن خانم ها همیشه یک مشکل بوده و آنها به دنبال راه حلی برای از بین بردن آن هستند. حالا وقتی این موهای زائد زیاد می شود زیبایی خانم ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و وقتی این مشکل در چهره آنها دیده می شود اعتماد به نفس آنها را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد و حتی از نظر روانی هم سخت می شود. در چنین مواردی، خانم ها به دنبال راه حل هایی برای از بین بردن موهای زائد هورمونی بدن هستند. از این حیث، روش های متعددی وجود دارد که می تواند به کسانی کمک کند که با توجه به اثربخشی و عملکرد لیزر موهای زائد، اغلب تمایل دارند به کمک این روش اتکا کرده و در اسرع وقت به اهداف خود برسند. اما باید بدانید که لیزر موهای زائد هورمونی با سایر لیزرهای موهای زائد متفاوت است. لیزر موهای زائد می تواند بهترین نتایج را برای افراد معمولی داشته باشد، اما برای رفع موهای زائد هورمونی جواب نمی دهد. برای لیزر موهای زائد هورمونی باید به چند نکته توجه کرد:

زمانی که به متخصص لیزر موهای زائد مراجعه می کنید، ابتدا باید آزمایش خون بدهید تا با نظر پزشک میزان هورمون های بدن مشخص شود. زیرا در صورت بروز اختلالات هورمونی، لیزر موهای زائد تا زمانی که این عارضه درمان نشود کارساز نخواهد بود. در این شرایط ابتدا باید اختلال هورمونی در بدن درمان شود، زیرا حتی با لیزر نیز دلیل اصلی رشد موهای زائد سر جای خود باقی می ماند و با لیزر به نتیجه ایده آل نمی رسید.

زمانی که مشکلات هورمونی بدن را کنترل کردید و درمان را شروع کردید، می توانید لیزر موهای زائد را شروع کنید، اما فراموش نکنید که لیزر موهای زائد در طول درمان بیماری های هورمونی به تایید پزشک برای تعیین مسیر درمان بستگی دارد. بسیار موثر بود، این بار مطمئن خواهید بود که قیمت و کارایی لیزر از بین نمی رود و تاثیر مطلوب را خواهید دید.

تحقیقات نشان داده است که لیزر موهای زائد هورمونی می تواند تاثیر معکوس بر بدن انسان داشته باشد، به این معنا که به جای توقف رشد موهای زائد، منجر به تحریک رشد مو و افزایش تراکم آنها می شود. البته هنوز علت این مشکل مشخص نشده است اما به هر حال چنین حالتی در برخی افراد دیده می شود.

لازم است بدانید که اختلالات هورمونی در بدن می تواند موقتی باشد و فقط در یک دوره مصرف دارو اتفاق بیفتد، اجازه ندهید لیزر موهای زائد را از بین ببرد زیرا باید صبر کنید تا اثر دارو از خون از بین برود. .