دستبندهایی که در آن روزگار نوعی رجزخوانی و نشانه طبقه اجتماعی مردم به شمار می رفت. زیرا شکی نیست که هر خانواده ای قادر به خرید تعداد زیادی دستبند نبود و زنانی که دستبندهای بیشتری در دست داشتند ثروتمندتر بودند. اما رفته رفته با معرفی انواع مدل های شیک دستبند طلا، دستبندها مورد بی توجهی قرار گرفت و شانس از آنها دور شد! زنان جوان دیگر علاقه ای به استفاده از دستبند نداشتند و آن را قدیمی و سنتی می دانستند. از این رو، دستبندها به تدریج از دست زنان می افتاد یا در جعبه ها پوسیده می شد و یا به زیورآلات طلای دیگری مانند سرویس طلا، گردنبند و دستبند طلا تبدیل می شد. اما داستان دستبندها به اینجا ختم نشد.

طراحان معروف طلا و جواهرات و برندهای محبوب با تکیه بر نیاز مردم به تنوع و تغییر، ایده جدیدی برای احیای بازار النگو ارائه کرده اند. ایده چیزی جز تغییر سبک طراحی و مدرن کردن شکل و ظاهر این زیورآلات طلا نبود! اتفاقا این تغییر بسیار موثر بوده و در سال های اخیر شاهد استقبال مردم از دستبند بوده ایم.

اما قبل از خرید النگو طلا، نگاهی کلی به بانک ها، راهنمای خرید آنها و تمام جزئیاتی که باید در مورد انواع مختلف بانک ها بدانید، ضرری ندارد.

همانطور که همه ما می دانیم النگو طلا یک بند طلای باریک یا پهن است که برای جواهرات دور مچ استفاده می شود. عرض دستبند معمولا کمتر از نیم سانتی متر، دو سانتی متر یا بیشتر است. مدل های بسیار عریض را یکبار مصرف می نامند. به دلیل عرض آن نمی توانید از دستبند دیگری در کنار آن استفاده کنید.

اکثر دستبندهای شیک امروزی از طلا یا حداقل روکش طلا هستند. همانطور که می دانید طلا در رنگ ها و انواع مختلفی وجود دارد. برای دستبندهای النگو، طلای 18 عیار بهترین انتخاب است، اما می توانید نمونه های 22 عیار را خریداری و استفاده کنید. اما به جز طلا، این روزها شاهد عرضه النگوهای ساخته شده از سایر فلزات گرانبها مانند نقره نیز هستیم.

به دلیل داشتن دستبند نقره ای درخشان و براق، بهتر است آن را با یک تی شرت و شلوار جین شیک بپوشید. قبل از خرید بدانید که نقره فلزی بسیار نرم است و خیلی زود کدر می شود. بنابراین، همیشه باید دستبند نقره خود را تمیز کنید و تمام گرد و غبار و سیاهی را از روی سطح پاک کنید.

انواع النگو طلا

انواع دستبند طلا در کادوساز به 3 دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

یک زنجیر نازک طلایی

النگوهایی که باریک و نه خیلی گشاد هستند جزو النگوهای باریک طبقه بندی می شوند. این مدل النگو برای کسانی که عاشق مدل های شیک هستند مناسب است. هرچه دستبند باریک تر باشد، سبک های مختلفی را می توان با هم ترکیب کرد. این زیور آلات برای تمامی گروه های سنی از کودکان تا بزرگسالان قابل استفاده است.

تک آهنگ طلایی

یک تکه طلا چیست؟ مونوگرام های طلا، النگوهای پهنی هستند که فقط و معمولاً در دست چپ استفاده می شوند. این سبک النگو در سال های اخیر مد شده است و دارای سبک های بسیار متنوعی است. بسته به نوع فلز و نوع شکل و طرح ساخته شده در این النگوهای پهن، می توان از آن ها با استایل های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد. به عنوان مثال سبک روشن که با انواع سنگ های قیمتی و سنگ های قیمتی تزیین شده و بسیار درخشان است، برای مهمانی های عصرانه و مجالس مانند عروسی مناسب است. اما، برای مثال، یک گردنبند نقره را می توان با لباس های اسپرت، شلوار، تی شرت و مدل های مد ست کرد.

به طور کلی در طراحی طلای تک لایه می توان انواع حکاکی، کار با سنگ، اجرای انواع نقشه ها و نقش ها را مشاهده کرد. امروزه این حکاکی فقط جنبه تزئینی دارد. اما در گذشته بیانگر باورهای مذهبی، نمادهای خانوادگی و قبیله ای بود که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شد.

نکته جالب در استفاده از مونوپاد این است که مانند ساعت مچی اغلب در دست چپ استفاده می شود. این دستبندها همیشه با وزن و عرض بیشتری ساخته می شوند و با توجه به اینکه نمی توان از چند دستبند طلای پهن در کنار هم استفاده کرد به آنها دستبند طلا تک می گویند. این زیورآلات در رنگ های طلایی در رنگ های سفید، زرد و رزگلد و همچنین نقره ای تولید و عرضه می شود که در بین خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

مانند سایر جواهرات طلا، انواع جواهرات طلا نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. بنابراین توصیه می کنیم حداقل سالی یک بار این زیورآلات طلا را نزد یک طلاساز معتبر ببرید تا سنگ ها را تمیز، آبکاری و بررسی کنند. با این کار می توانید از بیماری های احتمالی جلوگیری کنید.

دستبند مچ دست

انگشتان، مانند یک دستبند دایره کامل، کاملا مناسب نیستند و می توانند پخش شوند. با باز شدن دستبند، آن را باز کرده، دور مچ دست خود بپیچید و اجازه دهید به حالت دستبند خود بازگردد. شما همچنین می توانید آن را از دست بدهید.

قیمت النگو طلا

قیمت النگو طلا علاوه بر قیمت روز طلا با توجه به وزن، طرح و جواهرات بودن آن تعیین می شود. هرچه طراحی دستبند پیچیده تر باشد، هزینه ساخت آن بیشتر خواهد بود. در نتیجه قیمت نهایی افزایش می یابد. با این حال، النگوهای ساده یکی از ارزان ترین جواهرات و یکی از بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری هستند.

اما به طور کلی، برای سرمایه گذاری، بهتر است بدانید که انگشتر طلای یک نفره نسبت به سایر محصولات انگشتر طلا برتری دارد. از آنجایی که این دستبندها پهن و سنگین هستند، هزینه تولید; سود و مالیات فروشنده فقط یکبار پرداخت می شود. از سوی دیگر، وزن و عرض زیاد این طرح انگشتر بر استحکام آن می افزاید. به عبارت دیگر خرید یک پیراهن با یک سنگ دو پرنده را می کشد. از انگشتر به عنوان جواهرات استفاده کنید و سرمایه گذاری مالی کنید.

راهنمای خرید النگو طلا

در خرید النگوهای طلا یا نقره باید به سایز آن توجه کنید. مخصوصاً برای خرید دستبندهایی که پر از صدف هستند و اندازه آنها قابل تغییر نیست. همچنین در هنگام خرید هر زیورآلات طلا باید اندازه محصول را در نظر بگیرید. در واقع قبل از خرید اینترنتی یا حضوری، مچ دست خود را اندازه بگیرید تا محصول مناسب را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که اگر دستبند شکننده است، باید از آن مراقبت بیشتری کنید. زیرا دستبندهای نازک و ظریف با کوچکترین ضربه یا فشار ممکن است خم شوند یا بشکنند. برای جلوگیری از این مشکلات، جایی که النگوها بیشتر آسیب می بینند، هنگام انجام فعالیت های سنگین، این زیور آلات را از دستان خود بردارید. اگر نمی توانید به طور مرتب دستبندها را بردارید، در دست زدن به آنها بسیار کوشا باشید و مراقب باشید که آنها را فشار ندهید.