شهرستان ساری بزرگترین شهرستان استان مازندران و مرکز آن است. این شهر زیبای شمالی قدمتی 5000 ساله دارد، یعنی علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فردش، ساختمان های دیدنی زیادی نیز دارد. این شهر به کوه، جنگل و دریا نزدیک است و آب و هوای معتدلی دارد که لذت سفر به آنجا را دو چندان می کند. ساری در اوایل سلطنت آقا محمدخان قاجار و مدتی قبل از تهران پایتخت ایران بود و اولین شهری بود که ساخت راه آهن سراسری در آن آغاز شد. برای بازدید از جاهای دیدنی ساری با گردشی تاپ همراه باشید. اگر قصد رزرو هتل با بهترین قیمت در ساری را دارید به وب سایت ما مراجعه کنید.


میدان هفت یکی از مکان‌های معروف ساری است

میدان بزرگی در مرکز شهر ساری وجود دارد که اگر به این شهر سفر کنید حتما از آن عبور خواهید کرد. در این میدان برجی با ساعت و ناقوس بزرگی وجود دارد که هر بار که ساعت تغییر می کند به صدا در می آید. ساعت 12:00 ساعت 12 شب زنگ به صدا در می آید و صدای آن در سراسر شهر می پیچد و باعث می شود در سال 1380 زنگ آن متوقف شود. برج ساعت در سال 1309 توسط محمدعلی حمیدی و میدان در سال 1355 ساخته شد.

فاضلی مناس یکی از مناطق گردشگری ساری است

کاخی زیبا و شیک با دو ساختمان مسکونی از دوره قاجار و پهلوی. در حال حاضر خانه اعیان کاربرد خاصی ندارد و برای عموم آزاد است. عمارت فضیلی همانطور که از نامش پیداست از خانواده فضیلی است. در تحقیقات مشخص شد که صاحب ملک یک معلم است، اما اطلاعاتی از معمار در دست نیست.

خانه کلبادی، موزه تاریخی مازندران

خانه منوچرخان کلبادی در دوره قاجار ساخته شده و حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد پس از مرگ وی این خانه به موسسه میراث فرهنگی واگذار شد. معماری آن بسیار زیبا و باشکوه است بخشی از این بنا در اختیار موزه تاریخی ساری قرار گرفته است در داخل موزه آثار فلزی، سرامیک، شیشه و سنگ با قدمت 7000 ساله وجود دارد که مازندران و ایران را از دوران باستان تا پایان دوره قاجاریه پوشش می دهد. پیشنهاد می کنیم حتما حتما سری به خانه کلبادی در میان جاذبه های سارار بزنید

سد شهید رجایی یکی از مکان های گردشگری و تفریحی ساری است

سد شهید رجایی یا سلیمان تنگه در میان کوه و در 45 کیلومتری جنوب غربی شهر یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان ساری به شمار می رود. اگر قصد دارید پیک نیک داشته باشید و طبیعت زیبا و آب را ببینید، این مکان زیبا را از دست ندهید. همچنین امکان قایقرانی، اسکی، ماهیگیری و بازدید با خرید بلیط وجود دارد. همچنین توالت، رستوران و سکوی مناسب برای نشستن در این مکان وجود دارد.

پارک شهید زارع یکی از زیباترین جنگل های ساری است

پارکی به وسعت 70 هکتار که در سال 1344 برای جلوگیری از تخریب جنگل جنگل کاری شد و با کاج های تهران و زربین احیا شد. منظره پارک بسیار دیدنی و جذاب است. در اینجا می توانید روز خوبی را در کنار خانواده خود در دل طبیعت سپری کنید. علاوه بر این، به دلیل امکاناتی که دارد، بسیاری از مسافرانی که قصد اقامت در چادر را دارند، این پارک را انتخاب می کنند. امکانات پارک عبارتند از: جاده تمیز، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آب آشامیدنی، غذا و ....

پناهگاه حیات وحش میانکالا یکی از زیباترین مکان های ساری در فصل زمستان است

موقعیت پناهگاه حیات وحش میانکالا در میان کشورهای حاشیه دریای خزر از نظر اکولوژیکی اهمیت ویژه ای دارد، زیرا این منطقه تنها 60 کیلومتری ساحل جنوبی دریای خزر است که از هرگونه توسعه شهری در امان مانده است. و آلودگی عمده و تخریب شدید. میانکالا در طول سال میزبان تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان است که از این تالاب استفاده می‌کنند و به آن مهاجرت می‌کنند تا از شرایط مساعد، منابع غذایی و آب و هوای معتدل، چه در زمستان و چه در تابستان، استفاده کنند و به تولید مثل بپردازند. امیدواریم تمامی بازدیدکنندگان این منطقه به نکات زیست محیطی توجه کرده و از آسیب به طبیعت جلوگیری کنند.

منطقه حفاظت شده طبیعت در دشت ناز و طبیعت اطراف ساری

پناهگاه حیات وحش دشت ناز با وسعتی بالغ بر 55 هکتار در میان جنگل‌های دشت واقع شده و زیستگاه و زادآور گوزن زرد ایران است. دشت ناز منطقه ای جذاب و جالب برای علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش است. گردشگران با کسب مجوز از سازمان محیط زیست می توانند از این منطقه دیدن کنند و از تماشای گوزن زرد، قرقاول و کبوتر لذت ببرند.

خانه رمدانی، قصری باشکوه در ساری

خانه رمضان با مساحتی بالغ بر 600 متر مربع از دو بخش قاجار و پهلوی تشکیل شده است که قسمت جنوبی آن به دوران قاجار و به حدود 200 سال پیش باز می گردد. او سر بسیار زیبایی دارد. ساختمان دوم کمی دورتر از ساختمان اول قرار دارد. در دوره پهلوی اول دستخوش تغییرات اساسی شد و در سالهای اخیر تمام پوشش داخلی آن تخریب شد که به همین دلیل طاق های دوره قاجار در زیر نمایان بود.

باداب سورت، دیدنی ترین چشمه ساری

چشمه های سورت در محلی به نام باداب شناخته می شود. علاوه بر زیبایی بی نظیر و فوق العاده، خواص دارویی نیز دارد. این چشمه ها در طول هزاران سال ده ها حوضچه زیبا و رنگارنگ در امتداد نهر از بالای کوه تا پایین ایجاد کرده اند. آب چشمه های اسرارآمیز دو نوع است که از نظر طعم، رنگ و بو کاملاً متفاوت است. آب یکی بسیار شور است و خاصیت شفابخش پوست و کمردرد و روماتیسم دارد و دیگری پرتقال است.

مسجد جامع شاه عباسی، یادگار صفویه در مرکز مازندران

بنای مسجد یکی از آثار به جای مانده از دوره صفویه در استان مازندران است و قدمت آن را حدود 1025 هجری قمری تخمین زده اند. مجموعه فرح آباد دارای مسجد، پل و کاخ پانورامیک بوده که تنها مسجدی از آن باقی مانده است.

آیا ساری دریا دارد؟

شهر ساری دریا ندارد. برای رسیدن به نزدیک ترین ساحل به ساری، خزر آباد (معروف محلی به فرح آباد) باید حداقل نیم ساعت در ماشین برای مسافت 28 کیلومتری وقت بگذارید.

بهترین زمان برای سفر به ساری؟

ساری شهری در استان مازندران در شمال کشور است و آب و هوای مرطوبی دارد که باعث می شود در طول سال دمایی متعادل داشته باشد. اگرچه اکثر مردم تابستان را برای بازدید از مرکز مازندران انتخاب می کنند، اما دیدنی های ساری در فصل پاییز و بهار نیز بسیار دیدنی است.

در این مقاله 10 مورد برای دیدن در ساری و اطراف آن را معرفی کرده ایم که امیدواریم به شما در برنامه ریزی سفر کمک کند. اگر قصد سفر از تهران به ساری را دارید پیشنهاد می کنیم برای خرید بلیط قطار ساری اقدام کنید زیرا مسیر بسیار زیبا و دیدنی دارد. به طوری که یک گروه فقط برای دیدن آن سوار قطار گردشگری شمال شدند و بدون رسیدن به مقصد به تهران بازگشتند. اگر پیشنهادی برای افزودن به لیست دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.