موسیقی بخشی از فرهنگ هر کشور و منطقه ای است و یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی ما انسان هاست. موسیقی حوزه وسیعی است که بسته به دوره زمانی، منطقه جغرافیایی و نوع ساز، ژانرها و سبک های مختلفی از راک گرفته تا جاز را شامل می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، موسیقی قلمرو وسیعی را در بر می گیرد و جهان پر از سبک های مختلف موسیقی است، هر قطعه موسیقی با توجه به ویژگی هایی مانند دوره زمانی، نحوه اجرا، نوع سازهای مورد استفاده در اجرا، ویژگی های جغرافیایی آن در یک ژانر گنجانده شده است. ، و غیره. بنابراین سبک های مختلفی در زمینه موسیقی وجود دارد و علاقه به سبک خاصی از موسیقی به سلیقه، فرهنگ و نظر هر فرد بستگی دارد.

برای دانلود بهترین آهنگ ها با موزیک باران همراه باشید تا از انواع موسیقی های معروف دنیا لذت ببرید.


بهترین و محبوب ترین سبک موسیقی در جهان

1- سبک موسیقی پاپ

می توان گفت که موسیقی پاپ یکی از پرطرفدارترین ژانرهای موجود در بازار موسیقی جهان است، کلمه پاپ از کلمه محبوب به معنای محبوب گرفته شده است، اما تعریف دقیق موسیقی پاپ کمی دشوار است زیرا دارای تکامل یافته است. با گذشت زمان بسیاری از..

این سبک موسیقی در دهه های 1930 و 1950 و عمدتاً در آمریکا، اروپا و آفریقا رایج بود. در این سبک موسیقی عمدتاً از سازهایی مانند سازهای بادی، سازهای زهی، گیتار، پیانو، درام، سازهای کوبه ای، سازدهنی و سینتی سایزر استفاده می شود همچنین برای این نوع سبک از دستگاه های الکترونیکی به عنوان تقویت کننده و در مولدهای المان از ریتم سنگین استفاده می شود. در این سبک صدا و سازها شباهت زیادی به موسیقی کلاسیک دارد، اما صدای بم بسیار تقویت می شود و جنبه های موسیقی دیگری مانند هارمونی، آهنگسازی، فرم و ... آسان تر از موسیقی کلاسیک است.

امروزه موسیقی پاپ بسیاری از صداها و زبان موسیقی خود را از دنیای هیپ هاپ گرفته است، زیرا زیرژانرهای رپ و تله آن بسیار محبوب هستند. از جمله مشهورترین خوانندگان پاپ می توان به نام های معروفی چون بیانسه، مایکل جکسون، آریانا گرانده و مدونا اشاره کرد.

2- سبک موسیقی هیپ هاپ

ورود سبک هیپ هاپ به دنیای موسیقی از دهه 1970 آغاز شد، این سبک موسیقی در ابتدا ایجاد و در میان آفریقایی-آمریکایی های مقیم آمریکا رایج شد، اما به دلیل گسترش سبک هیپ هاپ در سراسر جهان، هیپ کانتری -سبک هاپ باید ایجاد شود. این سبک ترکیبی از صدا و طراحی است و داستان زندگی مردم را با ریتم با بسیاری از سازهای هیپ هاپ روایت می کند. اما آهنگ های این سبک با کمک دی جی ها و تهیه کنندگان و خواننده ها تولید می شود. هنرمندانی مانند کانیه وست، جی کول، کندریک لامار، جی زی، نیکی میناژ و دریک از محبوب ترین و موفق ترین هنرمندان هیپ هاپ هستند. همه این افراد نه تنها در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان چهره های معروف و نام آشنا هستند.

سبک موسیقی 3-رپ

در دهه 1960، سیاه پوستان از موسیقی رپ برای ابراز اعتراض خود به مسائل اجتماعی و تبعیض نژادی استفاده می کردند. در آن زمان سیاه پوستان به دلیل نداشتن زمان و تجهیزات کافی برای ضبط موسیقی خود هنر خود را در خیابان اجرا می کردند. امروزه در سراسر جهان از این سبک موسیقی برای اعتراض به فقر، مواد مخدر، بیکاری، نژادپرستی و بی عدالتی استفاده می شود. ریتم این سبک موسیقی بسیار تند است و کلمات یکی پس از دیگری گفته می شود. دهه 1990 اغلب یکی از بهترین دهه های تاریخ رپ در نظر گرفته می شود. معروف ترین رپرهای آن زمان توپاک و فاموس بی.ای.جی.

4-سبک موسیقی جاز

سبک دیگری از موسیقی جهانی که سیاه پوستان آمریکایی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم آن را نواختند، جاز است که با سازهایی مانند ترومپت، ساکسیفون، درام، کنترباس، ترومبون، پیانو، گیتار باس و گیتار نواخته می شود. در موسیقی بود تغییرات زیادی در موسیقی جاز وجود دارد، جاز نوعی موسیقی است که در آن بداهه نوازی بخش مهمی است. در بسیاری از اجراهای جاز، نوازندگان قطعاتی را در محل اجرا می کنند و تک نوازی اجرا می کنند که نیاز به مهارت زیادی دارد. از دیگر ویژگی های این سبک می توان به مکث، ضربات متعدد، خواندن پرسش و پاسخ، ضربات چرخشی اشاره کرد. هنرمندان بی نظیری مانند کلمن هاوکینگ، کرمیت رافینز، نورا جونز، جلی رول مورتون، لوئیس آرمسترانگ، کرمیت رافینز و... به این سبک شهرت دارند.

5- سبک موسیقی راک

این سبک از موسیقی در دهه 1950 در آمریکا با نام راک اند رول ظاهر شد. طرفداران این سبک بیشتر در آمریکا زندگی می کنند. منشأ راک اولیه را می توان در سرودهای مذهبی سیاه پوست به نام های گاسپل، ریتم بلوز و موسیقی جاز یافت. سازهای مورد استفاده در این نوع موسیقی شامل گیتار (الکتریک، آکوستیک و بیس)، سینت سایزر، کیبورد و پیانو می باشد و به همین دلیل در این نوع موسیقی از امواج بلند با ضرب آهنگ یکنواخت استفاده می شود. این یکی از ویژگی های تعیین کننده موسیقی راک است.

تشخیص سبک موسیقی راک به دلیل تنوع زیاد و شباهت هایی با سبک های دیگر بسیار دشوار است. اما یکی از ویژگی های متمایز، ملودی مرکزی با ریتم 4/4 است که به شدت بر آهنگ پایین تاکید دارد. پینک فلوید، بیتلز، لد زپلین، کوئین، تیم باکلی، فرانک زاپا، رولینگ استونز، تام ویتس، باب دیلن، کلاوس شولز، مایو تامپسون از هنرمندان و گروه‌های مشهور این سبک موسیقی هستند.

6. بلوز SI Taili Muska.

موسیقی بلوز، مانند جاز، ریشه در فرهنگ و سبک زندگی سیاه پوستان آمریکایی دارد. این سیاه پوستان از موسیقی بومی خود برای ایجاد نوع خاصی از موسیقی با الهام از آهنگ های اروپایی استفاده کردند. موسیقی بلوز از زمان پیدایش تغییر کرده و تکامل یافته است. این سبک به دلیل خلاقیتی که در طول تاریخ دارد همواره در بین هنرمندان و به ویژه در میان نوازندگان گیتار محبوب بوده است. اریک کلاپتون مودی واترز; B.B. King Steve Ray One و غیره یکی از برجسته ترین هنرمندان این سبک است.

7- سبک موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک شکلی است که ریشه در فرهنگ، سنت و فرهنگ غربی دارد. موسیقی کلاسیک در واقع موسیقی سنتی اروپاست و این نوع موسیقی بیش از آنکه سرگرمی و مصارف دیگر باشد، هنر محسوب می شود. این آهنگ آهنگ سطح بالایی نیست. اما شاید بتوان گفت آهنگسازی که موسیقی کلاسیک اجرا می کند باید خواننده بهتری باشد. البته، مانند بسیاری از ژانرهای موسیقی غربی، موسیقی کلاسیک اغلب نت ها و بداهه نوازی های محدودی توسط هنرمند در آن ژانر موسیقی دارد. آهنگساز در مورد تمام تنظیم‌ها، سرعت، تمپو و سایر جزئیات قطعه تصمیم می‌گیرد و نوازندگان و رهبران ارکستر در سراسر جهان، در هر زمان، دقیقاً همان چیزی را که شخص و آهنگساز خواسته بودند، انجام می‌دهند.

موتزارت و بتهوون از بزرگان سبک کلاسیک، ونجلیس، ریچارد واگنر و جان ویلیامز، آهنگساز موسیقی متن فیلم‌های جنگ ستارگان، جنگ‌ها و پارک ژوراسیک، از آهنگسازان مشهور موسیقی کلاسیک هستند.

8- سبک موسیقی سنتی ایران

این نوع موسیقی برگرفته از سنت های فرهنگ ها و تمدن های مختلف است که دارای فرهنگ های تکامل یافته یا پیشرفته بوده اند. موسیقی‌ای که امروزه در مکان‌های آکادمیک یا غیر آکادمیک وجود دارد، شیوه‌ای جالب و واضح از موسیقی باستانی است که به غیر از ایران، تحت تأثیر بخش بزرگی از افغانستان، آسیای مرکزی، آذربایجان، پاکستان، ارمنستان، ترکیه بوده است. و یونان شناخت مراحل شناخت و اجرای موسیقی محلی سنتی مستلزم سالها دانش و جمع آوری و تحلیل اصول دیرینه این هنر است. موسیقی سنتی ایرانی اعم از سازها، آوازها و موسیقی به هزاران سال قبل از میلاد مسیح تا امروز برمی گردد و آنچه دلنشین، ساده و معنادار بود امروز وجود دارد. موسیقی اصیل ایرانی یکی از قدیمی ترین سبک های موسیقی تا به امروز است.

در بسیاری از کشورها، موسیقی پاپ محبوب ترین و محبوب ترین موسیقی است. بسیاری از خوانندگان آهنگ هایی در این سبک در کنار سبک اصلی خود منتشر می کنند. زیرا موسیقی پاپ یک سبک انعطاف پذیر است. این بدان معنی است که شما می توانید از این سبک حتی با سبک های دیگر در یک قطعه موسیقی استفاده کنید.

تعاریف زیادی از موسیقی پاپ وجود دارد. اما در گفت و گو صحیح تر است که بگوییم موسیقی پاپ موسیقی است که به دل مردم می نشیند، غالباً این موسیقی یا ایجاد شادی می کند یا بیانگر غم و اندوه و یا تأثیر خاصی در روحیه شنونده دارد. آرام آرام. و به طور کلی تسکین دهنده وضعیت فعلی شنونده باشد. موسیقی پاپ معمولی امروزه ترکیبی از چندین سبک موسیقی است. و برای پایان دادن به آن از موسیقی دیگری استفاده می شود.

موسیقی پاپ سنتی به عنوان موسیقی تجاری شناخته می شود. زیرا میزان درآمد حاصل از آن معمولا بیشتر از سبک های دیگر موسیقی است. سال به سال بیشترین فروش مربوط به آلبوم های سبک پاپ است. و خوانندگان پاپ درآمد زیادی از کنسرت های خود دارند، علاوه بر این، این موسیقی ها معمولا برای رادیو و تلویزیون مناسب هستند. چون معمولا با ذائقه مطابقت دارند. البته موسیقی پاپ با موسیقی سنتی هر کشوری متفاوت است.