راه حل های مختلفی برای کاهش زانو درد با استفاده از زانوبند طبی پیشنهاد شده است که یکی از بهترین و آسان ترین آنها استفاده از زانوبند طبی است. استفاده از زانوبند طبی درد زانو را کاهش می دهد و از آسیب و فشار بیشتر جلوگیری می کند. اما زانوبند طبی چه فوایدی دارد و زانوبند طبی چه تاثیری در کاهش درد و کنترل التهاب دارد به این مقاله کلینیک فیزیوتراپی فانتوم اشاره می کنیم.


از آنجایی که هر فردی در مقطعی از زندگی خود می تواند زانو درد را تجربه کند، توصیه می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

زانوبند طبی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

زانوبند طبی نوعی وسیله پوشیدنی است که بر روی ناحیه زانو قرار می گیرد و حرکت زانو را کنترل می کند و از حرکات ناگهانی و ناگهانی و همچنین کشیدگی غیر طبیعی جلوگیری می کند. با پوشیدن این محصول زانوی آسیب دیده کنترل شده و حرکات آن حمایت می شود و از آسیب و تجمع درد جلوگیری می کند. به همین ترتیب، در مورد زانوهایی با التهاب زیاد همراه با سندرم های مرتبط با علت درد، استفاده از زانوبند معمولی باعث گرم شدن ناحیه و بهبود گردش خون و کاهش درد و التهاب می شود.

تاثیر ارتز طبی در کاهش درد زانو

در زمان‌های مختلف، ممکن است به دلیل درد و آسیب‌های زانو نیاز به استفاده از زانوبند طبی داشته باشید. مشمول:

برای کاهش درد زانو

تسکین درد آرتروز زانو

محافظت از زانو و کاهش درد در هنگام دررفتگی کشکک

زانوی خود را بعد از جراحی ایمن و پایدار نگه دارید

در حین ورزش کردن

تسکین درد ناشی از تاندونیت کشکک (رباط های زانو)

به یاد داشته باشید که زانوبندهای طبی در سبک های متفاوتی تولید می شوند و بسته به مشکلی که در زانوی خود دارید، ممکن است مدل متفاوتی توصیه شود. در واقع برخی از مدل های زانوبند برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو طراحی شده اند. این مدل ها برای ورزشکاران مناسب است. برخی دیگر با هدف تسکین درد هستند و برای افرادی که به هر دلیلی از زانو درد رنج می برند استفاده می شود.

مزایای استفاده از زانوبند طبی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، استفاده از زانوبند سالم می تواند به تسکین و کنترل درد اطراف زانو کمک کند. ثابت نگه داشتن زانو و حمایت از دامنه حرکتی در این قسمت از بدن می تواند به کاهش و پیشگیری از درد زانو کمک کند.

همچنین، اگر زانو متورم شده باشد، یک زانوبند طبی با خاصیت کشسانی می‌تواند مقداری فشار بدون درد به ناحیه وارد کند و به کاهش تورم کمک کند.

روش و مدت استفاده از زانوبند طبی چگونه است؟

ابتدا مطمئن شوید که استفاده از زانوبند طبی به شما آسیبی نمی رساند. اگر بعد از خواب احساس ناراحتی می کنید، می توانید کلاهک زانو را باز کنید و به پا و زانوی خود استراحت دهید. با این حال، افرادی که زانو درد یا مشکلات مشابه دارند، اغلب باید در طول روز از زانوبند استفاده کنند و قبل از خواب آن را خارج کنند.

Zapiamax برای زانو؛ دستگاه برقی زانو برای تاثیر بیشتر بر زانو درد

زانوبند زاپیماکس; جدیدترین فناوری پشتیبانی از زانو برای کاهش صددرصدی زانو درد طراحی و تولید شده است. استفاده از فناوری UIV که جریان خون را در مفصل زانو القا می کند و طول موج های متفاوتی دارد کمک زیادی می کند.

آیا تاثیر ستون طبی در کاهش درد زانو به سرعت اتفاق می افتد؟

لطفا توجه داشته باشید که به محض استفاده از زانوبند طبی، نباید انتظار داشته باشید که درد به طور کامل متوقف شود. در واقع، این یک فرآیند است و شما باید مانند فیزیوتراپی زمان بگذارید تا زانوبند به تدریج بر حرکت زانو تأثیر نگذارد و ناحیه گرم شود و خون بگیرد. اگرچه استفاده از زانوبند با کنترل حرکت زانو و جلوگیری از افزایش درد در وهله اول به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می کند.

نکات کلیدی برای استفاده از زانوبند طبی برای کاهش درد؛ از عوارض و عوارض جانبی زانوبند طبی جلوگیری کنید

برای استفاده حداکثری از تاثیر زانوبند طبی در کاهش زانو درد باید به نکات مهمی توجه کرد.

زانوبند طبی را از برندهای معتبر با مواد و کارایی استاندارد بخرید. در این راستا لازم نیست محصولات ارزان قیمتی را انتخاب کنید که به سلامت زانو آسیب برساند.

مطمئن شوید که لایه ای از زانوبند که با پوست شما تماس دارد، ضد حساسیت باشد. برخی از افراد دچار حساسیت پوستی می شوند و پوست زانوهایشان قرمز می شود یا در تماس با زانوبند واکنش های جدی تری نشان می دهند.

هنگام بستن زانوبند باید مراقب باشید که خیلی سفت یا خیلی سفت نباشد. زانوبندها همچنان باید تنظیم شوند تا راحت باشند. اگر بعد از برداشتن زانوبند متوجه شدید که آثار آن روی پوست و گوشت زانوی شماست، آن را بیش از حد سفت کرده اید.

پس از هر بار استفاده، زانوبند را تمیز کرده و در مکانی خشک و عاری از گرد و غبار قرار دهید. اگر پوشش داخلی یا زانوبند عفونی شده باشد، این آلودگی می تواند به پوست منتقل شود و از طریق تماس طولانی مدت باعث عفونت شود.

برای تمیز کردن زانوها می توانید از آب سرد و صابون معمولی استفاده کنید.

برای استفاده از زانوبند طبی باید آن را مستقیماً روی پوست خود ببندید. استفاده از جوراب محافظ یا نوع دیگری از بریس باعث می شود زانوبند لیز بخورد و عملکرد آن را مختل کند.

همانطور که اشاره کردیم استفاده از زانوبند در شب توصیه نمی شود، مگر اینکه به دلیل جراحی یا مشکلات دیگر توسط پزشک توصیه و دستور داده باشد.

با رعایت نکات ذکر شده استفاده از زانوبند طبی افزایش یافته و در کاهش درد و تسکین آن موثرتر خواهد بود.

هشدار! از زانوبند طبی خود استفاده نکنید.

اگرچه تاثیر زانوبند طبی بر روی درد زانو بسیار واضح و قابل توجه است، اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این وسیله پزشکی نیز ممکن است با آسیب همراه باشد. اگر به طور مداوم از زانوبند استفاده می کنید، این خطر وجود دارد که مفاصل و عضلات زانو شما به مرور زمان سست و ضعیف شوند و بعداً دیگر نتوانید حرکات زانو را بدون زانوبند انجام دهید. بنابراین، استراحت یک تا چند روزه پس از استفاده از زانوبند بسیار مهم است.