چند روز پیش از آن نیز نامهای از سوی وزارت بهداشت منتشر شده و در آن انجام تست کرونا در منزل برای استارتآپهای ایرانی فعال در حوزه پزشکی و سلامت ممنوع اعلام شده بود. مخالفتهای اخیر وزارت بهداشت با فروش آنلاین دارو باعث بروز واکنشهایی نیز در فضای استارتآپها شد. به این ترتیب نامه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به علت نقض قانون ابطال و اعلام شد پلتفرمهای سلامتمحور که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسبوکارهای مجازی هستند میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. محمد پاکمهر نایبرئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در واکنش به صحبتهای سخنگوی سازمان غذا و دارو مبنی بر ممنوعیت فروش غیردارویی در پلتفرمهای آنلاین در گفتوگو با خبرگزاری مهر گفت که هیچ ممانعت قانونی برای فروش و عرضه کالاهای غیردارویی و تجهیزات پزشکی در فروشگاههای اینترنتی وجود ندارد و مردم میتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. در حال حاضر داروخانههای آنلاین بیشماری در سطح کشور وجود دارند که میتوانند محصول مورد نظر شما از برندهای مختلف در کمترین زمان به دستتان برسانند. کارشناس پس از بررسی وضعیت، نحوه اثر گذاری محصول و زمان مناسب برای مصرف آن را برای من به طور کامل شرح داده تا بیشترین نتیجه ممکن را از مصرف مکمل بدست آورم.


هیرویت؛ برای خانم ها و آقایان مناسب می باشد و علاوه بر اینکه به درخشندگی، براق کنندگی، طرافت و نرم کنندگی موهای شما کمک خواهد کرد، می تواند به عنوان یک غذای کامل برای مقاوم کردن و رشد بهتر مو استفاده شود. بهتر است بدانید تمامی داروخانه های معتبر تلاش می کنند داروها و مکمل های خود را در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان برسانند. این داروخانه با ارائه انواع مختلف داروها، محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل های ورزشی و غذایی توانسته رضایت صد درصدی بیماران و مشتریان خود را بدست آورد. اگر درپوش مکمل از آلومینیوم بی کیفیت باشد و به خوبی بر روی مکمل قرار نگرفته باشد، نشان دهنده این است که این محصول اصل نیست. داروخانه بی نسخه ارائه دهنده انواع ماسک و انواع مختلف ضد عفونیهاست که نیاز شما را در امنترین حالت برطرف میسازد. مجتبی رضاخواه، رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس نیز درباره میزان حمایت دولت از فروشگاههای آنلاین به منظور عرضه داروهای بدون نسخه و فروش تجهیزات پزشکی گفت که موضوع عرضه دارو در فروشگاههای آنلاین با فروش تجهیزات پزشکی متفاوت است و هدف از عرضه داروهای بدون نسخه یا فروش تجهیزات پزشکی در فروشگاههای آنلاین آن است که بتوانیم خدمات بهتری را بهصورت عمومی ارائه کنیم. خرید اینترنتی دارو از بی نسخه


نایبرئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: «ممکن است برخی تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده باشند یا اینکه هیات امنای ارزی حمایت اعتباری از واردات این نوع خاص از تجهیزات پزشکی را دارد و عملا واردات این تجهیزات با ارز دولتی و ارز ترجیحی صورت میگیرد که باید برای توزیع آن وزارت بهداشت کنترل و نظارت لازم را داشته باشد. سال گذشته و پس از رشد پاندمی کرونا، وزارت بهداشت جلوی سایتهایی که خدمات تست را انجام میدادند گرفت، همچنین در زمستان سال گذشته موضوع فروش آنلاین دارو توسط اسنپ با مخالفت وزارت بهداشت مواجه شده بود. گلرخ داوران، همبنیانگذار اسنپدکتر در این زمینه در توییتر گفت: «با اوجگیری پیک چهارم کرونا، یکی از جدیترین راهکارها برای حفظ جان مردم، تا پیش از واکسیناسیون کامل، این است که از رفتوآمدهای غیرضروری کم کنیم. جا دارد در اقدامی متقابل اتاق اصناف ایران هم اجازه فروش غیرقانونی محصولات صنفی در داروخانهها را ندهد.» همچنین مدیرعامل تپسی، میلاد منشیپور با اشاره به اینکه در سالهای گذشته هم با تاکسیهای اینترنتی مخالفتهای زیادی میشد، در توییتر خود نوشت: «آقای دکتر، مسوولانی چون شما که در سالهای گذشته، تاکسیهای اینترنتی را خطرناک میدانستند و پلمب میکردند، امروز آنها را از ارکان حملونقل میدانند.


رضا الفتنسب، عضو هیاتمدیره اتحادیه کسبوکارهای مجازی در واکنش به مخالفت سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتر خود نوشت: «چطور فروش دارو در پلتفرمهای آنلاین غیرمجاز است اما درناصرخسرو مجاز است. پاکمهر با اشاره به اینکه امکان تهیه برخی داروها بدون نسخه پزشک وجود ندارد، اظهار کرد: تهیه برخی داروهای غیرنسخهای از طریق فروشگاههای آنلاین امکان پذیر است و میتوان از طریق تاکسیهای اینترنتی آن را در منزل دریافت کرد؛ چرا نباید از توسعه این بخش حمایت کرد؟ او به خبرگزاری فارس گفت: داروهایی که در فروشگاههای آنلاین کشورهای خارجی به فروش میرسد، داروهایی هستند که نیاز به تجویز نسخه پزشک نداشته و در حقیقت داروهای عمومی محسوب میشود، مثل قرص سرماخوردگی که البته خرید این دست داروها از فروشگاههای آنلاین هم مجاز است که ماهم میتوانیم از این شیوه و ظرفیت فروشگاههای اینترنتی در کشورمان استفاده کنیم. داروخانه های آنلاین امکان جستجوی محصولات و مقایسه قیمت ها و همچنین امکان خرید بدون نیاز به طی مسافرت های درون شهری را برای افراد فراهم کرده و این درحالی است که در هزینه و زمان افراد صرفه جویی می کند ، و در آینده نزدیک شما با در دست داشتن نسخه ی مشخص از پزشک خود می توانید تصویر آن را در اختیار ما بگذارید تا در کمترین زمان نسخه شما توسط پزشک داروساز بررسی و آماده شده و نیروهای ما برای دریافت و تحویل آن اقدام نمایند .