استرین گیج چیست؟ لودسل نوعی حسگر الکترونیکی برای اندازه گیری وزن و نیرو است. که برای کشش، خمش، فشار و پیچش تولید می شود.

کاربردهای لودسل چیست؟

از لودسل ها برای اندازه گیری نیرو در کارخانه های مختلف و همچنین برای اندازه گیری کشش کابل ها و رزوه ها در کارخانه های نساجی و سایر صنایع استفاده می شود. اندازه گیری وزن دیجیتال در ترازوهای الکترونیکی نیز به لودسل نیاز دارد. امروزه در تولید ترازو و ترازوهای الکترونیکی از انواع کرنش سنج ها با ظرفیت های مختلف استفاده می شود. سیستم های اتوماتیک بر اساس اندازه گیری وزن مواد در کارخانه های مواد غذایی - کارخانه آسفالت - کارخانه های شیمیایی همگی از لودسل استفاده می کنند.

تولید کننده بار

در حال حاضر با توجه به استفاده گسترده از اتوماسیون در صنعت، تعداد تولیدکنندگان لودسل در جهان رو به افزایش است و تولیدکنندگان معروفی مانند Zemic، Celltec، HBM، Revere، Seka در مقیاس بزرگ آزمایشگاهی و . . همکاری

ساختار لودسل چیست؟

لودسل از یک میله فلزی (ساخته شده از آلیاژ مخصوص) و تعدادی کرنش سنج تشکیل شده است. مجموعه ای از مقاومت های الکتریکی است که با اعمال نیرو مانند همه مواد تغییر شکل می دهند، اما پس از حذف به حالت اولیه خود باز می گردند. استحکام میزان برگشت پذیری این ماده کیفیت، دقت و دوام کرنش سنج را تعیین می کند.

برابری سلولی چیست و چگونه تعیین می شود؟

دقت یک لودسل به قدرت تقسیم آن در مقایسه با ظرفیت کل آن و همچنین حاشیه خطای کلی آن اشاره دارد. عوامل دخیل در دقت و کیفیت لودسل نوع آلیاژی هسته و ترکیب لودسل می باشد. موسسه OIML مستقر در سوئیس قدرت جداسازی و خطای کل لودسل را بر اساس استانداردهای خاص و رفتار لودسل تحت رطوبت و دما ارزیابی می کند و کلاس دقت لودسل را تعیین می کند. یک کلاس دقت توصیه شده برای لودسل های مورد استفاده برای توزین تجاری مشخص شده است.

از اندازه‌گیری نیرو در کارخانه‌های مختلف و همچنین اندازه‌گیری کشش کابل و رزوه گرفته تا اندازه‌گیری وزن دیجیتال در ترازوهای الکترونیکی، لودسل‌ها به طور گسترده در صنعت استفاده می‌شوند. امروزه برای ساخت ترازو و ترازو الکترونیکی از انواع لودسل ها با ظرفیت های مختلف استفاده می شود.

انواع لودسل ها انواع لودسل ها بر اساس شکل و عملکرد به گروه های زیر تقسیم می شوند:

سلول های شارژ اولیه منفرد

یک لودسل پایه یک پایه و تعادل ذخیره دارد. معمولاً در نوار نقاله ها و دستگاه های بسته بندی و پر کردن وزن استفاده می شود.

یک لودسل تک پایه

لودسل های خمشی

لودسل های خمشی یا تیرهای برشی معمولاً در ترازوهای پلت فرم، ترازوها، سیستم های توزین و ترازو استفاده می شوند. این مدل لودسل باید چندین بار استفاده شود.

تک لودسل پایه

لودسل دو طرفه

لودسل های خمشی دو طرفه عمدتاً برای توزین تانک، توزین سیلو و ترازو استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین انواع سلول های حامل HM9B است.

لودسل های خمشی دو طرفه

بار سلول های کششی و فشاری

لودسل های کششی معمولاً در ترازوهای معلق یا هر نوع سیستم توزین با ماهیت کششی مانند مبدل (تبدیل ترازوهای مکانیکی به نیمه برقی)، قیف ها، بچینگ و غیره استفاده می شود. این گروه همچنین شامل انواع لودسل جرثقیل سقفی می باشد. یکی از رایج ترین آنها لودسل S شکل یا S نام دارد و در هر دو سیستم کششی و فشاری استفاده می شود.

لودسل های خمشی دو طرفه

فاکتورهای بار فشاری

زیر مجموعه ها عبارتند از:

سلول سرعت بشکه ای: این لودسل ها اغلب به عنوان سیستم بچینگ، ترازو مخزن، ترازوی کامیون و ترازوهای بسیاری استفاده می شوند.

لودسل فشار مینیاتوری کم پروفایل: برای کاربردهای حساس یا مکان هایی که فضای محدودی داریم استفاده می شود.

لودسل تک نقطه ای: این نوع لودسل به صورت نقطه ای عمل می کند و به طور انحصاری مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید قطعات صنعتی از نمایندگی اندرس هاوزر کمک بگیرید.


سلول های بار فشاری

سلول های اندازه گیری باسکولی

لودسل ها ستون های فشاری هستند و اغلب در مخازن توزین، قیف ها و به ویژه روی ترازو استفاده می شوند.

سلول های بارگذاری باسکولی

لودسل های ویژه

این گروه شامل انواع سنسورهای نیروی خاص می باشد. مانند لودسل برای ارزیابی کشش در سیم ها و کابل ها، حسگرهای گشتاور، سنسورهای x دو محوره، y، مقیاس ها و غیره.

چمدان های باسکول

لودسل چیست؟ به طور خلاصه LoadCell نوعی سنسور است که برای اندازه گیری و اندازه گیری فشار/نیرو استفاده می شود و در انواع مختلف کششی، خمشی، فشرده سازی و ... ساخته می شود. این سنسور حساس شامل یک هسته فلزی با یک آلیاژ مخصوص و چندین مقاومت کششی گیج و نوعی یقه است که این فشارسنج ها را به هسته متصل می کند. کرنش سنج ها به دلیل اعمال نیرو تغییر شکل می دهند. اما پس از برداشتن نیرو به حالت اولیه خود باز می گردند. این درجه از چرخش دقت و کیفیت لودسل را تعیین می کند. زیرا یکی از ویژگی های مهم لودسل دقت آن است که واقعاً کلاس لودسل را مشخص می کند.

هر دستگاه حسگر یک لودسل دارای ظرفیت مشخصی است، هر چه حسگر LoadCell دارای وضوح بیشتری از ظرفیت کل باشد و هر چه حد خطای کل کمتر و دقت بالاتر باشد، مطلوبیت بیشتری دارد.