یکی از انواع شرکت‌های تجاری که سرمایه خود را از طریق فروش سهام به مردم به دست می‌آورند، شرکت‌های سهامی عام نام دارند. این شرکت‌ها مزایای مختلفی داشته و بسیاری از افراد برای انجام فعالیت‌های کاری و تجاری خود این شرکت‌ها را تاسیس می‌کنند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مزایای این شرکت‌ها آشنا کنیم. با ما همراه شوید. در سامانه ثبت شرکت و ثبت برند می توانید مراحل تاسیس این شرکتها را پیگیری نمایید.

معرفی شرکت سهامی عام

شرکت‌های سهامی به انواع مختلف خاص و عام تقسیم می‌شوند. شرکت‌های سهامی عام توسط چندین نفر به وجود می‌آیند. برای ثبت این شرکت‌ها باید مدارک لازم را ارئه کرد. پس از طی کردن مراحل اداری این شرکت‌ها به ثبت می‌رسند. شرکت سهامی عام از طریق پذیره‌نویسی سرمایه اولیه خود را به دست می‌آورد. ‌مقداری از سرمایه این شرکت مربوط به موسس و مقداری مربوط به مردم است. این شرکت‌ها مزایای مختلفی از جمله نقل و انتقال آسان سهام و جمع‌آوری سرمایه اندک برای ثبت را دارند. از مزیت‌های دیگر می‌توان به محدودیت مسئولیت سهامداران و تداوم شرکت‌های سهامی عام اشاره کرد. در این شرکت‌ها باید هیئت مدیره نیز تعیین شود.

نقل و انتقال آسان سهام

از آنجایی که سهام این شرکت‌ها به قطعات کوچکی تقسیم می‌شوند انتقال آن‌ها کار آسانی است. هر کس که بخواهد در این شرکت‌ها سرمایه گذاری کند به راحتی می‌تواند مقداری از سهام این شرکت را از آن خود کند.

تجمیع سرمایه اندک برای انجام فعالیت تجاری بزرگ

برخی از افراد به دلیل ناتوانی مالی نمی‌توانند فعالیت شغلی خود را انجام دهند. با ثبت یک شرکت سهامی عام می‌توان از طریق سرمایه بسیاری از افراد دست به تجارت بزرگی زد. برای این کار باید هدف مشخصی در نظر گرفته شود. این یکی از مزیت‌های مهم شرکت سهامی عام است.

محدودیت مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی عام

یکی از مسئولیت‌های مهم شرکت‌های سهامی عام محدودیت مسئولیت سهامداران است. هر شخص به میزان سهام خود دارای مسئولیت بوده و بیشتر از آن نباید مسئولیتی را به عهده گیرد. این ویژگی یکی از مزیت.های مهم برای افرادی است که می‌خواهند در مسئولیت خود محدود باشند.

تداوم و موجودیت شرکت‌های سهامی عام

تداوم شرکت‌های سهامی عام در صورت ترک یکی از افراد حقوقی شرکت نیز انجام‌پذیر است. برخلاف بسیاری از شرکت‌ها که ترک یکی از افراد حقوقی منجر به انحلال شرکت می‌شود این شرکت‌ها اینگونه نیستند و تداوم دارند. این نکته هم یکی از مزیت‌های مهم شرکت‌های سهامی عام است.

تعیین هیئت مدیره

برای تعیین هیئت مدیره این شرکت‌هامی‌توان نظر داد و صاحبان سهام این شخص را انتخاب می‌کنند. این یک مزیت مهم محسوب می‌شود که سرمایه‌داران بتوانند در انتخاب این افراد مهم نظر داده و آن‌ها را انتخاب کنند.

سخن پایانی

مزیت‌های مهم شرکت‌های سهامی عام باعث شده که افراد زیادی در کشور مشتاق به ثبت این شرکت‌ها باشند. ثبت شرکت سهامی عام باید با هدف مشخصی انجام شده و برای آن مدارک لازم را تهیه کرد. این شرکت‌ها مزایای مختلفی دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت و مزایای این شرکت‌ها با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.