برای تبدیل شدن به یک مشاور خوب کنکور و مشاور آموزش حرفه ای، باید روی یک سری جنبه های خاص تمرکز کرد. "برای تبدیل شدن به یک مشاور آموزشی چه چیزی لازم است؟" برای پاسخ به سوال نکات جامع و کلی را برای شما قرار داده ام تا بتوانید از آنها برای پیشرفت و توسعه مهارت های خود استفاده کنید.



ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب

برای آشنایی بیشتر با مشاوران تحصیلی:

در مورد سامورایی، شمشیر او مقدس و نشکن است. برای اینکه یک مشاور تحصیلی خوب باشد مطالعه و کتاب باید ناب و جدانشدنی باشد و بهترین راه های مطالعه درس را بداند. زیرا مشاوره مبتنی بر دانش و درک حاصل از یادگیری است. البته خودآموزی مقوله وسیعی است و محدود به کتاب و کتابخوانی نیست. اما هنوز با وجود پیشرفت مهم تکنولوژی و اینترنت، بهترین و عمیق ترین نوع یادگیری و یادگیری روش سنتی یعنی کتاب است. چرا که مسائل مختلف را تحلیل و تبیین می کند و در نهایت نتیجه ای به ما می دهد که تنظیم نشده و فقط به اشتراک گذاری علم و تجربه است که در رسانه های دیگر موجود نیست.

هرکسی که به روز نیست یا هر لحظه خودش را به روز نمی کند، می تواند با اطمینان بگوید که باید حکم استعفا را امضا کند و به کار دیگری برود. زیرا علم امروز سرعت سرگیجه‌آوری دارد و ما باید با آن سرعت پیش برویم. بدون ستایش صحبت کردن؛ اگر به‌روزرسانی نکنید، نمی‌توانید با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کنید. یا در خوشبینانه ترین موارد، درگیر شدن در تعاملات کارآمد و مؤثر. این اصلاً خبر خوبی برای مشاوران نیست. زیرا دانش‌آموزان امروزی جرأت می‌کنند استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی را زیر سؤال ببرند و مهم‌تر از آن، کلیشه‌ها و سنت‌های غلط قدیمی را کنار بگذارند. این مشکل هر از چند گاهی ممکن است شما را آزار دهد و پاسخ شما برای آنها بسیار مهم و موثر است. اگرچه ممکن است آنها به شما مراجعه نکنند.



نکاتی برای اینکه یک مشاور یادگیری خوب باشید:

به نظر من مهمترین ویژگی هر فرد در زندگی اجتماعی و تعامل با دیگران میزان درک و خویشتن داری اوست. صرف نظر از بحث هیئت مدیره، همه ما به افرادی نیاز داریم که ما را درک کنند تا بتوانیم سختی ها و زخم هایی را که جامعه در طول روز برای ما به ارمغان می آورد، بحث کنیم و با آنها در میان بگذاریم. ما از آنها مرهمی به نام صلح و محبت دریافت می کنیم. حالا وقتی در جایگاه مشاور تحصیلی هستید، با دانشجویانی سر و کار دارید که احتمالاً برای اولین بار با فشارهای زندگی به این شکل و در این حجم دست و پنجه نرم می کنند. شاید این خوشبینانه ترین حالت باشد. چون ممکن است پدر و مادرش را از دست داده باشد، ممکن است اوتیسم خاص داشته باشد، ممکن است اعتیاد یا بحران اجتماعی داشته باشد و غیره، همه این موارد نیاز به درک این موضوع دارد، اما ایجاد حس درک در مورد آنچه باید انجام دهیم قسمت یکدیگر؟

از صمیم قلب به صحبت های او گوش دهیم: مخصوصاً صندلی هایمان را رها کنیم و به سمت او خم شویم، لبخند بر لبانمان بنشانیم، خوب لباس بپوشیم و بوی خوش بپوشیم، به هیچ وجه در گفتگوی او دخالت نکنیم، محیطی آرام را برای او فراهم کنیم. ، زیرا خاموش کردن وسایل حواس پرتی مانند تلفن همراه یا قرار دادن کامل آنها در کشو. به طور کلی موارد ذکر شده رایج ترین و قابل اعتمادترین راه برای پرورش حس درک و شنیدن دانش آموزان است.

* اصلاً؛ تاکید می کنم در جلسه مشاوره از گوشی استفاده نکنید. (پاسخگویی به پیام، پخش تلفن همراه، پاسخگویی به تماس و...) زیرا عواقب بسیار منفی دارد که مهمترین آن ایجاد احساس مهم نبودن در دانش آموز است.



مشاور تحصیلی خوب بودن؛

چگونه مشاور رزومه شویم

یک مشاور قبل از اینکه بتواند مشاور خوبی باشد باید شنونده خوبی باشد. زیرا هرچه بیشتر گوش کنید، امتیاز تجزیه و تحلیل بیشتری به دست می آورید و در نهایت توصیه بهتری می کنید. سوالی که اکنون مطرح می شود این است که چگونه شنونده خوبی باشیم. چندین راه حل ساده وجود دارد که مهم ترین آنها کنار گذاشتن یا کاهش ارتباطات ذهنی است که در انجام کارهایی مانند مدیتیشن بسیار مفید است.



راه حل دیگر ایجاد محیطی آرام و امن است تا دانش آموز بتواند با آرامش صحبت کند.

کتاب دوربین مداربسته و برنامه ریزی

قضاوت نکردن:

متأسفانه، قضاوت نکردن به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما تبدیل شده است. اما راه هایی برای بهبود وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است. اما شاید بتوانید بگویید وقتی این همه اطلاعات از یک فرد می گیریم چگونه ناخودآگاه قضاوت نمی کنیم؟ پاسخ این است که شاید واقعاً نتوانیم. اما حداقل باید کارهایی انجام دهیم تا بتوانیم با کمترین مشکل مواجه شویم. مثلاً وقتی دانش آموزی از مشکلات خود یا خانواده اش صحبت می کند، وقتی در وضعیت خوبی نیست. می توانید به خود بگویید که کار بسیار دشواری در پیش دارید یا غیر قابل تعمیر است و این تأثیر بسیار بسیار مخربی بر رابطه مداوم بین شما و دانش آموزتان خواهد داشت. بهتر است به جای ایجاد چنین فرضیاتی در ذهن خود سعی کنید تلاش خود را افزایش دهید یا به راه حل های مثبت تری فکر کنید و یا حتی اگر لازم می دانید با همکاران مجرب یا کارشناسان سطح بالاتر تماس بگیرید. این رفتار نه تنها باعث استحکام و استحکام رابطه شما و دانش آموزتان می شود، بلکه باعث می شود از این تلاش و تلاش احساس ارزشمندی و رضایت بیشتری داشته باشید.



محدودیت‌های مسئولیت‌های یک مشاور تحصیلی خوب را بشناسید:

شناخت حدود و توانایی هر فرد در هر سن و نقشی ضروری و واجب است. اما در برخی نقش ها و موارد این واقعا بحث مهمی است. مثلاً برخی از مشاوران که متأسفانه اکثراً بسیار مجرب هستند، بر اساس مواردی که با افراد خاصی دیده اند، توصیه هایی می کنند که گاه آثار جبران ناپذیری به دنبال دارد. یکی از بارزترین آنها تجویز داروها بدون دانش و تجربه پزشکی است.

یک مشاور خوب می داند که هیچ چیز مهمتر از سلامت دانش آموز نیست. حتی اگر به نتیجه دلخواه نرسیدید وارد میدان کمبود دانش نشوید حتی شما دوستان عزیز!!!!!!



آشنایی با اختلالات روانی:

این کیفیتی است که شما را به یک مشاور حرفه ای تبدیل می کند. حالا ممکن است این سوال را بپرسید که اصلاً چرا باید درباره سردرگمی یاد بگیرید؟

پاسخ های زیادی برای این سوال وجود دارد. اما در اینجا به دو دلیل مهم برای شناخت و آشنایی با اختلالات روانی می پردازیم:

1- در گام اول باید بگویم که ما به عنوان مشاور تحصیلی در صورت حدس زدن و یا حتی تشخیص اختلال تنها می توانیم به دانش آموزان خود پیشنهاد کنیم که به متخصص یا روانشناس مراجعه کنند و بر حق ورود به آن تاکید می کنم. موضوع. به هیچ وجه درمان دارویی نداریم.

دلیل 2 البته زمانی که در دانش آموز آشفتگی می بینید و علائم و سبک رفتاری صحیح را می دانید. شما مطمئناً می توانید رفتار بهتر و مناسب تری برای آن فرد داشته باشید و آن رفتار احساس خوشایندی از همدردی و همراهی و عدم تنهایی را در فرد ایجاد می کند که خود تأثیر فزاینده ای در دانش آموز ایجاد می کند.


آشنایی با تیپ های شخصیتی و خلقیات:

مهارت های مشاوره تحصیلی خوب

یکی از مهارت های لازم برای مذاکره کننده خوب و حرفه ای، شناخت تیپ شخصیتی است که بسیار ضروری و بسیار مهم است. چون این اطلاعات را می دانیم بسیاری از سوء تفاهم ها و تفاسیر و قضاوت های نادرست ما برطرف می شود و در بسیاری از موارد مشاهده می شود که مشاوران می دانند چرا دانش آموزان کمتر همکاری می کنند و آن مشارکت شفاهی عمدی است. حتی پس از معاینه توسط یک روانشناس مجرب، مشخص شد که خود مشاور بسیار برونگرا بوده و فعالیت و مشارکت بالایی در جامعه وجود دارد. اما از طرفی آن دانش آموز است، فردی بسیار درونگرا که علاقه چندانی به تفسیر و صحبت زیاد ندارد و عدم تسلط مشاور بر نوع شخصیت باعث ایجاد چنین مواردی و مواردی از این قبیل می شود. . باشد. اما از سوی دیگر در مواردی نیز دیده می شود که مشاور به دلیل تسلط کافی باعث رشد و پیشرفت بهتر دانش آموز شده است.



از خودگذشتگی، ویژگی های یک مشاور تحصیلی ایده آل:

ایثار یکی از ویژگی هایی است که انسان را از همسالان خود متمایز می کند. اما برای ایجاد این کیفیت باید صبور باشید و در تظاهر عجله نکنید یا به شما توصیه می کنم خودتان این عادت را ایجاد کنید و صبور باشید. اما ایثار یعنی چه؟

در یک تعریف کلی، ایثار به معنای انجام کارهایی فراتر و فراتر از وظیفه ما یا چشم پوشی از حقوق یا اختیارات برای رسیدن به یک آرمان اخلاقی یا هدف عالی و یا حتی منفعت شخصی است. اما شما باید بسیار مراقب باشید که این فداکاری به عنوان یک تعهد در برابر دیگران تعریف نشود. همچنین این ایثار نباید باعث سوء تعبیر شود و فقط باید در قالب یک فداکاری دوستانه باشد.



بی ربط:

درست است که همه مشاغل وسیله امرار معاش هستند; اما نباید قبل از ورود از شناخت ماهیت کار خود غافل شویم. به عنوان مثال، شخصی که شغل فروشنده را انتخاب می کند، احتمالاً هدفش کسب درآمد و سود بالا است. اما فردی که حرفه ای مانند معلمی، مشاوره یا درمان را انتخاب می کند باید هدفی مانند ارتقای سطح علمی جامعه، کمک به همنوع خود یا نجات جان مردم و یا به طور کلی بهبود جامعه و سرمایه گذاری در اولویت های خود داشته باشد. بله، نه مواردی که اصلا این لحظه را نادیده بگیرید و اتاق عمل یا پذیرایی را با بازار اشتباه بگیرید. می توان گفت که آنها بسیار موفق هستند. اما به جرات می توانم به شما بگویم که اگر این افراد انرژی خود را در زمینه هایی مانند بازار یا تجارت بگذارند، می توانند بسیار خوشحال و خوشحال باشند. بنابراین، لطفاً هنگام شروع به مشاوره، دانش آموز را مشتری تلقی نکنید، بلکه سعی کنید آرام باشید، او را درک کنید و به او کمک کنید.



حفظ مرزها، توانایی یک مشاور تحصیلی خوب:

بسیاری از افراد، به خصوص تازه واردها و جوانان، گاهی اوقات احساس وابستگی عاطفی به معلمی از جنس مخالف داشته اند یا برعکس، بحران عاطفی، عدم حمایت دوستان و خانواده، فوران های هورمونی و غیره. اما مسئولیت ما به عنوان مشاور تحصیلی در چنین مواردی چیست؟

1- همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از همان روز اول با دانش آموزان خود با لحنی جدی و مودبانه اما دوستانه ارتباط برقرار کنید. به خصوص اگر جنس مخالف باشد.

2- به محض اینکه احساس کردید احساسی در خود یا دانش آموزتان بالا می رود، ابتدا از خود مطمئن شوید و اگر از خود مطمئن هستید از مشاوران مجرب تری بپرسید یا سعی کنید رفتار خود را طوری تغییر دهید که احساس مشهود نباشد. . تغییر دهید.



خودت ببین:

خودکنترلی یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی است که هر فردی برای برقراری ارتباط موثر در زندگی به آن نیاز دارد. اما در برخورد با دانش آموزان به ویژه جوانان اهمیت موضوع دو چندان می شود. اجازه دهید ادامه بحث را با یک مثال توضیح دهم.

فرض کنید با یک جوان نسبتاً پرخاشگر آشنا می شوید که از یک طرف احساسات زیادی دارد و از طرف دیگر وضعیت خانوادگی و تحصیلی اش خوب نیست و اکنون کنکور شما نزدیک است. حال آن دانش آموز خوب نیست و ممکن است هنگام بحث با شما از کلمه یا عبارتی استفاده کند که با شما و او یکی نیست. یا کلمات توهین آمیز به زبان بیاورند. خوب، اگر بخواهید در این شرایط کاملاً قضاوت‌آمیز و عصبانی با او برخورد کنید، مطمئناً وضعیت بدتری ایجاد می‌کند. زیرا دانش آموز خود را سرزنش و تخریب می کند و مدام انرژی منفی بیشتری را به خود منتقل می کند.

اما اگر مهارت های کنترلی دارید؛ در قدم اول سکوت کنید و در پایان از بدن و زبان خود استفاده کنید تا رفتار نامناسب خود را برای مدت معینی درک کند یا موضوع را برای مدتی معین به تعویق بیندازید و سپس به قلب خود برای همدلی و دوستی قوت بیشتری بدهید. . با یک دانش آموز



علایق در محل کار:

تأثیر علاقه به کار مستمر و انجام بهترین کار و کار بر هیچکس پوشیده نیست. تصور کنید که به کار خود علاقه ای ندارید. اما در عین حال دانش آموز مهم ترین و سخت ترین دوران زندگی خود را با امید و دلگرمی با شما در میان می گذارد تا آن را به بهترین نحو پشت سر بگذارد. در چنین حالتی با عدم علاقه به کار خود نه تنها وقت خود را تلف می کنید بلکه به اعتماد به نفس و انگیزه دانش آموز خود لطمه می زنید و این امکان وجود دارد که دانش آموز شما پس از این تجربه به مشاوران دیگر مراجعه کند. نظر او حتی نباید در طول زندگی خود به آنها و سایر مشاوران در زمینه های مختلف گزارش دهد، پس حتماً این موضوع را با او در میان می گذارد.



مراقبت از خود، ظاهر خاص:

هر شغلی لباس و سبک خاص خود را دارد. تا جایی که می دانیم برخی از آثار از لباس کارمندان آنها; مانند پلیس، پزشک، آتش نشان و غیره، اما برای یک مشاور، عنصر کلیدی تمیزی و سادگی است. در واقع نباید با ظاهر خود جلب توجه کنید. به هیچ وجه شلوار و گرمکن مردانه ترجیحاً با تم تیره به دلایل روانشناختی ثابت و پیراهن و ماسک برای زنان که اکنون با توجه به محیط و فضای کار قابل تغییر است. اما اگر یک مشاور در روز اول با یک تی شرت بنفش و شلوار پاره با خالکوبی های قابل مشاهده وارد جلسه شود، دانش آموز یا از پنجره بیرون می دود یا اولین جلسه او آخرین جلسه خواهد بود.

علاوه بر سوال لباس، بحث بوی خوب نیز بسیار مهم است. همیشه خودتان را خوشبو کنید و ترجیحا از رایحه های مطبوع و ملایم برای این منظور استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که قبل از ورود به اتاق مقداری آب روی سر و صورت خود بریزید تا موهای خود را طراوت و تمیز کنید.

حالا بعد از خواندن همه این قسمت ها و موارد، ممکن است بپرسید آیا جایی هست که همه این قسمت ها را آموزش دهد؟

دوره آموزشی مشاوران تحصیلی دکتر علی میرصادقیهو هر ساله برای اولین بار با روشی کاملا علمی و حرفه ای آموزش مشاوران حرفه ای برگزار می شود، تمام این نکات و نکات بسیار بیشتر و آموزش هایی که هر مشاور حرفه ای به غیر از آموزش به آن نیاز دارد. محصولات کاملا متفاوت و جدید شما از مزایای زیر بهره مند می شوند:



روانشناسی آموزشی

بهره گیری از تجربیات ارزشمند تنها مشاور دانشگاهی و بین المللی در ژاپن (عضو انجمن SEC بریتانیا)

شناسایی مناسب ارائه دهید

توانایی کار کردن

ارائه داده های منسجم و قابل اعتماد بر اساس آخرین روش های علمی و سال ها تجربه از مشاوران صاحب نام

انجام همزمان فعالیت های آموزشی و مربیگری منجر به اجرای برنامه های آموزشی.

تست مستمر و منظم

دوره آنلاین نیست

جلسات منظم پرسش و پاسخ با علی میرصادقی و سایر مشاوران مورد تایید

و در نهایت در محیطی بسیار سالم، دوستانه و پویا کار کنیم

بیشتر بخوانید: https://pourdastmalchi.net/