اگر به بازار دوربین های مداربسته دقت کنید، می بینید که انواع مختلفی دارند و می توانید به روش های مختلف از مسدود شدن/بلاک بودن آن ها مطلع شوید. شاید بپرسید که چگونه بفهمیم دوربین مدار بسته در کجا قرار دارد؟ برخی از دوربین های مداربسته در حال حرکت هستند. ممکن است متوجه این نوع بوق دوربین امنیتی در هنگام حرکت شده باشید. این صدا نشان می دهد که حرکات دوربین امنیتی لحظه ای و ضبط شده است. در دوربین مداربسته مادون قرمز، چراغ های قرمز کمی در اطراف دوربین امنیتی وجود دارد. زمانی که اتمسفر و محیط اطراف دوربین تاریک است، این نورهای قرمز قابل مشاهده هستند، به این معنی که دوربین مدار بسته در شب نیز می تواند ببیند.

"چگونه بفهمیم دوربین امنیتی روشن است؟" یکی دیگر از پاسخ های ممکن به این سوال استفاده از یک مانیتور حالت است. یعنی با استفاده از مانیتور می توانید منطقه ضبط شده توسط دوربین مدار بسته را مشاهده کنید و تمامی تصاویر ثبت شده را بر اساس تاریخ و زمان بررسی کنید. بنابراین اگر دوربین مداربسته شما تمام لحظات را ثبت کرده است، می توانید نتیجه بگیرید که دوربین امنیتی فعال است و به درستی کار می کند. در غیر این صورت باید با کمک یک متخصص در این زمینه مسائل مربوط به دوربین مدار بسته را بررسی کنید.

راه دیگر برای بررسی روشن بودن دوربین مداربسته، ردیاب الکترونیکی است. دوربین مدار بسته سیگنال های متعادلی را با کمک آشکارسازهای الکترونیکی تولید می کند. این بدان معناست که دستگاه شما روشن است و به درستی کار می کند. سیگنال متعادل یک سیگنال ویدئویی است که آماده انتقال توسط رسانه است. دوربین های شبکه بی سیم یا سیمی دارای نشانگرهای LED هستند که می توانند روشن/خاموش بودن دوربین های مداربسته را تشخیص دهند، بنابراین با کمک ال ای دی می توانید متوجه روشن بودن و کارکردن دوربین مداربسته یا اتصال به وای فای شوید.


چگونه بفهمیم که دوربین نظارت تصویری روشن است؟

1. حرکت دوربین و لنز را بررسی کنید: همانطور که گفته شد با حرکت دادن دوربین مداربسته متوجه فعال شدن آن می شوید. برای مثال دوربین های مداربسته اسپیددام قابلیت چرخش و حرکت دارند. در این نوع دوربین ها امکان کنترل از راه دور را دارند و با حرکت دادن آنها در 4 جهت اصلی می توان به صورت آنی عکس گرفت. از سوی دیگر، اگر لنز دوربین مدار بسته انعطاف پذیر یا منعطف باشد، با نزدیک شدن به سوژه روی آن حرکت می کند و از بیرون به راحتی قابل مشاهده است. چرخش حرکت دوربین های حلقه بسته برای ثبت و ضبط تصاویر در دو جهت عمودی و افقی است. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که دوربین بسته به درستی کار می کند و کار می کند.

2. دوربین های مداربسته مادون قرمز را بررسی کنید: اکثر دوربین های مداربسته موجود در بازار امروزه دارای قابلیت دید در شب هستند. با این ویژگی می توان تصویربرداری فوری را در شب با کمک نور مادون قرمز انجام داد. نور مادون قرمز به کمک ال ای دی های ساخته شده در اطراف لنز دوربین مداربسته بر محیط اطراف متمرکز می شود. بنابراین به راحتی می توانید در شب دستگاه را بررسی کنید تا ببینید دوربین مداربسته وجود دارد یا خیر.

3. استفاده از نرم افزار دوربین مدار بسته: نرم افزارها و برنامه های کاربردی زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما امکان می دهد روشن بودن دوربین های مدار بسته را تشخیص دهید.

4. تعیین کنید که آیا دوربین مدار بسته به کمک سیستم شبکه متصل است یا خیر. در قسمت های قبل گفته شد که می توانیم تشخیص دهیم دوربین مدار بسته به کنترلر شبکه وای فای متصل است یا خیر. اگر دوربین مداربسته شما تحت شبکه است، می توانید با جستجو در شبکه موبایل متوجه اتصال دوربین مداربسته خود شوید.

5. استفاده از وسایل الکترونیکی در برابر جاسوسی: این روش به تجهیزات خاصی نیاز دارد. اگر می خواهید از دوربین های مداربسته استفاده کنید، باید آنها را در مکانی امن پنهان کنید. به نظر ما این روش غیراخلاقی است. برای کار با این نوع دوربین ها باید از وسایل خاصی مانند دستگاه های الکترونیکی و آشکارسازهای مغناطیسی استفاده شود. با کمک این نوع تجهیزات می توانید سیگنال های دوربین های جاسوسی و دوربین های مخفی را دریافت کنید.

6. استفاده از ابزار و تجهیزات ردیابی: تعدادی تجهیزات الکترونیکی در بازار دوربین مداربسته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از وجود دوربین های مداربسته مطلع شوید. این نوع دوربین ها به تجهیزات و دستگاه های جاسوسی معروف هستند. در دسترس عموم نیست و بیشتر در مناطق نظامی موثر است. در صورت وجود دوربین های مدار بسته در این نوع فضاها می توانید با کمک این نوع ابزار آنها را شناسایی کنید. یکی از ابزارهای تشخیص دوربین مداربسته، ردیاب است که امواج و سیگنال های دوربین مداربسته بی سیم مخفی را بررسی می کند. اگر دوربین مدار بسته متصل یا حتی خاموش باشد، این نوع دوربین ها اصلا کار نمی کنند.

نوع دیگری از تجهیزات تشخیص سیگنال برای دوربین های مداربسته، تشخیص میدان مغناطیسی است. به عبارت دیگر، آنها به دنبال میدان های مغناطیسی هستند که توسط جریان های الکتریکی در مدارهای الکتریکی ایجاد می شوند. دوربین های مدار بسته با برق و جریان کار می کنند. بنابراین یک میدان مغناطیسی توسط جریان های الکتریکی در اطراف دوربین مداربسته ایجاد می شود که می توانید از محل دقیق دوربین مداربسته مطلع شوید.

ادامه نوشته: https://bazaar-baz.com/product-category/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c/%d8%af%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7/