درک درست از تمام نکات مورد استفاده برای ساخت و ساز به بهبود نتایج کار شما کمک می کند. برای تکمیل ساختار شما در آینده این مقاله را برای شما آماده کرده ایم. در این مقاله می توانید تمامی نکات مربوط به حسابداری ساختمانی و تمامی مواردی که در حین ساخت آن نیاز دارید را بیاموزید. امیدواریم تمام نکات اجرایی ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد.



نکات مهم در ساخت و محاسبه

دستورالعمل های زیادی برای ساخت و ساز وجود دارد. از کلیاتی که در ادامه نشان خواهیم داد می توان موارد مربوط به تخریب، ساخت زمین، ساخت و ساز، ساخت و ساز، بتن، سقف، فولاد سبک (یعنی تمامی مراحل بدون میلگرد و تیرآهن انجام می شود) را نام برد. ساخت و ساز آلومینیوم، ساخت و ساز آجر، ساخت و ساز خاک رس و غیره. در صورت نیاز به اطلاعات در مورد محاسبه وزن فولاد و میلگرد می توانید هم به اطلاعات نحوه محاسبه بهای تمام شده هر متر مربع واحد مسکونی و هم به نحوه محاسبه وزن فولاد و فولاد مراجعه کنید.


عملیات تخریب در ساخت و ساز

مانند بسیاری از مراحل ساخت و ساز، تخریب باید مطابق با قوانین قابل اجرا انجام شود. در ادامه قوانین حذف را به شما خواهیم گفت.

قبل از شروع کار و اخذ مجوز تخریب ساختمان، مهندس باید بررسی کاملی از شرایط تخریب انجام دهد. تمام سازه های اطراف ساختمان شما باید به دقت بازرسی شوند. پس از بررسی های لازم، برای کار تخریب نیاز به تاییدیه و مجوز کتبی دارید.

مصالح ساختمانی شامل چوب، آجر، فلز و بتن و غیره است.

تخریب ساختمان های بدون قاب در زیر سازه ها به طور کلی انجام می شود.

در تخریب ساختمان های فولادی مشخصه اصلی وزن استخوان های ساختمان است. در ساختارهای جامد، این رفتار به عنوان مقدار استخوان نیز تعریف می شود.

دیوارها، سقف ها، فونداسیون ها و غیره بتنی و اسکلت فلزی. بر حسب حجم تخریب شده است.


عملیات زمین در ساخت و ساز

در مرحله بعد لازم است شما را با نکات مربوط به محل ساخت و ساز آشنا کنیم:

در مرحله اول باید با اصطلاحات Excavation و Excavation آشنا باشید. گودبرداری به معنای برداشتن خاک از محل و کندن پی ساختمان به کمک ابزار و وسایل است. عملیات حفاری طبق اطلاعات مندرج در نقشه و دستورالعمل اجرایی انجام شود.

اصولاً کارهای خاکبرداری با استفاده از آخرین تکنیک های موجود در بازار انجام می شود. ابزارهای دستی تنها زمانی استفاده می شوند که امکان مانور دستگاه وجود نداشته باشد یا حجم حفاری کم باشد.

طبقه بندی زمین های ساختمانی به شرح زیر است:

زمین های گل آلود: نوعی زیستگاه است که کار ساختمانی در آن هنگام کار در این زمین ها آسان نیست.

زمین نرم: در این نوع زمین امکان حفاری با بیل وجود دارد.

خاک سخت: حفر در این خاک ها فقط با چنگال و بیل امکان پذیر است.

خاک سنگی: برای حفر این نوع خاک به چکش یا شکن نیاز است.


سنگ تراشی با سنگ در ساختمان

در ساختمان سازی به دو صورت می توان با سنگ ساخت. این موارد در زیر ارائه شده است:

اولین نوع ساخت، استفاده از سنگ قلوه سنگ و مرمر (ماسه، سیمان، آهک، باتارد) است که برای مواردی مانند پی، نیمکت های چینی، دیوارهای حائل و غیره استفاده می شود.

نوع دوم سنگ تراشی، سنگ خشک چینی است. این نوع ساخت سنگ در پشت بلوک های کف، محوطه زهکشی، دیوارهای حائل و زهکش ها استفاده می شود.

بلوک: اصطلاح بلوک به سنگ چینی به کار رفته در کف ساختمان اطلاق می شود. گرفتگی را می توان با استفاده از قلوه سنگ یا قلوه سنگ برای زهکشی انجام داد.

زهکشی: زهکشی اصطلاحی است که برای سنگ پشت دیوارها و پی ساختمان می شنوید. برای زهکشی، زهکشی با سنگ خرد شده (یا کنده سنگ) انجام می شود.

برای جلوگیری از نشت آب به سطح، از آشغال یا آشغال استفاده می شود. این سنگ ها به عنوان پولیش خشک استفاده می شوند و خاصیت مویرگی دارند.

توجه داشته باشید که ساخت و ساز باید بر اساس ضوابط تعریف شده، نقشه های اجرائی، دستورالعمل های دستگاه مانیتورینگ و ... انجام شود بنابراین باید در نظر داشت که برای تهیه سنگ ها باید نقشه اجرا بررسی شود و سپس دال های سنگ تهیه شود. و در کارگاه استفاده می شود. آماده سازی سنگ ها به شما این امکان را می دهد که کارهای ساختمانی را به طور مداوم و بدون وقفه انجام دهید.



قالب در حال ساخت

نکاتی که در طراحی ساختمان باید به آن توجه داشت به شرح زیر است.

از قالب های فلزی در ساخت و ساز استفاده می شود.

مصالح مورد استفاده برای ستون ها، دیوارها و سقف ها نیز از نوع فولادی است.

به قالب ها فلزی گفته می شود که با ورق ها و پروفیل های فولادی ساخته می شوند.

ستون در تماس با قالب برای اندازه گیری قالب گیری بررسی می شود.

اگر با اصطلاح "چوب" برخورد کردید، باید معنای آن را بدانید. بست ها قطعاتی هستند که از فلز، چوب یا هر دو ساخته شده اند. از بست های چوبی افقی، عمودی، اریب و قوسی برای پایدار نگه داشتن قالب ها و انتقال نیروهای مرتبط با بتن ریزی استفاده می شود.

اگر می خواهید ارتفاع ساختمان را در ستون ها و دیوارها محاسبه کنید، به کف گوش دهید. در طبقه همکف، استاندارد پایه و اساس خانه است. در سایر سطوح سازه، اندازه گیری ها بر اساس سطحی که در آن قرار دارید محاسبه می شود.

طرح به متر مربع تعریف شده است.



بتن در محل در ساخت و ساز

در اینجا چند نکته طلایی برای کار با بتن در داخل خانه آورده شده است:

ابتدا باید نوع سیمان مصرفی را برای ساخت آسان در نظر گرفت.

واحد متر مربع برای صاف کردن کف بتنی، برش، تهیه و اجرای مصالح و اجرای ملات بر روی کف بتنی استفاده می شود. برای اجرای تعادل از واحد متر مکعب استفاده می شود.

با استفاده از فرمول زیر می توانید مقاومت فشاری بتن را محاسبه کنید. واحد انرژی فشاری مگا پاسکال است.

FC مخفف نیروی تاکتیکی مستقر در ایران است. W به عیار سیمان استفاده شده در بتن اشاره دارد و بر حسب پوند بر متر مکعب بیان می شود.

طبق ضوابط مقرر در آیین نامه بتن ایران، بتن مسلح با مقاومت 16 مگاپاسکال یا بیشتر استفاده می شود. اگر بتن شما دارای مقاومت فشاری کمتر از 12 مگاپاسکال باشد، بتن مسلح را فقط می توان به طور معقول و تحت شرایط خاص استفاده کرد.

شن و ماسه مورد استفاده در این قسمت ماسه رودخانه ای، ماسه رودخانه ای، ماسه کوهی و ... می باشد. متعلق به انواع مختلفی از جمله



سقف بتنی سنگین

نکات مهمی وجود دارد که در زیر می توانید برای کاربرد سقف بتنی شفاف در صنعت ساختمان بررسی کنید:

در ساخت سقف بتنی از مصالح مختلفی استفاده می شود. تیر یکی از این مواد است و به آن عضو باربر می گویند. هنگام استفاده از تیرها برای پر کردن فضاهای خالی، می توانید از بلوک های سفالی، بلوک های بتنی توخالی و غیره استفاده کنید.

پس از تهیه مصالح لازم اعم از تیرآهن، بلوک و ... قسمت های مختلف سقف از قبیل تسطیح، مونتاژ، شکل دهی و ....

در سقف بتنی سبک میلگردهای مورد نیاز به صورت جداگانه طبق نقشه و نظر مهندس محاسبه می شود. بد نیست بدانید که در محاسبه نوع رباس مورد استفاده بسیار مهم است. از انواع میلگردهای مورد استفاده در ساختمان می توان به نوع میلگرد آجدار، قیمت فولاد آلیاژی، میلگرد فولادی و ... اشاره کرد.

اگر تکیه‌گاهی که برای تیر استفاده می‌کنید یک دیوار ساده، مرکب یا بافت است. سطح سقف در طول اندازه گیری به طور کامل در نظر گرفته می شود. در این موارد مرز خارجی بتن سقف است.

در برخی موارد، یک تیر یا دیوار بتنی به عنوان وسیله روشنایی انتخاب شد. در این موارد، مرزهای اساسی دیوار داخلی مشخص می شود.

فاصله کف تیر تا سطح نهایی بتن به عنوان ضخامت سقف تعیین می شود.

برای اندازه گیری سقف های این دسته از واحد متر مربع استفاده می شود.



حساب کارخانه فولاد سبک

برای اینکه بتوانیم در بخش محاسبات کارهای آهن و بتن بهتر کار کنیم. توصیه می کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید:

معمولا برای ساخت درب و پنجره از انواع پروفیل ها استفاده می شود. برای یافتن وزن مورد نیاز این قطعات، استفاده از جدول وزن پروفیل بهترین راه حل شماست. اگر این جدول در دسترس شما نیست، حجم پروفیل را بپرسید و عدد بدست آمده را در طول مورد نظر ضرب کنید. سپس این عدد را در وزن فلز نرم یا 7850 ضرب کنید تا وزن حاصل شود.



واحد اندازه گیری پروفیل و پنجره کیلوگرم (Kg) می باشد.

حفاظ خانه، نرده ها و پله ها نیز در همان واحدهای در و پنجره تعریف می شوند، یعنی کیلوگرم.

اگر سقف با استفاده از ورق گالوانیزه ساخته شود، واحد اندازه گیری کیلوگرم است.

کیلوگرم نیز به عنوان واحد وزن و خالص تعریف می شود.

بر خلاف تمام موارد ذکر شده، برای اندازه گیری سقف کاذب از متر مربع استفاده می شود.

برای محاسبه لوله گالوانیزه از متر و برای گرمایش هود از واحدهای عددی استفاده می شود.

محاسبات کارهای آلومینیومی در صنعت ساختمان

محاسبه پروفیل های آلومینیومی در ساخت و ساز. به موارد زیر توجه کنید.

طبق استاندارد 2348 تعریف شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات و تولیدات صنعتی ایران؛ پروفیل های آلومینیومی به کار رفته در این قسمت از نوع قلع، پروفیل ST و کرونات می باشد.

در و پنجره های آلومینیومی با کیلو تعریف می شوند.

متر مربع به عنوان واحد اندازه گیری سقف کاذب آلومینیومی تعریف می شود.

ادامه مطلب: https://ajorroajor.com/شماره-تلفن-سازندگان-تهران