ارتودنسی دندان روشی برای حل مشکلات دندان و دهان است. این درمان رایج به روش های مختلفی انجام می شود. همه انواع ارتودنسی دندان بر اساس یکسان طراحی می شوند. اما ارتودنسی رنگی چیست؟ اگر ارتودنسی انجام داده باشید می دانید که مهمترین قسمت در ارتودنسی بریس نام دارد که از قسمت های مختلفی به شرح زیر تشکیل شده است:

براکت ها در واقع قسمت هایی هستند که جلوی دندان ها قرار می گیرند.

اینها سیم های پیچ خورده ای هستند که از میان براکت ها می گذرند و به یکدیگر متصل می شوند.

باندهای اتصال به اطراف دندان های آسیاب.

نوار الاستیک واقعی که نوارهای بالایی و پایینی را به یکدیگر متصل می کند. در واقع ارتودنسی رنگی به آخرین دسته - براکت هایی که در هر رنگی قابل نصب هستند - اشاره دارد.

در حقیقت، ارتودنسی رنگی در دندانپزشکی وجود ندارد. وقتی می گوییم ارتودنسی رنگی، منظور همان حلقه های پلاستیکی کوچکی است که به اورینگ های الاستیک یا اورینگ ها معروف هستند. همچنین این حلقه های پلاستیکی در رنگ های مختلف موجود می باشد. اگر از رنگ های مختلف این حلقه ها استفاده می شود از ارتودنسی رنگی صحبت می کنیم در این مقاله می خواهیم با انتخاب صحیح ارتودنسی رنگی بیشتر آشنا شویم. تا انتها با ما همراه باشید.


رنگ های محبوب پروتزهای رنگی

در زیر به محبوب ترین سایه های ارتودنسی می پردازیم:

ارتودنسی بنفش

بنفش رنگ دیگری است که برای نوارهای ارتودنسی استفاده می شود. این رنگ دندان های آبی را سفیدتر نشان می دهد.



ارتودنسی در رنگ صورتی

یکی از رنگ هایی که دختران می خواهند برای بریس های خود انتخاب کنند، صورتی است. این رنگ برای پوست و موهای روشن مناسب است. از ترکیب رنگ های بنفش و صورتی برای دندان های رنگی خودداری کنید.



متخصص ارتودنسی قرمز

این رنگ برای افرادی با پوست روشن و موهای روشن مناسب است اما استفاده از آن چندان رایج نیست. ترکیب رنگ قرمز و مشکی انتخاب پسرانه بریس است.



فلزکاری با ارتودنسی رنگی!

رنگ های مات هنوز برای رنگ لب مد هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید در جای دیگری از آنها استفاده کنید. با گزینه‌های نقره‌ای، طلایی و متالیک براق، می‌توانید به لبخند خود به‌ویژه در رویدادهای خاص، درخشش بیافزایید.

ارتودنسی رنگ آبی دارد

دندانپزشکان اغلب چندین رنگ آبی را برای ناخن ها ارائه می کنند. ترکیب رنگ های روشن و تیره انتخاب خوبی برای هر مناسبتی است. آبی برای ناخن ها نیز رنگ خوبی است زیرا با لباس های شما برخورد نمی کند.


تمیز کردن دندان

اگر در وعده های غذایی خود از غذاهای رنگارنگ مانند سس گوجه فرنگی، چای، قهوه، نفخ و ... زیاد استفاده می کنید از بریس های شفاف استفاده نکنید زیرا بریس ها به راحتی و پس از مدتی تغییر رنگ می دهند. دیگر جذاب به نظر نمی رسد. . اگر می‌خواهید رنگی را انتخاب کنید که دندان‌هایتان را سفید نشان دهد، رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری می‌توانند خوب باشند. رنگ زرد هم خوب نیست چون از دور شبیه لکه است.



رنگ های نامناسب برای ارتودنسی رنگی

در انتخاب سیل ارتودنسی باید مواردی را در نظر بگیرید که از زیبایی چهره و لبخند شما کم نکند. در زیر برخی از آنها آورده شده است:

باندهای ارتودنسی زرد: رنگ زرد زردی دندان را بیشتر نمایان می کند. بنابراین انتخاب گزینه خوبی نیست.

بریس های مشکی: بریس های مشکی می توانند این تصور اشتباه را ایجاد کنند که دندان های شما پوسیده و آسیب دیده اند.

بریس های سفید: براکت های سفید زودتر کثیف می شوند و لکه ها و زردی را بیشتر نمایان می کنند.

بریس های ارتودنسی را جایگزین کنید: این بریس ها می توانند در طول درمان تغییر رنگ داده و ذرات غذا را آشکار کنند.

خطوط سبز و قهوه ای: این دو رنگ با غذاهای باقیمانده مانند سبزیجات و... اشتباه است.

همیشه به یاد داشته باشید که مراقبت و بهداشت حرف اول را در ارتودنسی می زند و بی توجهی به این موارد علاوه بر تغییر رنگ باعث آسیب به ارتودنسی نیز می شود.



هزینه ارتودنسی رنگی چقدر است؟

قیمت ارتودنسی رنگی تفاوتی با قیمت ارتودنسی با براکت فلزی ندارد و بر اساس نوع روش استفاده شده، نوع تجهیزات و مواد و همچنین بیمه فرد محاسبه می شود:

اگر بیمار تحت پوشش تامین اجتماعی باشد، بیمه قسمت کمی از هزینه استخوان را پرداخت می کند.

اگر بیمار تحت پوشش بیمه تکمیلی باشد، بیمه بخش قابل توجهی از هزینه های درمان را پوشش می دهد.

اگر فردی بیمه مسلحانه باشد باید به بیمارستان های نظامی مراجعه کند، زیرا بیمه سربازی فقط مختص این بیمارستان ها است و هزینه درمان در کلینیک های خصوصی را پوشش نمی دهد.

در صورتی که فرد تحت پوشش بیمه های دیگری است بیمه خود را با مرکز درمانی هماهنگ کند تا دچار مشکل نشود.

عواملی که در طول زمان بر رنگ بریس ها تأثیر می گذارد

در تحقیقاتی که روی چهار کش با رنگ های مختلف انجام شد، کارشناسان دریافتند که رنگ آنها در طول زمان تغییر می کند. عواملی که بر تغییر رنگ رباط های اصلی تأثیر می گذارند به شرح زیر است:

نقدی مارک استفاده شده

رنگ های خوراکی و خوراکی

دهان و دندان های خود را مسواک بزنید

وجود باکتری هایی که در پناهگاه خود پنهان شده اند



اخرین حرف

در این مطلب در مورد ارتودنسی رنگی و چیستی آن می خوانیم. همچنین برای انتخاب رنگ ارتودنسی به شما دستورالعمل می دهیم. ارتودنسی سرامیکی نیز یکی از انواع ارتودنسی نامرئی است که در آن از بریس های سرامیکی همرنگ دندان ها استفاده می شود. در این نوع درمان، بحث ارتودنسی رنگی مطرح نیست و اگر نمی خواهید در بسیاری از راه های انتخاب رنگ ارتودنسی گیر کنید و نگران این مشکلات نباشید، می توانید براکت های سرامیکی را انتخاب کنید.

مراجعه به ادامه مطلب: https://realtimedentist.com/1399/03/بهترین-متخصص-ارتودنسی-شیراز-آدرس-و-تلف/