کاشت مو چیست؟ امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف از ریزش مو رنج می برند و به دنبال راه حل های مناسب برای درمان و بهبود آن هستند. درمان‌های خانگی، مکمل‌ها یا حتی شیمی‌درمانی‌ها ممکن است نتایج رضایت‌بخشی برای افراد ارائه نکنند.



جراحی کاشت موی طبیعی روشی دائمی و طولانی مدت برای رهایی از طاسی یا ریزش مو در مردان و زنان است.این مقاله جدیدترین و بهترین روش های کاشت مو را شرح می دهد. ما را از طریق مقالات دیگر دنبال کنید:

کاشت مو چیست؟

کاشت موی طبیعی یک عمل زیبایی برای کاشت فولیکول های مو از نواحی کم یا بدون موی پوست سر یا بدن است. معمولاً برای انجام این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیماران کاملاً بیدار هستند، بنابراین نگران عوارض جانبی بیهوشی نباشند. هزینه کاشت مو از فردی به فرد دیگر بسته به روش کاشت و عوامل دیگر متفاوت است.

در ابتدا موهای مناسب برای پیوند از نواحی اطراف و پشت سر برداشته شده و پس از بررسی سلامت آن ها در زیر میکروسکوپ، به ناحیه گیرنده پیوند زده می شود. در حین جراحی و قبل از عمل، تکنسین ها ابتدا موهای برداشته شده را آماده می کنند و سر پزشک نیز سر را برای عمل کاشت آماده می کند و در نهایت پس از کاشت موی با تراکم بالا، پوست سر جابجا شده و بیمار ترخیص می شود.



مهمترین مزایای کاشت موی طبیعی چیست؟

مزایای کاشت موی طبیعی به شرح زیر است:

این یک روش کاملاً دائمی است.

اعتماد به نفس فرد را بالا می برد.

زیبایی ظاهر انسان را افزایش می دهد.

این عمل با حداقل تهاجم انجام می شود.

در طول جراحی کاشت مو، بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

عمل در یک جلسه یا حداقل در دو جلسه کامل می شود.


شرایط کاشت مو: چه کسانی کاندید کاشت مو هستند؟

همه افراد اعم از زن و مرد می توانند برای کاشت مو اقدام کنند و تنها به دو شرط نیاز دارند:

بانک مو، که بخشی از سر است که در آن فولیکول‌ها برداشته می‌شوند، دارای موهای سالم و قوی است که به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند بیرون بیایند.

موهای استخراج شده این توانایی را دارند که در نازک ترین قسمت پوست سر رشد کنند.

پس از گذراندن معاینات لازم برای اینکه متوجه شوید به این دو حالت مبتلا هستید یا خیر، باید با یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص مشورت کنید تا شرایط کاشت موی شما مشخص شود.



کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT یا FUE روشی غیر مخرب است که تک تک فولیکول ها را برداشته و آنها را برای رشد جدا می کند. ابتدا هر واحد فولیکول به کمک ابزار مخصوصی به نام پانچ از محل مورد نظر خارج می شود و سپس در محلول مخصوص نگهداری می شود تا کاملاً برای کاشت آماده شود.

سپس ناحیه پیوند با بی حسی موضعی بی حس می شود و هر فولیکول با استفاده از یک سوراخ بسیار کوچک در ناحیه کاشته می شود. کاشت مو با تراکم بالا می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و به میزان تراکم مو در نواحی دیگر سر بیمار بستگی دارد. بهترین مدل کاشت مو بسته به شرایط هر فرد متفاوت است.


مزایای کاشت مو با روش FIT:

جراحی کم تهاجمی

دوره نقاهت کوتاهی وجود دارد

بدون خون و بدون ترک

توانایی گرفتن پیوند از سایر نواحی سر یا بدن

قابلیت حذف گرافت های نازک



- مشکلات کاشت مو FIT:

کارکرد طولانی مدت به دلیل سرعت پایین فساد

برای اینکه به آنها آسیب نرسد، مهارت بسیار بالایی در برداشت محصول مورد نیاز است

با توجه به مدت زمانی که در خارج از منزل می گذرانند، احتمال آسیب دیدن کار را افزایش دهید

کاشت مو با تراکم بالا به جلسات بیشتری نیاز دارد


کاشت مو با روش SUT:

این روش مشابه تکنیک FIT است و تنها تفاوت آن در این است که فولیکول مورد نظر به طور خودکار با استفاده از ابزار جدید استخراج می شود. این روش کاشت مو نتایج طبیعی را به همراه دارد، بنابراین طرفداران زیادی وجود دارند که می خواهند به این روش موها را رشد دهند.به این ترتیب می توان تا 14000 فولیکول مو را برای یک کاشت خوب از هر مو برداشت کرد. بنابراین برای رشد موهای متراکم مناسب است.


✓ مزایای کاشت مو SUT:

تمام مزایای کاشت مو به روش FIT را دارد.

سرعت بالاتر احتمال آسیب پیوند را کاهش می دهد.

با این روش می توان همزمان موها را چسباند و به ارتفاع موها رسید.

- معایب کاشت مو به روش SUT:

قیمت تکنیک SUT نسبت به سایر روش ها بیشتر است

نیاز به مهارت و دقت بالای جراح برای جلوگیری از آسیب به فولیکول ها

طلاعات بیشتر: https://cliniczibayi.com/کاشت-مو/لیست-کلینیک-های-کاشت-مو-در-شیراز