همانطور که می دانید، صرف نظر از سن، نیازهای خاصی وجود دارد که باید برآورده شود. پرستار ارشد کسی است که با این نیازها آشنایی کامل دارد و می تواند به رفع آن نیازها کمک کند. اغلب مشخص می شود که نمی توانند مسئولیت را به خوبی به عهده بگیرند. اما پرستار بهداشت در منزل آموزش های لازم را در این زمینه گذرانده و دارای تجربه می باشد. و این حرفه به ارتباط با افراد مسن بستگی دارد.



مشاغل پرستاران ارشد به طور خلاصه به بخش های زیر تقسیم می شوند:

1. مراقبت های بهداشتی توسط پرستاران مسن:

با افزایش سن، سالمندان به کسی نیاز دارند که به آنها کمک کند تا به توالت بروند. مهم نیست که خانم ها بتوانند به این مکان ها بروند. یا از ویلچر استفاده کنید، در هر صورت پرستار با آنها در خانه است.

حتی اگر سالمندان نتوانند به تنهایی روی توالت بنشینند، یک پرستار حرفه ای و حرفه ای سالمندان می تواند روی یک صندلی نرم دراز بکشد و به آنها کمک کند تا بهداشت را رعایت کنند و از بدن خود مراقبت کنند. در صورت وجود زخم بر روی بدن، پرستار می تواند از قبل با پزشک مشورت کرده و بدن را به طور صحیح و کامل بشویید تا بیمار دچار ناراحتی نشود.

یک پرستار دلسوز و با تجربه می تواند توصیه های بهداشتی را به خوبی رعایت کند و در چنین مواقعی: پوشک زدن افراد مسن، مسواک زدن، ناخن برداشتن، کوتاه کردن موهای ناخواسته بدن و ... کاملاً حرفه ای عمل می کند.



2. کمک به پرستار در منزل در روند درمان سالمندان:

با بالا رفتن سن افراد مبتلا به بیماری های مختلف مانند قلبی عروقی، تنفسی، حرکتی، بینایی و شنوایی طبیعی است. .

یکی از مشکلات اصلی بزرگسالان این است که به سختی تحریک می شوند و به مرور زمان علاقه به آن را از دست می دهند، اما این کم تحرکی عوارض زیادی دارد که یکی از شایع ترین آنها شب ادراری است.

علاوه بر کمک به افراد در زمینه داروها، پرستاران سالمندان باید افراد مسن را تشویق کنند تا متناسب با سن خود حرکت کنند و ورزش کنند.


نکاتی برای مشاغل پرستاری

1. نباید فراموش کرد که وظیفه پرستار سالمند محدود به وضعیت جسمانی آنها نیست، بلکه کمک به بهبود وضعیت روحی و روانی یکی از وظایف اصلی پرستار است. افراد گروه سنی به آنها کمک کنیم امید به زندگی بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند کهولت سن عامل افسردگی و گوشه گیری شود.

2. پرستار سالمند به خوبی می داند که چگونه با افراد میانسال ارتباط برقرار کند و آنها را به صحبت وادار کند. از آنجایی که افزایش سن باعث کاهش فعالیت ذهنی و کاهش سطح هوشیاری به مرور زمان در اکثر اقشار جامعه می شود، یکی از راه های مبارزه با این مشکل، تعامل با افراد میانسال و کمک به آنها در فعالیت مغزی است. برخی از پرستاران برای اینکه بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند از آنها می خواهند که از حافظه بلند مدت خود استفاده کنند. خاطرات را زنده کن به طوری که فعالیت ذهنی آنها کاملا مسدود نشود.

3. پرستار خانگی که در پخت و پز و تهیه غذاهای مناسب با شرایط جسمانی افراد میانسال تخصص دارد و بهتر از هرکسی می تواند به سلامت جسمی فرد کمک کند. آنها شامل غذا برای افراد میانسال برای بهبود وضعیت بیماری آنها می شود. ■ استفاده از سبزیجات و میوه های مخصوص با توجه به اقلیم نیز از آن دسته از تخصص های پرستاری است.

4. برخی از پرستاران در کارهای خانه نیز کمک می کنند. و شرایطی سرشار از آرامش و رفاه را برای سالمندان به وجود می آورد، رسیدگی خوب به خانواده در احساسات سالمندان و سایر افراد تأثیر بسزایی دارد و سطح زندگی را در روح آنها بالا می برد.

مرجع: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-سالمند/