شغل آرایشگر کاری است که امروزه توسط افراد زیادی انجام می شود. برخی از آنها به دلیل علاقه شخصی و برخی دیگر به دلیل موقعیت اجتماعی و درآمد بالا شغل خاصی را انتخاب می کنند. با این حال، باید بدانید که علاوه بر همه هیجانی که به همراه دارد، آرایشگری نیز بسیار سخت است. بنابراین، در این مقاله همه چیز در مورد مدل مو را خواهیم دید.


6 اصول اولیه آرایشگر کیست؟

همه چیز درباره آرایشگری:

به دوران کودکی خود فکر کنید و این سوال را از خود بپرسید: "وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه کاره شوی؟" در کنار یک فضانورد، یک سرآشپز و یک معلم، مطمئناً به یک آرایشگر فکر خواهید کرد. در دوران کودکی، همه می توانستند موهای خود را کوتاه کنند یا در آرایش خواهر و برادر خود شرکت کنند. بنابراین اگر تا به حال به استفاده از یک قیچی و دریافت دستمزد برای کار با آن فکر کرده اید، جرقه هایی در ذهنتان ایجاد شده است.

آرایشگر کیست؟

در آرایشگری اساسی ترین نقش آرایشگر است. در واقع کار او فقط کوتاه کردن مو نیست. از یادگیری کار با مواد شیمیایی خطرناک گرفته تا کشف نحوه ایجاد مدل مو و رنگ های مختلف و اطمینان از مطابقت آنها با شکل و رنگ صورت مشتری، بخشی از کار یک آرایشگر است. آرایشگران هر روز وظایف چالش برانگیز و دلهره آور دارند. از آنجایی که آنها باید بتوانند نظرات و سلایق افراد مختلف را برآورده کنند، کار سنگینی خواهد بود زیرا گاهی اوقات جلب رضایت همه دشوار است.

· ساعات کاری

در حرفه آرایشگری، آرایشگران معمولا تا 40 ساعت در هفته از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر کار می کنند. اگرچه معمولاً یک روز در طول هفته تعطیل خواهید بود، اما ممکن است انتظار داشته باشید که در روزهای تعطیل نیز کار کنید. البته در این کار برای کسانی که نمی توانند در سالن ها به وظایف خود عمل کنند، کار پاره وقت نیز در نظر گرفته شده است.

مسئولیت اولیه

پس وظیفه اصلی یک آرایشگر چیست؟ ما آن را به چندین بخش در زیر تقسیم کرده‌ایم تا به شما درک بهتری از کارهایی که باید به‌عنوان یک آرایشگر در آرایشگران مبتدی یا حرفه‌ای انجام دهید، ارائه دهیم:


خدمات اولیه آرایشی:

o موها را شامپو بزنید

o برش های ساده

o ترکیب رنگ مو

o مدل مو و مدل مو و آرایش ساده

o نظافت سالن و نگهداری آن

o چت و خوشامدگویی به مشتریان


خدمات نظافت حرفه ای:

o آرایشگران ارشد مسئولیت وظایف روزانه خود را بر عهده دارند، زیرا باید با مشتریان در مورد مدل مو و کارهایی که مردم دوست دارند انجام دهند، صحبت کنند و همچنین توصیه های دوستانه و مفیدی را به روش انتخاب شده ارائه دهند.

o موهای مشتریان را شامپو و حالت دهید

o با رنگ آمیزی، برش، ویرایش یا ساده سازی ظاهر جدیدی برای مشتری ایجاد کنید

o مشاوره در مورد مشکلات پوست سر و مو

o اطمینان حاصل کنید که محصولات حاوی مواد شیمیایی به درستی توسط همه کارکنان استفاده می شود.

مهارت های ضروری آرایشگری

به عنوان یک آرایشگر آموزش دیده در حرفه آرایشگری، باید چندین مهارت کلیدی داشته باشید. این مهارت ها شامل موارد زیر است:

o خلاقیت

o شما مهارت های خدمات رسانی به مشتریان و مردم را دارید

o مهارت های حرفه ای

o آگاهی از مد و روند

تمایل به یادگیری تکنیک های جدید

o آگاهی از مسائل بهداشتی و ایمنی و تمایل به یادگیری بیشتر


چگونه آرایشگر شویم؟

وقتی همه چیز را در مورد مو بررسی می کنید، باید به این سوال نیز پاسخ دهید که چگونه یک مدل مو برای خود انتخاب کنید.

و تجربه

- این امکان را به شما می دهد که حرفه خود را یاد بگیرید و همچنین مطالعه کنید تا نظریه های جدید را بدست آورید و بتوانید مدرک بگیرید. دوره های کارآموزی گزینه خوبی برای افراد بالای 16 سال است.

o مدرک ملی حرفه ای

- اگر نمی خواهید از آموزش استفاده کنید، گواهینامه حرفه ای مانند گواهینامه مدیریت فنی و حرفه ای که نشان دهنده مهارت و توانایی شماست، دریافت کنید. وقتی صحبت از آرایشگری به میان می آید، باید به خاطر داشته باشید که برند آرایشگری شما برای تسلط بر بازار رقابتی باید در سراسر جهان شناخته شود.

مدرک لیسانس

-علاوه بر موارد فوق دیپلم آرایشگری پایه یک گزینه عالی برای شماست. این کیس با مشارکت کارفرمایان طراحی شده است تا دانشجویان بتوانند دانش مورد نیاز خود را برای ورود به این صنعت کسب کنند، مدارک اصلی را می توان به صورت تمام وقت یا پاره وقت دریافت کرد. برای کسانی که به دنبال وارد شدن به این صنعت در اسرع وقت هستند، ممکن است ایده خوبی باشد که گزینه های آموزش در حین کار خود را نیز بررسی کنند.

به طور کلی، باید به خاطر داشت که شغل آرایشگری بسیار جذاب و چالش برانگیز است. بسیاری از افراد دوست دارند موهای خود را آرایش کنند، برخی از ما دوست داریم هر بار که به آرایشگاه می رویم مدل مو و رنگ های جدیدی داشته باشیم و برخی از ما آنقدر این کار را دوست داریم که می خواهیم آرایشگر باشیم نه مشتری. شجاعت در حرفه آرایشگری بسیار مهم است.


ارائه شغل آرایشگری و مزایای آن

به عنوان مثال، ایده گرفتن و تغییر موهای قهوه ای مجعد به موهای بلوند صاف برای خانم ها کاری دشوار اما وسوسه انگیز است که جسارت می خواهد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از ورود به عرصه آرایشگری با تمام جوانب کار آشنا شوید و همه چیز را در مورد آرایشگری بررسی کنید.

در کنار زیبایی این رشته، گاهی اوقات باید ساعت ها روی پای خود بایستید، با مشتریان ناراضی صحبت کنید، در معرض مواد شیمیایی مختلف قرار بگیرید و انواع ایده های غیر عملی را بشنوید. . بنابراین مراقبت از مو جدا از تمرین و مهارت نیاز به صبر و تلاش فراوان دارد.


ادامه مطلب: https://diyarmirza.ir/1402/02/بهترین-آرایشگاه-سعادت-آباد-تهران/