کنکور یکی از مهم ترین آزمون های تحصیلی در طول دوران تحصیل هر داوطلبی محسوب می شود. بنابراین داوطلبان برای کسب بهترین نتایج و نمرات در کنکور سراسری باید دروس مرتبط با کنکور را با دقت مطالعه کنند. اطلاعات زیادی در مورد کنکور 1402 در شبکه های اجتماعی و سایت های کنکور منتشر شده است که بدون شک همه داوطلبان به این موضوع واقف هستند که کنکور 1402 دستخوش تغییرات زیادی شده است. یکی از مهم ترین تغییرات کنکور سراسری حذف رشته ها و زیرگروه های رایج از کنکور سراسری است. البته این دو تغییر از کوچکترین تغییرات آزمون سراسری سال 1402 است که با توجه به این شرایط داوطلبان باید اطلاعات کاملی از آزمون گروه امتحانی خود داشته باشند. یکی از پرطرفدارترین گروه های آزمایشی کنکور سراسری، گروه ریاضی است. آزمون ریاضی 1402 نیز تغییرات زیادی دارد و داوطلبان باید با توجه به این تغییرات خود را برای آزمون سراسری آماده کنند.

کنکور ریاضی 1402 مانند سایر دروس تستی تغییرات زیادی دارد مثلا درس 1402. کنکور ریاضی با کنکور سال های گذشته متفاوت است. و در کنکور داوطلبان باید به سوالات 3 رشته تخصصی پاسخ می دادند داوطلبان در آزمون ریاضی 1402 دروس فوق تخصصی را مطالعه نکردند کنکور سراسری اما داوطلبانی که اطلاعات کاملی در مورد آزمون ریاضی 1402 داشته باشند نسبت به سایر داوطلبان شرایط بهتری خواهند داشت. بنابراین به داوطلبان توصیه می شود از آزمون ریاضی 1402 به طور کامل مطلع شوند و خود را برای آن آماده کنند.در این مقاله جدیدترین تیم محتوا به بررسی کامل آزمون ریاضی 1402 می پردازد و اطلاعات کاملی در مورد این آزمون ارائه می کند.

دروس ریاضی 1402 کنکور

1402 آزمون ریاضی چگونه برگزار می شود؟ داوطلبان در این آزمون باید به چه سوالاتی پاسخ دهند؟ 1402 نقش دروس عمومی در امتحان ریاضی چیست؟ داوطلبان سوالات زیادی در مورد نحوه برگزاری آزمون ریاضی 1402 دارند. در این مقاله سعی داریم به تمامی سوالات داوطلبان در رابطه با این آزمون پاسخ دهیم با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از اطلاعات توسط سازمان سنجش تایید نمی شود گروه محتوای نهایی این مقاله را طبق آخرین اطلاعیه سازمان آزمون به روز رسانی و اطلاعات کامل را در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد. 1402 اولین سوالی که در مورد امتحان ریاضی به ذهن داوطلب می رسد تعداد دروس امتحان ریاضی است. جزوه تست ریاضی 1402 شماره یک شامل درس عمومی نمی باشد این بدان معناست که داوطلبان در کنکور سراسری به سوالات برنامه عمومی پاسخ نمی دهند

چهار درس عمومی دین و زندگی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و عربی در آزمون ریاضی سال 1402 از دفترچه عمومی حذف می شود اما این دروس به طور کامل از برنامه درسی داوطلبان حذف نشده است! داوطلبان باید دروس عمومی را برای امتحانات نهایی دوازدهم مطالعه کنند زیرا سوابق تحصیلی 40 درصد تاثیر نهایی بر نتیجه امتحان نهایی دارد. البته این میزان تاثیر برای کنکور 1402 است و این مقدار در کنکور سال های بعد افزایش می یابد. داوطلبان آزمون ریاضی 1402 تنها موظف به پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی هستند. یعنی داوطلبان گروه ریاضی در کنکور سراسری فقط باید به سوالات دروس ریاضی، فیزیک و شیمی پاسخ دهند. متقاضیان رشته ریاضی کمتر به دروس تخصصی توجه می کنند و فکر می کنند کارشان برای کنکور راحت شده است. این بسیار اشتباه است و شانس داوطلبان را برای کسب نمره خوب در آزمون سراسری کاهش می دهد.

تاریخ امتحان ریاضی 1402

یکی دیگر از تغییرات مهم در کنکور سراسری مربوط به نحوه برگزاری آزمون است. در سال 1402 دو بار امتحان ریاضی داده می شود. البته ارزیابی سایر گروه های آزمایشی نیز در دو مرحله انجام می شود. دانش آموزان از سال 1402 دو بار در سال برای کنکور حاضر می شوند و نتایج کنکور به مدت 2 سال معتبر است. مهلت ثبت نام در آزمون های ورودی اول از تاریخ 1301/08/08 لغایت 14/8/1301 می باشد. دانش آموزان باید برای اولین بار در آزمون ریاضی 1402 ثبت نام کنند. اولین آزمون گروه ریاضی 9 دی در نوبت صبح برای دانش آموزان گروه ریاضی برگزار می شود. لذا داوطلبان باید در تاریخ 30 دی ماه 1401 آماده شوند و در نوبت اول کنکور به سوالات دروس اختصاصی پاسخ دهند. نمره نهایی متقاضیان 60 درصد و سوابق تحصیلی 40 درصد کنکور سراسری را تشکیل می دهد.

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، آزمون ورودی دولتی داوطلبان در دو نیمسال تحصیلی برگزار می شود. شرکت کنندگان با توجه به شرایط خود می توانند در یک یا دو آزمون از آزمون ریاضی شماره 1402 شرکت کنند.مهلت ثبت نام مرحله دوم آزمون نمونه دولتی پذیرش از تاریخ 14/01/14 الی 21/02 می باشد. زمان امتحان میان ترم ریاضی 1402 صبح چهارشنبه 14/4/02. یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان در مورد آزمون ریاضی 1402 مربوط به زمان برگزاری این آزمون است. در حین خواندن، این آزمون در دو جلسه برگزار می شود. داوطلبان می توانند بنا به نیاز خود در یک یا دو آزمون شرکت کنند. داوطلبان رشته ریاضی سوالات زیادی در مورد شماره کنکور و ضریب کنکور 1402 دارند که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد.

مواد آزمون ریاضی 1402

بدون شک مهمترین دغدغه داوطلبان در خصوص آزمون ریاضی 1402 منابع مطالعاتی این آزمون می باشد. آزمون 1402 دو بار در سال برگزار می شود. دور اول در ژانویه و دور دوم در ماه جولای برگزار می شود. ممکن است برای بسیاری از متقاضیان این سوال پیش بیاید که آیا مواد کنکور ریاضی 1402 برای نوبت اول و نوبت دوم متفاوت است؟ به این سوال در ابتدای متن پاسخ می دهیم تا نامزدها دچار سردرگمی نشوند. منابع کنکور ریاضی 1402 برای روز 1401 و کنکور ریاضی 1402 یکسان است. این بدان معناست که داوطلبان باید در هر زمان از آزمون ریاضی دروس اختصاصی ریاضی، فیزیک و شیمی را مطالعه کنند. منابع تست ریاضی 1402 برای هر دو آزمون، کتاب های ریاضی، فیزیک و شیمی برای کلاس دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد.

ماخذ مقاله: https://lotusmath.ir/