استفاده از فونداسیون مناسب برای آرایش زیبا مهم است. برای داشتن ظاهری حرفه ای و جذاب، دو گزینه وجود دارد: پایه یا پنکیک. پنکیک و کرم پودر هر دو به عنوان پایه آرایش استفاده می شوند، اما تفاوت فقط در پوشش، هدف و تکنیک استفاده است. در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت پنکیک و خامه پودری می پردازیم.

کیک چیست؟

کرپ نوعی ماده آرایشی است که از یک پودر مات محلول در یک کیک نازک فشرده شده و معمولاً با یک اسفنج مرطوب استفاده می شود. پودر فشرده نام دیگر پنکیک است. پنکیک اولین بار توسط شرکت آرایشی معروف Max Factor ساخته شد. یک شرکت آرایشی و بهداشتی که توسط Max Factor & Co در اواخر دهه 1930 اختراع شد. این پنکیک به این دلیل نامگذاری شد که پودری شبیه کیک بود که در ظرفی شبیه تابه قرار داده شده بود.

در سال 1927، زمانی که صدا و نور ملایم‌تر جایگزین فیلم‌های صامت و ارتو رنگ شد، فاکتور در سال 1929 به عنوان محصولی مناسب برای صنعت گریم هالیوود در نظر گرفته شد و در اواخر دهه 1930، زمانی که فیلم‌های رنگی معرفی شدند، فاکتور با پسرش تولید شد. صریح. . ایده ای که هنوز هم استفاده می شود: پنکیک.

آیا پنکیک برای پوست چرب مفید است؟

پنکیک یک پودر فشرده آماده است که عمدتا برای پوست های چرب استفاده می شود. زیرا قادر است چربی پوست را کنترل کرده و از براق یا درخشندگی آن جلوگیری کند. بنابراین، تمام صاحبان پوست های چرب باید حتما این محصول را امتحان کنند. فقط فراموش نکنید که رنگ پنکیک را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید. در مقاله ای دیگر بهترین پنکیک برای پوست های چرب را ارائه کردیم.

پنکیک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک پنکیک خوب ابتدا باید پوششی عالی و ظاهری طبیعی برای پوست ایجاد کند. همچنین باید حاوی SPF باشد و از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند. یک پنکیک خوب باید ضد آب باشد و پوست شما را عالی جلوه دهد. همچنین در طول روز به پوست شما ظاهر طبیعی بی عیب و نقصی می بخشد. البته این تمام ماجرا نیست. یک نوع پنکیک خوب رنگ‌ها و سایه‌های متفاوتی را متناسب با انواع پوست ارائه می‌دهد.

در زیر لیستی از بهترین برندهای پنکیک در جهان آمده است:

Maybelline New York Fit Me Icofe umgubo

پودر فشرده Lakme Radiance

پودر پرس مات سبک و بی وزن Canada Face

پودر فشرده Color Essence Perfect Tone

پودر فشرده رنگ بار

تفاوت پنکیک و کرم پودر

در چه مواردی از پنکیک استفاده می کنیم؟

پنکیک یک ماسک فشرده است که با یک اسفنج مرطوب روی پوست مالیده می شود. بافت پودری آن از براق شدن صورت جلوگیری می کند و آن را در طول روز حفظ می کند. بنابراین برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند بهترین گزینه است. همچنین اگر رنگدانه پوستی متفاوتی دارید، می توانید از پنکیک برای پوشاندن پوست خود استفاده کنید. علاوه بر این، سایه های مختلف پنکیک را می توان به عنوان رژگونه یا کانتور استفاده کرد. این عمدتا برای افزودن درخشش طبیعی به گونه ها استفاده می شود.

پنکیک از انواع لوازم آرایشی ضروری برای فونداسیون صورت است که عملکردی مشابه کرم پودر دارد. البته در برخی ویژگی ها مانند نحوه مصرف و نوع پوشش با هم تفاوت دارند.

آرایش پنکیک می تواند به بهبود رنگ پوست کمک کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم پنکیک نوعی پودر است که پوشش کاملی ایجاد می کند، رنگ پوست را یکدست می کند و می تواند عیوب پوست مانند آسیب، تغییر رنگ، جای زخم و حتی خالکوبی را بپوشاند.

تفاوت پنکیک و بیکینگ پودر چیست؟

پنکیک برای پوشاندن عیوب پوست و همچنین رنگ پوست صاف و یکدست استفاده می شود. این محصول مستقیماً روی پوست می‌نشیند، بنابراین در استفاده از آن باید مراقب باشید. هر چند تنظیم پودر تاثیری در پوشاندن عیوب ندارد و رنگ پوست را یکسان می کند. این محصول برای رفع آرایش و افزایش طول عمر آن استفاده می شود. پودرهای تنظیم کننده معمولاً در 4 تا 8 رنگ موجود هستند. زیرا تنها هدف آنها تنظیم آرایش است نه ایجاد هیچ نوع پوششی برای پوست.

کرم پودر یا کرم پودر چیست؟

کرم پودر یا کرم پودر نوعی پایه آرایش است که از فرمول غلیظ و کرمی برای ایجاد پوششی ظریف و یکنواخت استفاده می کند. کرم پودرهای زیر برای پوست های چرب مناسب هستند:

Lakme Perfect Radiant Intensive Whitening Compact

پوشش مواد معدنی آرایشی

رژگونه مینرال رنگارستای Revlon

Mac Studio Lokisa Powder Plus Foundation

کرم پودر Revlon Colorstay برای پوست های چرب

Lotus Herbals Purestay Compact.

کرم پودر یا کرم پودر چیست؟

استفاده از پنکیک بهتر است یا کرم پودر؟

فونداسیون مایع بیشترین پوشش را دارد و زمانی که می‌خواهید نواحی بزرگ‌تری از پوست را یکدست کنید بهتر است از آن استفاده کنید. در زیر به تفاوت بین پودر پنکیک و پودر کاسترد از دیدگاه های مختلف می پردازیم:

تفاوت پنکیک و کرم پودر از نظر کاربرد

تزیین پنکیک اغلب برای مدل های تجاری و همچنین بازیگران استفاده می شود. دلیل آن این است که چهره هنرمند در صحنه و تلویزیون شفاف و صاف به نظر می رسد. علاوه بر این با توجه به اینکه نور بیشتری روی صورت هنرمند معطوف می شود، استفاده از کرم پودر باعث درخشندگی چهره می شود. بنابراین پنکیک بهترین گزینه برای هنرمندان تلویزیون است. تزئین پنکیک در طول روز بسیار خوشمزه به نظر می رسد. این فونداسیون برای مصارف دیگر مناسب است: مهمانی ها، قرار ملاقات های معمولی، رویدادهای رسمی و موارد دیگر.

اگر آن را به درستی استفاده کنید، گاهی اوقات دیگران حتی متوجه نمی شوند که شما کرم پوشیده اید. این نشان می دهد که چقدر سبک است (باز هم بستگی به نحوه استفاده و خرید آن دارد). بنابراین تفاوت پنکیک با کرم پودر در نوع پوشش و تاثیر آن است. هنرمندان ترجیح می دهند از پنکیک استفاده کنند زیرا در برابر نور شدید مقاومت می کنند. هنگامی که نورهای هالوژن روی صورت افراد می افتد، فونداسیون صورت را براق و چرب نشان می دهد.

تفاوت پنکیک و کرم پودر از نظر سهولت استفاده

پودرها می توانند سبک، شفاف، پودری و حاوی انواع فرمولاسیون باشند. عموماً احساس سبکی به فرد می دهند و گاهی آنقدر احساس سبکی می کنند که فرد احساس می کند از هیچ محصولی استفاده نکرده است. در مقابل، پنکیک روی پوست سنگین و ضخیم است. فونداسیون در حین فعالیت های ورزشی باعث افزایش تعریق می شود، بنابراین در این موارد از پنکیک استفاده می شود. پس تفاوت کرم پنکیک با کرم پودری در میزان پوشاندن صورت و در عین حال تعریق آن است.

تفاوت پنکیک و کرم پودر از نظر استفاده

روش آرایش پنکیک به عنوان یک زیرسازی دائمی است، برای زدن پنکیک فقط به یک اسفنج مرطوب نیاز دارید. اگر اسفنج خشک است از کرم پودر استفاده کنید. همچنین به عنوان کرم زیرسازی می توانید از چند نوع پنکیک برای برجسته سازی و اعمال حالات مختلف صورت استفاده کنید.

از آنجایی که پنکیک غلیظ است، پخش آن روی صورت شما زمان بیشتری می برد. بهتر است از پنکیک به صورت لایه لایه و مرحله ای استفاده شود تا کیفیت بالایی داشته باشد. بنابراین برای استفاده از آن باید اسفنج یا پد آرایشی خیس باشد. مثل رنگ کردن پوستتان است. برنامه پایه با برنامه مناسب می تواند سریعتر باشد. معمولاً یک لایه برای پوشاندن کل صورت بدون اینکه مصنوعی به نظر برسد کافی است. همچنین برای اطمینان از پوشش کامل، نیازی به خیس کردن اسفنج نیست.

تفاوت پنکیک و کرم پودر بر اساس روش استفاده

روش پاک کردن آرایش پنکیک به دلیل تعداد لایه ها و پوششی که ایجاد می کند زمان بیشتری می برد، در حالی که کرم پودر زمان کمتری برای پاک کردن آرایش شما نیاز دارد. بنابراین تفاوت پنکیک و کرم پودر شامل روش استفاده صحیح و مدت زمان تمیز کردن آن است.


هنگام تکان دادن پایه و پنکیک می توانید از اسفنج و اسفنج استفاده کنید. اما تفاوت پنکیک با خامه فرم گرفته در روش استفاده است، برای پخش شدن پنکیک باید اسفنج شما خیس باشد. اگر اسفنج را خیس نکردید از کرم پودر استفاده کنید.

نحوه استفاده صحیح از پنکیک

همانطور که گفتیم تفاوت پنکیک با خامه پودر در نحوه استفاده آنهاست. آرایش پنکیک، آرایش غلیظ، سنگین، روغنی و بر پایه موم است که پوشش زیادی را ایجاد می کند. در واقع پوشش بیشتری نسبت به آرایش مبتنی بر کرم معمولی ایجاد می کند، بنابراین بیشتر فقط برای اجراهای تئاتری توسط افرادی که روی صحنه یا صفحه نمایش اجرا می کنند، مانند مدل ها و بازیگران، استفاده می شود. هدف پنکیک ارائه یک روکش مات و بی عیب و نقص است که از دور قابل مشاهده است، اما همچنین یک پوشش ضد آب ارائه می دهد، بنابراین حتی کسانی که پوست بسیار چرب دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند. تحت تاثیر عرق پوست، در ابتدا استفاده از این نوع آرایش دشوار است، اما راز پوشش کامل، استفاده از مقدار مناسب آب و ترکیب مناسب است. در ادامه با تفاوت پنکیک و خامه پودری بر اساس روش مصرف بیشتر آشنا خواهید شد.

برای تهیه پنکیک ابتدا اسفنج خود را خیس کنید. پنکیک باید با آب و یک اسفنج متراکم استفاده شود. نکته مهم در مورد استفاده از پنکیک این است که می توانید میزان پوشش پوست را با افزودن بیشتر یا کمتر آب کنترل کنید.

برای پوشش یکنواخت، یک اسفنج را با آب مرطوب کنید و فشار دهید تا اسفنج مرطوب شود.

برای پوشش سبک تر، اسفنج را بیشتر مرطوب کنید و سپس به آرامی فشار دهید.

اگرچه استفاده از آب بیشتر به شما امکان می دهد تورم را کاهش دهید، اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد ناهمواری و خطوط روی پوست شود.

از آنجایی که آرایش پنکیک می تواند پوشش زیادی ایجاد کند، در واقع می توانید از دو یا سه سایه روشن تر از رنگ پوست خود استفاده کنید.

سپس اسفنج را روی پنکیک پهن کنید. برای آرایش کردن، یک طرف اسفنج را فشار ملایمی وارد کنید. برای لایه ای سبک تر، از فشار زیاد استفاده نکنید. وزن آب اسفنج را به داخل پنکیک مجبور می کند تا مقدار مناسبی را جذب کند.

روی صورت خود آرایش کنید. با تعداد پنکیک هایی که روی اسفنج دارید شروع به آرایش روی صورت خود کنید. پس از اتمام، دوباره اسفنج را روی آرایش بمالید و همچنان صورت را بپوشانید.

خمیر را روی صورت، گونه ها، بینی، پیشانی و پلک های خود بمالید. اگر از پوشش ضخیم در سایه ای استفاده می کنید که به طور قابل توجهی با رنگ طبیعی پوست شما متفاوت است، کل گلو و گردن خود را پشت گوش بپوشانید.

برای پوشاندن آسان، یک لایه نازک از پنکیک را با حرکات سبک و سریع روی پوست بمالید.

هنگام استفاده از فونداسیون، مراقب باشید که زیاد یا کم استفاده نکنید. همچنین بهتر است از محصولات باکیفیت استفاده کنید زیرا نتیجه رنگ بهتری خواهید داشت.

آرایش را ترکیب کنید. بعد از اینکه صورت خود را پوشاندید، آب اضافی اسفنج را بگیرید و آن را به سمت تمیز آن برگردانید تا فرآیند تغذیه شروع شود. از فشار ملایم برای ترکیب آرایش با پوست خود استفاده کنید. نواحی بین چشم ها و گوشه بینی، دهان و گوشه چشم را فراموش نکنید. هنگام تغذیه، روی صاف کردن کت و از بین بردن رگه ها تمرکز کنید.

بگذارید ترکیب خشک شود. پس از استفاده، اجازه دهید آرایش برای چند لحظه خشک شود. اگر می خواهید پوشش روشن تری داشته باشید، صورت خود را در حالی که هنوز خیس است با یک دستمال یا حبوبات پاک کنید تا آرایش و آب اضافی جذب شود.

صورت خود را اصلاح کنید از یک برس، مخلوط کن زیبایی یا اسفنج تمیز برای استفاده از یک لایه نازک پودر آرایش روی پنکیک استفاده کنید. پودر اضافی را پاک کرده و با صاف کردن صورت با اسفنج یا مخلوط کن زیبایی سطح را صاف کنید.

قبل از استفاده از پودر، مطمئن شوید که پنکیک کاملا خشک شده است.

بیشتر بخوانید: https://moorashin.com/product/اسکراب-کرم-محبوب-کلینیک-clinique-7day-scrub-cream/