فرش‌های گل‌دار باشکوه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای زیبایی‌شناختی در صنعت فرش است که کمتر تولیدکنندگان جهانی از جمله کشورمان توانسته‌اند آن را تولید کنند. جدای از زیبایی و ظرافت استثنایی این محصولات، قیمت تمام شده بالای آنها باعث شده است تا در هنگام خرید، حساسیت و تحقیق زیادی از سوی مصرف کنندگان صورت گیرد. قیمت فرش‌های گلدار به ویژگی‌های زیادی بستگی دارد، اما معمولاً به دلیل الیاف خاص مورد استفاده، شانه‌شدن و تراکم بالا که به زیبایی و ریزبافی، طرح‌ها و نقوش روز بازار و غیره کمک می‌کند، نسبت به سایر فرش‌ها گران‌تر هستند. جدیدترین محصولات فرش گلدار منبت موجود در بازار فرش گلدار 1200 هِی گل برجسته ساخت ایران می باشد. هایبال نام دیگری برای فرش گلدار برجسته است که در آن تفاوت ارتفاع بین قسمت های برآمده و فرورفته حدود یک میلی متر است. کوتاهی و درازی برخی بافت است که محصول را از سایر فرش ها متمایز می کند و جلوه شانه ای خاص و تراکم بالا ایجاد می کند. بهترین عنصر تزیینی منازل در کنار فرش، فرش های گلدار با طرح ها و رنگ های هماهنگ با دکور هستند.

تفاوت بین زیور آلات گل و برنز آشکار است

قبل از هر چیز می خواهید بدانید که چه چیزی فرش گلدار برجسته را از فرش ساده متمایز می کند؟ شاید فکر کنید برای بافتن فرش های گل برجسته از دستگاه خاصی استفاده می شود یا جنس تار و پود آن در مقایسه با فرش های ساده متفاوت است. هیچ یک از این مفاهیم درست نیست و تنها دلیلی که این فرش ها را از فرش های معمولی جدا می کند به نخ موجود در پرز آن ها مربوط می شود. به بیان واضح تر، در بستر فرش گل برجسته از دو نوع نخ به نام های اکریلیک و هیبالک استفاده می شود. ضمناً فرش های گل برجسته معمولاً بسیار ضخیم هستند و برای ایجاد ارتفاع و ارتفاع در نقوش فرش، این ضخامت در قسمت های مورد نظر افزایش می یابد و به چیزی حدود ۷ تا ۹ میلی متر می رسد. فرش های گل برجسته چه مزایایی دارند؟ 1. زیبایی و ظرافت مهمترین مزیت فرش های گلدار زیبایی و ظرافت خیره کننده آنهاست. این فرش ها در سایزهای کوچک و به صورت فرش نیز یکی از پرطرفدارترین محصولات در بازار دکوراسیون منزل هستند، اما مدل های مختلف فرش گلدار 1000 پرز، فرش گلدار 1200 پرز و فرش گلدار 1500 پرز نیز از فروشگاه اینترنتی فرش مرداس قابل خرید می باشد. تراکم بالا

فرش

بیشتر بخوانید: 4 عامل موثر بر قیمت فرش مکانیکی

فرش های دستبافت و ماشینی برجسته تراکم گره بالایی دارند. این تراکم بالا دلیل نرمتر بودن آن نسبت به سایر انواع فرش با تراکم گره کمتر است. فرش ماشینی گلدار معمولاً از 1200 شانه تشکیل شده است که شبیه فرش دستباف است. 3. کیفیت بالا مانند اکثر فرش های ایرانی، کیفیت کار و بافت این نوع فرش نیز به دلیل کیفیت الیاف به کار رفته بالاست. زیبایی و کیفیت خود را با شستشو و زمان از دست نمی دهند. 4. در طیف وسیعی از طراحان دستی با ایده پردازی و استفاده از الیاف مختلف، انواع فرش ماشینی بزرگ را ساخته اند. معایب فرش گل برجسته علاوه بر ذکر مزیت های این فرش، دانستن معایب فرش برجسته اطلاعات شما را تکمیل می کند و به انتخاب شما اطمینان می دهد. 1. نظافت از این فرش سخت است. اگر الیاف به کار رفته در فرش خوب نباشد، تمیز کردن قسمت های بیرون زده فرش بسیار مشکل می شود و گرد و غبار و کثیفی داخل آن باقی می ماند. برای جلوگیری از این امر و تمیز کردن آسان فرش، بهتر است به کیفیت الیاف به کار رفته در فرشی که خریداری می کنید توجه کنید. 2. قیمت بالای فرش برجسته بسیار بالاست بنابراین نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه دارد. قیمت فرش گلدار به ویژگی های زیادی بستگی دارد، اما به طور کلی به دلیل الیاف مخصوص به کار رفته، شانه و تراکم بالا که به بافت کمک می کند و همچنین طرح و نقش و نگار فرش می تواند گرانتر از سایر فرش های موجود در بازار باشد.


منبع: https://ghalikhane.com/brand/negin-carpet