گاهی اوقات وقتی به ایده متفاوتی برای صبحانه فکر می کنیم، پنکیک شکلاتی گزینه بسیار خوشمزه و مناسبی است. زیرا تهیه آن بسیار آسان است و می توانید 10 دقیقه قبل از صبحانه پنکیک شکلاتی گرم و تازه را تهیه و میل کنید. طرز تهیه پنکیک شکلاتی را در سایت پارسی دی دنبال کنید.

عناصر

1 فنجان آرد سفید

1/2 فنجان شیر

40 گرم کره

1 عدد تخم مرغ

4 قاشق غذاخوری شکر

3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

یک قاشق چایخوری وانیل

با این مقدار مواد برای 4 نفر پنکیک شکلاتی درست می کنیم.

پنکیک شکلاتی با نوتلا

گام اول:

ابتدا شکر و تخم مرغ و وانیل را با همزن برقی میزنیم تا کرمی و کشدار شود. سپس کره را که بهتر است در دمای اتاق ذوب شود و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. پس از آن پودر کاکائو را اضافه کرده و دوباره با همزن دستی مخلوط کنید. اگر دوست دارید می توانید به جای یک قاشق پودر کاکائو از یک قاشق نوتلا استفاده کنید. یعنی 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری نوتلا.

مرحله دوم:

در این مرحله بیکینگ پودر و آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

سطح سوم:

در این مرحله تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود و با قلم مو چرب کنید. اگر مطمئن هستید که تابه نمی چسبد، نمی توانید ظرف را چرب کنید.

گام چهارم:

در این مرحله با یک ملاقه کوچک یا قاشق بزرگ مواد تهیه پنکیک را داخل تابه بریزید و اجازه دهید فیلینگ به طور یکنواخت پخش شود. وقتی کناره های کیک جمع شد و شروع به کف کردن کرد، حدود 3-4 دقیقه طول می کشد، در این زمان کیک را برمی گردانید تا طرف دیگر آن حدود 2-3 دقیقه بپزد. در تمام مراحل پخت پنکیک باید تابه باز باشد.

تزیین پنکیک شکلاتی

برای تزیین پنکیک شکلاتی می توانید خامه و پودر قند را با هم مخلوط کرده و با قاشق در یک ظرف پنکیک بمالید سپس یک لایه دیگر درست کنید و این مرحله را با تمام پنکیک های شکلاتی ادامه دهید. یکی دیگر از کارهایی که برای تزیین پنکیک شکلاتی می توانید انجام دهید این است که شکلات را روی آب جوش به روش بن ماری آب کنید و با قاشق روی لایه پنکیک بریزید و با هر میوه و خامه ای تزئین کنید.

رجوع به مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنکیک-شکلاتی-پف-دار/