وقتی با افراد دیگر صحبت می کنید و در تعامل هستید، سیگنال هایی از بدن خود ارسال می کنید. این علائم رفتار افراد را نسبت به شما هدایت می کند.

این نشانه ها از وضعیت بدن شما، نحوه حرکت دست ها و پاها، ظاهر شما، وضعیت بدنی شما، میزان انقباض یا گشاد شدن مردمک چشم ها و غیره ناشی می شود. از آنها می آیند، که در واقع زبان بدن شما هستند.

این سیگنال های بدن شما هستند که باعث می شوند مردم به شما اعتماد کنند یا نه، جذب شما شوند یا از شما دور شوند، کلمات شما را به عنوان یک طعنه یا شوخی و ... تلقی کنند. زبان بدن را می توان یک زبان رسمی کامل و جهانی دانست.

چگونه می توان تشخیص داد که زبان بدن کسی جعلی است؟

گاهی اوقات چیزی که از دهان شما خارج می شود با زبان بدن شما یکی نیست، که دو چیز هستند. در این مرحله است که مردم احساس می کنند شما دروغ می گویید و آنچه می گویید از دل شما نیست، درست نیست.

به عنوان مثال، اگر سرتان را تکان دهید و بگویید بله، مردم گیج می شوند. آنها نمی‌دانند وقتی بله می‌گویید حرف شما را باور کنند یا سرتان را که نه می‌گوید.

فواید و اثرات مهم زبان بدن

مدیریت علائم فیزیکی می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. این مزایا عبارتند از:

موفقیت در مذاکرات

اگر کنترل خوبی بر حرکات بدن خود داشته باشید، بدون شک در مذاکرات موفق تر خواهید بود. زیرا در طول مکالمه بر اساس لحن صدای طرف مقابل می توانید احساس او را درک کنید و حتی میزان صحت و سقم حرف های او را درک کنید.

در مصاحبه شغلی موفق باشید!

زبان بدن به شما کمک می کند در یک مصاحبه شغلی کاریزماتیک و حرفه ای تر ظاهر شوید. در مصاحبه شغلی صاف بایستید، از دستان خود استفاده کنید و لبخندی سطحی داشته باشید.

موفقیت در گفتار

هنگام سخنرانی، باید آنقدر حرفه ای باشید که مردم را برای مدت طولانی روی صندلی خود بچسبانید. زبان بدن در اینجا نیز کمک خواهد کرد. یک سخنران حرفه ای می تواند از زبان و حرکات بدن خود برای درک بهتر پیام ارتباطی به مخاطب استفاده کند.

موفقیت در ارتباطات عاطفی

اگر از زبان بدن خود به درستی استفاده کنید، بهتر می توانید احساسات خود را به دیگران منتقل کنید. همچنین می توانید به زبان بدن دیگران توجه کنید، احساس آنها را نسبت به شما درک کنید و راهی برای لمس قلب آنها پیدا کنید. در نتیجه، پیوندهای عاطفی قوی تری خواهید داشت.

اهمیت ارتباط غیرکلامی و زبان بدن

ارتباط غیرکلامی و زبان بدن شامل نحوه حرکت دست ها و بدن، نحوه گوش دادن، نوع نگاه و موارد دیگر است. این حرکات با دیگران ارتباط برقرار می کند، چه به آنها احترام بگذارید یا نه. آیتم ساز رادیو به همین دلیل اهمیت این زبان بسیار بالاست.

دبورا بال (رقصنده و نویسنده انگلیسی) می گوید:

زبان بدن ابزار موثری است. قبل از اینکه صحبت کنیم زبان بدن داشتیم و به نظر می رسد 80 درصد مکالمات زبان بدن است نه کلمات!

هنگامی که زبان بدن شما با گفتار شما مطابقت دارد، اعتماد، علاقه و صمیمیت ایجاد می کند، در حالی که برعکس، اگر حرکات شما با گفتار شما مطابقت نداشته باشد، بی اعتمادی و سردرگمی ایجاد می کند.

اگر می خواهید به خوبی ارتباط برقرار کنید، باید مهارت ها و زبان بدن را بدانید.

4 کارکرد اصلی ارتباط غیرکلامی

4 نقش اصلی ارتباط غیرکلامی

تکرار: گفتار شما را تایید و تقویت می کند. این بدان معناست که زبان اشاره شما با گفتار شما مطابقت دارد.

تناقض: رفتار بدن شما با زبان کلامی شما ناسازگار است. بنابراین شما را شبیه یک دروغگو می کند.

جایگزین ها: کنش ها را می توان جایگزین کلمات گفتاری کرد. حالت چهره و ظاهر شما پیامی واضح به دیگران می فرستد.

امتیاز: زبان بدن شما می تواند پیام متنی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید کسی را تحسین کنید، می توانید یک دست اضافه کنید.

نوع زبان بدن

حالات چهره

حالات چهره حرف های زیادی برای گفتن دارد و بسیار گویا است. از حالت چهره یک فرد ساکت می توان خیلی چیزها را تشخیص داد. حالات چهره در نوع انسان رایج است و جالب است بدانید که حالت چهره یک فرد غمگین در ایران شبیه حالت چهره یک فرد غمگین در آمریکا است.

حرکت و موقعیت

راه رفتن شما چیزهای زیادی در مورد شما می گوید. وضعیت جسمانی شما نتیجه وضعیت روحی شماست. راه رفتن، نشستن، ایستادن و صاف نگه داشتن گردن و کمر نیز نشان دهنده وضعیت درونی شماست. همچنین اگر علاقه مند به یادگیری زبان بدن به صورت حرفه ای هستید مقاله “آموزش زبان بدن” را در سایت راستین مطالعه کنید.

ارتباط چشمی

تماس چشمی یکی از مهمترین عناصر زبان است. نوع نگاه شما به یک شخص حرف های زیادی برای گفتن دارد، عشق، نفرت، خشم، بی تفاوتی، احساسات، شرم و تقریباً همه احساسات می توانند در چشمان شما ظاهر شوند. از طریق تماس چشمی، حتی می توانید در مورد سطح اعتماد به نفس خود به طرف مقابل پیام دهید یا بفهمید که آیا کسی به شما علاقه دارد یا خیر.

لمس کردن

انواع مختلفی از مخاطبین و پیام های مختلف وجود دارد. دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی یک دست دادن ساده را در نظر بگیرید. دست دادن، دست دادن آزادانه، دست زدن به پشت در حین دست دادن، محکم دست دادن و غیره هر کدام معانی مختلفی دارند. همچنین توصیه می کنیم مقاله سایت Rustin "معنای حرکات دست در زبان بدن" را مطالعه کنید.

اتاق

آیا از صحبت کردن با کسی احساس ناراحتی می کنید زیرا طرف مقابل به شما خیلی نزدیک است؟ ما به زمان نیاز داریم تا احساس بهتری داشته باشیم. البته مقدار زمان با توجه به فرهنگ، سطح روابط ما با افراد دیگر، زمان، جایی که هستیم و غیره متفاوت است.

از مقدار فضایی که به دیگران می دهید، می توانید سیگنال های عشق، علاقه، صمیمیت و موارد دیگر را برای آنها ارسال کنید.

تاکید

لحن شما بسیار مهم است. وقتی صحبت می کنید، دیگران علاوه بر گوش دادن به کلمات شما، به لحن شما نیز توجه می کنند. به عنوان مثال، سرعت صحبت کردن، سرعت یا ملایم بودن لحن شما، سرعت شما، استفاده از کلمات زائد زیاد... لحن صدای شما می تواند بیانگر خشم، احساسات، کمرویی، اعتماد به نفس و غیره باشد.