از چند سال قبل تاکنون وبلاگ­ نویسی با مقاصد و اهداف مختلف انجام می­شود. در گذشته بیشتر مباحث و موضوعات مورد فعالیت وبلاگ نویس­ها شامل دلنوشته­ها و موضوعات روزمره زندگی می­شد. اما امروزه وبلاگ نویسی با نمونه قبلی آن کاملا فرق کرده و به یک شغل پردرآمد و سود دهنده تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم انحصارا به موضوع وبلاگ­نویسی، مزایا و نکات مهم در مورد آن بپردازیم. پس در ادامه همراه با ما باشید.

وبلاگ نویس یا بلاگر به چه شخصی گفته می­شود؟

به طور کلی وبلاگ نویس یا بلاگر به شخصی گفته می­شود که با نوشتن مطالب و با استفاده از سبک خاص قلم خود، در میان مخاطبان محبوبیت ایجاد می­کند و در نهایت مخاطبان به طرفداران و علاقمندان تبدیل می­شوند. وبلاگ نویس­ها در زمینه­ها و موضوعات مختلفی فعالیت می­کنند اما به شکل کلی محبوب­ترین موضوعات مورد فعالیت بلاگرها شامل گردشگری، تکنولوژی، موضوعات مد و فشن، غذا و آشپزی، سبک زندگی، تغذیه و ورزش و سلامتی می­شود.


اهمیت وجود بلاگ یا مجله برای یک کسب و کار اینترنتی

بدون وجود بلاگ یا مجله، یک وبسایت تنها شامل صفحاتی بی روح است که توانایی جذب مخاطب و امتیاز را ندارد. به وسیله ایجاد یک صفحه بلاگ یا مجله و تولید محتوا برای آن می­توان بر روی کلمات کلیدی تحت فعالیت خود کار کرد و از موتورهای جستجوگر نظیر گوگل امتیاز گرفت، این فرایند می­تواند رفته رفته به جذب مخاطب و ترافیک برای وبسایت کمک کند و در نهایت موفقیت را برای کسب و کار ما رقم بزند. امروزه بسیاری از فروشگاه­های اینترنتی در زمینه فعالیت خود مجله یا صفحه بلاگ را راه­اندازی می­کنند و اگر این فعالیت منحصرا مربوط به یک موضوع خاص شود، در نهایت وبسایت مربوطه به یک پایگاه تخصصی تبدیل می­گردد.در این امر معرفی بهترین هاست وردپرس برای بلاگرها یک ابزار کاربردی برای راه اندازی سایت محسوب می شود.

مهمترین نکات برای راه­اندازی بلاگ

برای راه­اندازی یک بلاگ می­توان همانند گذشته از سرویس­های ایجاد وبلاگ استفاده نمود. اما باید گفت که سرویس­های ارائه دهنده وبلاگ محدودیت­های خاص خود را دارند و به نوعی مالکیت کامل بلاگ دچار نقص و اشکال می­شود. توصیه­ای که برای راه­اندازی یک مجله یا بلاگ می­شود استفاده از سیستم­های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و جوملا است و به سادگی می­توان با خرید هاست و دامنه و بهره­گیری از سیستم­های مدیریت محتوا کار خود را شروع کرد.

مدنظر قرار دادن توصیه­های مربوط به علم دیجیتال مارکتینگ و سئو نیز یکی دیگر از مسائل حیاتی و بسیار مهم در فعالیت یک بلاگ و وبسایت است. امروزه همواره باید با استراتژی­های خاصی اقدام به تولید محتوا کرد و همه نکات را از جمله نوع کلمات کلیدی، چگالی کلمات کلیدی و تداوم در تولید محتوا رعایت نمود. همچنین باید به طور جدی از قرار دادن مطالب کپی شده پرهیز کرد.

یکی از نکاتی که همواره حائز اهمیت بوده انجام تبلیغات مربوط به سایت است. بلاگ و سایت ما باید همیشه به روز باشد و با انجام تبلیغاتی مانند رپورتاژ، تبلیغاتی کلیکی و بنری و تعامل با رقبا برای خود امتیاز به دست آورد.

دو روش­ مهم کسب درآمد از وبلاگ نویسی

وبلاگ نویس­ها همواره مخاطبان و طرفدارانی از قشرهای مختلف دارند و به همین دلیل یکی از ساده­ترین راه­های کسب درآمد برای این افراد انجام امور تبلیغاتی است. از مهمترین روش­های تبلیغاتی وبلاگ­نویس­ها می­توان به تهیه تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، تهیه رپورتاژ و معرفی محصول اشاره کرد.

کمک کردن در فروش نیز یکی دیگر از روش­های کسب درآمد وبلاگ نویسی محسوب می­شود. به این ترتیب برخی مشتریان خرید خود را به واسطه بلاگ و صفحات مربوط به وبلاگ نویس­ها انجام می­دهند و در برابر فروشگاه­های اینترنتی هم به بلاگرها پورسانت پرداخت می­کنند.