تحصیل در قبرس به ویژه در رشته های پزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی در سال های اخیر مورد توجه جوانان ایرانی قرار گرفته است. یکی از دلایل محبوبیت و انتخاب کشور نیمه اروپایی نزدیک بودن آن به ایران است، اما مزایای زندگی در قبرس و تحصیل در قبرس به همین جا ختم نمی شود. قبرس یکی از آن کشورهایی است که زندگی در آن نسبت به سایر کشورها راحت تر است.

یکی از راه های اخذ اقامت دائم قبرس تحصیل در این کشور می باشد. برای تحصیل در قبرس اولین قدم درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور است و پس از پذیرش می توانید ویزای تحصیلی قبرس را دریافت کنید. در این پست Letsgo Uni تصمیم گرفتیم نگاهی به کشور قبرس بیندازیم و شرایط آنجا را بررسی کنیم.

اگر می خواهید در مورد مهاجرت تحصیلی و درخواست به قبرس، شرایط و هزینه ها بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

تحصیل در قبرس

بخش‌های جنوبی جزیره قبرس که متعلق به یونان است، قسمت اروپایی قبرس محسوب می‌شود، ایرانی‌ها برای ورود باید ویزا داشته باشند، در حالی که بخش‌های شمالی جزیره متعلق به دولت ترکیه است. در منطقه آسیا نیازی به ویزا نیست.

در میان تقسیمات کشوری، جمهوری قبرس دارای شش ناحیه یا استان است: نیکوزیا، لارناکا، گیرنه، لیماسول، فاماگوستا و پافوس. بخش ترکی دولت ترکیه که به قبرس شمالی معروف است از استان های نیکوزیا، گیرنه و فاماگوستا تشکیل شده است. استان نیکوزیا مرکز قبرس شمالی است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

قبرس نسبت به سایر کشورها شرایط مساعدتری برای تحصیل ایرانیان دارد. این جزیره علاوه بر نزدیک بودن به ایران، دانشگاه هایی را در خود جای داده است که دانشجویان در آن ها طبق روش ها و سیستم های آموزشی دانشگاه های اروپایی آموزش می بینند و تجهیزات بسیار خوب و جدیدی دارند. همچنین این دانشگاه ها در بین دانشگاه های دنیا از سطح خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و گواهینامه فارغ التحصیلی آنها در تمامی کشورها معتبر است.

اگر علاقه مند به تحصیل در قبرس هستید، ابتدا باید برای پذیرش از دانشگاه های این جزیره اقدام کنید. برای این منظور باید مدارک و سوابق تحصیلی خود را آماده کرده و همراه با درخواست پذیرش تا مهلت مقرر به دانشگاه ارسال کنید. پس از پذیرش، زمان درخواست برای ویزای تحصیلی است. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در قبرس، باید مدارک خاص مورد نیاز برای ویزای تحصیلی را ترجمه کرده و برای ویزا اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در سوال 0-100 قبرس، می توانید یک مشاوره مهاجرت تحصیلی را از طریق وب سایت Letsgo Uni رزرو کنید، جایی که شرایط شما به صورت حرفه ای ارزیابی می شود.

مزایای تحصیل در قبرس

قبرس کشوری با سواحل زیباست که تحصیل در آن مزایای بسیاری دارد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، مدارک دریافتی از دانشگاه های این کشور را می توان برای ادامه تحصیل به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورهای دیگر ارسال کرد. علاوه بر این دانشگاه های معتبر جهانی در این کشور پردیس هایی ایجاد کرده اند و به عنوان مثال بدون نیاز به سفر به کشورهای دوردست در اروپا یا آمریکا و بدون پرداخت هزینه های بالا می توان به شعبه های دانشگاه های این کشورها با نرخ پایین تری پیوست. هزینه. ، مستقر در جزیره قبرس، اقدام کرد.

تحصیل در قبرس همچنین می تواند به عنوان سکوی پرتاب برای انتقال به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد، زیرا بسیاری از دانشگاه های این جزیره در برنامه های انتقال دانشجو شرکت می کنند. از این رو می توانید از این قابلیت استفاده کرده و پس از گذراندن تعداد معینی از واحدهای تحصیلی در قبرس، برای ادامه تحصیل به آمریکا، انگلستان و یا سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کنید.

پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به شرکت در آزمون ورودی یا هر آزمون خاص دیگری ندارد. برای تحصیل در قبرس مدرک مهارت زبان انگلیسی لازم نیست.یورومای پس از ثبت نام در دانشگاه، دانش زبان انگلیسی دانشجو مورد آزمایش قرار می گیرد و در صورت نیاز دوره های زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز تحصیل برگزار می شود. البته اگر مدرک زبان معتبر دارید بهتر است ارائه دهید.

ضمناً دانشجو در طول تحصیل در قبرس دارای بیمه درمانی ویژه می باشد و تمامی دانشجویان بین المللی در طول تحصیل ملزم به داشتن بیمه درمانی می باشند. همانطور که گفتیم قبرس شمالی تابع قوانین ترکیه است. بنابراین ایرانیان برای ورود به قبرس شمالی نیازی به ویزای تحصیلی ندارند. لذا خانواده دانش آموز (والدین، همسر و فرزندان) می توانند در طول تحصیل وی را همراهی کنند.

شرایط تحصیل در قبرس

برای تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های قبرس مدارک و شرایط خاصی بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر مورد نیاز است. اما به طور کلی دانش زبان انگلیسی و سوابق تحصیلی از نکات مورد توجه است. همچنین برای پذیرش در هر مقطعی باید گواهی فارغ التحصیلی دوره قبلی خود را ارائه دهید. به عنوان مثال، برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی، متقاضی باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه دهد.

از آنجایی که برخی از رشته های فنی دارای دوره پیش دانشگاهی تعریف شده در نظام آموزشی ایران نیستند، فارغ التحصیلان این رشته ها باید دوره کاردانی را در ایران بگذرانند و پس از دریافت گواهی پایان این دوره می توانند برای پذیرش و ویزای تحصیلی اقدام کنند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که داشتن مهارت به زبان های ترکی و یونانی محدودیت انتخاب رشته را برطرف می کند اما بدون داشتن این مهارت و فقط تسلط به زبان انگلیسی می توانید در قبرس نیز تحصیل کنید. برخی از دانشگاه های قبرس ارائه مدرک زبان انگلیسی را از الزامات پذیرش تحصیلی اعلام کرده اند اما به طور کلی پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد و دانشجو در صورت نیاز باید در دوره های زبان شرکت کند.

همانطور که گفتیم برای تحصیل در دانشگاه های قبرس آزمون ورودی وجود ندارد، اما برخی از دانشگاه های ترکیه که در جزیره مستقر هستند برنامه هایی را برای شرکت در کنکور طراحی کرده اند. پذیرش تحصیلی از این دانشگاه ها به دو صورت انجام می شود. شرکت در آزمون ورودی یا پرداخت شهریه. البته این موضوع مختص دانشگاه شمال و قسمت ترکی قبرس است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های قبرس

شرایط پذیرش برای دانشگاه های قبرس بسته به رشته و سطح متفاوت است. توجه داشته باشید که پس از تهیه و تنظیم شرایط و مدارک لازم برای پذیرش، این مدارک باید با درخواست در سایت دانشگاه و یا نامه نگاری و مسئولین پذیرش دانشجوی بین المللی به دانشگاه ارائه شود و تمامی این مدارک و مدارک توسط موسسه آموزشی بررسی شود. .

اگر شرایط لازم را داشته باشید، تأییدیه تحصیلی اولیه برای شما صادر می شود. در صورت ناقص بودن مدارک و پرداخت مبلغ دیگری جهت تکمیل ثبت نام، پس از پرداخت هزینه، ارسال فیش پرداخت و تکمیل مدارک، اصل نامه پذیرش آکادمی دانشگاه مربوطه برای شما ارسال می شود.

توجه داشته باشید که شروع ترم در دانشگاه های جزیره قبرس در ماه های فوریه و اکتبر انجام می شود. بنابراین، حداقل شش ماه قبل از این تاریخ، باید برای ویزای ورود و تحصیل خود اقدام کنید.

در ادامه این صفحه در صفحه مهاجرت تحصیلی Let's Go Uni به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های قبرس به تفکیک هر مقطع تحصیلی می پردازیم.

تحصیلات عالی در قبرس

طول دوره کارشناسی در دانشگاه های جزیره قبرس 4 سال می باشد که در این مدت 240 واحد باید طی شود. بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل، مدارک خاصی برای پذیرش باید ارائه شود. به طور کلی، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد (کارشناسی و ریز نمرات) نیاز به ترجمه انگلیسی، ترجمه مدارک شناسایی و اسکن پاسپورت و در برخی موارد مدرک زبان برای پذیرش تحصیلی دارند.

کارشناسی ارشد در قبرس

در اکثر دانشگاه های قبرس، دوره کارشناسی ارشد دو سال طول می کشد. در طول دوره تقریباً 90 تا 120 واحد باید تکمیل شود و در پایان دوره نیز پایان نامه ارائه شود. در این مرحله، معیارهای پذیرش در دانشگاه های قبرس بر اساس رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است. اما شرایطی مانند توصیه نامه تحصیلی، انگیزه نامه، ترجمه مدارک و ریز نمرات دیپلم، پیش دانشگاهی و لیسانس در بین دانشگاه های ارائه دهنده برنامه های آموزشی این مقطع رایج است. همچنین کنترل زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان بین المللی به همراه نمره مناسب بر وضعیت قبولی تحصیلی دانشجو تاثیر مثبت دارد.

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس

به طور کلی سیستم آموزشی در قبرس در مقطع دکترا به دو قسمت مختلف تقسیم می شود و از 3 تا 8 سال طول می کشد. دوره ای که نیاز به ارائه پروژه دارد و دوره ای که در یک دوره به پایان می رسد. پذیرش در دوره اول مستلزم ارائه پروپوزال، مصاحبه و تعیین سرپرست اولیه است.هزینه زندگی دانشجو در قبرس یورومای دانشجوی دکتری در پایان دوره می تواند به عنوان دستیار در دانشگاه استخدام شود.

تحصیل پزشکی در قبرس

تاریخچه و شهرت بین المللی دانشگاه قبرس در زمینه علوم پزشکی بسیاری از کسانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند به خود جلب کرده است. طول دوره پزشکی در دانشگاه قبرس 5 تا 7 سال می باشد. پذیرش در این دوره ها مستلزم ارائه استاندارد بالای مهارت زبان انگلیسی (آیلتس 6.5 و بالاتر)، ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و ریز نمرات مدرک قبلی است.

بد نیست بدانید که میانگین هزینه تحصیل پزشکی در قبرس حدود 15000 دلار در سال است.