در دنیای ارز دیجیتال هر روز رویدادهای زیادی رخ می دهد. کاربران برای خرید و فروش پول خود به یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد نیاز دارند و امروزه این موضوع برای کاربران ارز دیجیتال بسیار مهم است. برای اطلاع از این صرافی، ابتدا باید بدانیم صرافی ارز دیجیتال چیست و یک صرافی واقعی چیست.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

پلتفرم هایی که به کاربران امکان داد و ستد با ارزهای دیجیتال را می دهند، صرافی های ارز دیجیتال یا صرافی های رمزنگاری نامیده می شوند. صرافی های ارز دیجیتال به کاربران امکان خرید و فروش پول را می دهند. همچنین می توانید هنگام انجام تجارت، ارز دیجیتال خود را به سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات تبدیل کنید.

ویژگی های یک صرافی معتبر ارز دیجیتال

برای اینکه کاربران بتوانند ارزهای دیجیتال خود را معامله کنند، به یک مکان و پلتفرم امن نیاز دارند، بنابراین به دنبال یک صرافی قابل اعتماد هستند. بنابراین ابتدا به بررسی ویژگی های صرافی های معتبر می پردازیم و سپس به توضیح مختصر آنها می پردازیم.

وظایف یک صرافی معتبر ارز دیجیتال به شرح زیر است:

تایید سریع و آسان

تنوع در ارزش ارزها

آدرس دفتر فیزیکی داشته باشید

حمایت کردن

بدون محدودیت در خرید و فروش

قیمت واقعی و به روز

نقدینگی و حجم معاملات

کیف پول داخلی و اختصاصی

رزومه و تاریخچه مجموعه

احراز هویت سریع و آسان

برای جلوگیری از پولشویی و سایر جرایم مالی، صرافی ها موظف به حمایت مالی از کاربران خود هستند. بنابراین کاربران باید اطلاعات خود را ثبت کنند. این به عنوان راهی برای قابل اعتماد کردن مردم عمل می کند.

به عنوان مثال اگر کاربری بخواهد در وب سایت صرافی ارز دیجیتال خرید و فروش کند، ابتدا باید با یک سوال در سایت صرافی ثبت نام کرده و نام و مشخصات خود را ثبت کند. پس از آن، هر زمان که در وب سایت تراکنش انجام داد، باید هویت خود را تأیید و تأیید کند.

یکی از ویژگی های یک تبادل داده خوب این است که تأیید سریع و آسان است. زیرا متقاعد کردن کاربران دشوار است. ارتباطات باید سعی کند ساده باشد. تأیید چند روز طول می کشد و کاربران را ناامید می کند.

تفاوت در مقدار پول است

یکی دیگر از ویژگی های صرافی های ارز دیجیتال قانونی این است که تعدادی ارز مختلف وجود دارد که رد و بدل می شوند. ارزهای متنوعی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و همین امر جذابیت ارزهای دیجیتال را افزایش می دهد. کاربران به دو یا سه ارز دیجیتال راضی نیستند و سبدی از ارزهای دیجیتال مختلف می خواهند. به عنوان مثال، آنها فقط می خواهند بیت کوین بخرند یا بفروشند و می خواهند به ارزهای دیجیتال متنوع شوند.

با آدرس دفتر فیزیکی

برای افزایش قابلیت اطمینان صرافی و اطمینان کاربران، وجود دفتری که کاربران بتوانند از آن بازدید کنند ضروری است. از آنجایی که بسیاری از تراکنش ها به صورت آنلاین انجام می شود، یک آدرس دفتر فیزیکی به شما اعتماد کاربران را می دهد و به آنها اجازه می دهد تا به شما مراجعه کنند و مشکلات خود را شخصاً حل کنند. این باعث افزایش اعتبار آن مبادله می شود.

حمایت کردن:

یکی دیگر از مواردی که اعتبار صرافی های اخبار ارز دیجیتال بیت ارز را بالا می برد، پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. هنگام خرید یا فروش، کاربران ممکن است با سوالات زیادی مواجه شوند. بنابراین به شخص یا گروهی نیاز دارند که آنها را راهنمایی کند و این وظیفه صرافی های ارز دیجیتال است. اگر صرافی نامعتبر باشد، کاربران را راهنمایی نمی کند یا به سختی کمترین راهنمایی را ارائه می دهد.

هیچ محدودیتی برای خرید و فروش وجود ندارد

عدم وجود محدودیت در خرید و فروش از دیگر ویژگی های واقعی صرافی ارز دیجیتال است. به عنوان مثال در برخی صرافی ها امکان معامله بیش از 100 هزار تومان وجود ندارد و محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل تعداد کمی از کاربران جذب این صرافی می شوند. اکثر معامله گران چنین صرافی را برای انجام معاملات خود انتخاب نمی کنند.

هزینه های واقعی و جاری

با توجه به نوسانات بالای ارزهای دیجیتال، صرافی ها برای ارائه نوسان در زمان واقعی مورد نیاز هستند. اگر صرافی تغییرات بلادرنگ را ارائه ندهد، آن صرافی اعتبار کافی ندارد و تعداد کمی از کاربران به آن مبادله مراجعه می کنند. بنابراین بهتر است از چنین صرافی هایی استفاده نکنید.

نقدینگی و حجم معاملات

یکی دیگر از عواملی که در اعتبار بورس ها نقش دارد، نقدینگی بالا و حجم معاملات است. برخی از صرافی های ارز دیجیتال اجازه معاملات با حجم بالا را نمی دهند و کاربران برای تکمیل یک معامله با حجم بالا باید چندین معامله با حجم کم انجام دهند. این باعث افزایش هزینه ها و زمان بیشتری می شود. بنابراین، این بدان معنی است که مبادله قابل اعتماد نیست.

کیف پول داخلی و اختصاصی

کیف پول داخلی و اختصاصی راه دیگری برای ایمن سازی مبادلات است. کیف پول مکانی است که در آن دارایی های رمزنگاری خود را ذخیره می کنید. بسیاری از کیف پول های خارجی به دلیل تحریم های اعمال شده توسط کشورهای خارجی علیه ایران به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند. بنابراین بر عهده صرافی است که با ارائه کیف پول های داخلی و مخصوص این مشکل را حل کند.

رزومه و تاریخچه موزه

اگر کاربری به دنبال یک صرافی مطمئن برای خرید صرافی ارز دیجیتال است، ابتدا باید تاریخچه صرافی مورد نظر را بررسی کند و ببیند که صرافی چقدر در بازار قابل اعتماد است. برای درک اعتبار یک صرافی، باید بررسی کنیم که این صرافی چند کاربر دارد. اگر تعداد کاربران یک صرافی زیاد باشد، آن صرافی از شهرت و اعتبار خوبی برخوردار است.

همچنین خواندن و گوش دادن به نظرات فعالان بازار در مورد ارتباطات ارزش دارد. علاوه بر این، باید کارایی ارتباط در شبکه های اجتماعی و زمان و هزینه ای که برای آموزش کاربران آن صرف می شود را نیز بررسی کنید.