همانطور که می دانید استفاده از دستگاه قهوه ساز نمیاینده بوش انواع دستگاه های اسپرسوساز آشنا شویم. همه چیز در زیر این دستگاه پس از اختراع دستگاه اسپرسوساز، تحول بزرگی در تهیه قهوه ایجاد شد. نام دستگاه قهوه ساز اسپرسو است. قهوه با عبور دادن آب در نزدیکی مرحله دم کردن از تفاله های قهوه در یک سبد پرتافیلتر به دست می آید. این قهوه شباهت زیادی به آن دارد و روی آن کرم یا کرمای خوبی دارد. (البته به قهوه موچابوت اسپرسو هم می گویند اما فاقد کیفیت و کرم قهوه ساز اسپرسوساز است). اکنون که پاسخ مشکل تهیه اسپرسو و نحوه عملکرد آن را می دانید، خوب است نکات مهم آن را بدانید.


این دستگاه در تهیه بسیاری از نوشیدنی ها در کافی شاپ ها نقش دارد مانند: کاپوچینو، لاته، قوطی کرفس و .... در واقع اسپرسو از این دستگاه اساس بسیاری از نوشیدنی ها است یا می توان آن را به عنوان یک نوشیدنی مستقل در نظر گرفت. قبل از شروع بحث، اجازه دهید این نکته را در نظر بگیریم: قهوه سازهای حرفه ای هستند که می توانند قهوه فرانسوی و اسپرسو درست کنند.

بیایید نگاهی به گذشته اسپرسوساز بیندازیم:

اگر به تاریخچه اسپرسوسازها نگاهی بیندازیم به دو نام ایتالیایی آنجلو موریوندو و لوئیجی بزرا خواهیم رسید. اولین دستگاه اسپرسوساز توسط آنجلو موریندو در ایتالیا ساخته شد. در یک نمایشگاه عمومی در سال 1884، آنجلو یک نمونه اولیه را پرده برداری کرد و اختراع خود را با نام: موتور بخار جدید برای تهیه سریع و اقتصادی نوشیدنی قهوه فهرست کرد، اما:

در سال 1901، Betzera که اولین دستگاه اسپرسوساز را اختراع کرد، با افزودن قطعاتی مانند pertafilter به دستگاه و همچنین بهبود عملکرد دستگاه، انقلابی در صنعت اسپرسوساز ایجاد کرد.

در ابتدا دستگاه اسپرسوساز Betzera با بخار و فشار کار می کرد. اما در مرحله بعدی، در سال 1906 آقای Desiderio Pavoni (Desiderio Pavoni) با گرفتن حق امتیاز خود از Betzera، عملکردهایی را به دستگاه اضافه کرد.

اسپرسوسازهای امروزی کارایی خود را مدیون اولین دستگاه اسپرسوساز Betzera هستند. کدام اول آمد، مرغ یا تخم مرغ؟ اسپرسو یا اسپرسو؟!

یک واقعیت جالب این است که اولین دستگاه اسپرسوساز ساخته شد و پس از تولید آن این نوشیدنی اسپرسو نام گرفت.

تکامل مکانیسم نمایندگی تعمیر اسپرسوساز بوش :

اسپرسو سازها روز به روز توسعه می یابند و مکانیسم آنها را می توان به 4 گروه طبقه بندی کرد:

قدرت بخار

پمپ برق

یک اهرم

قدرت پمپ هوا

در برخی از کاستی های فر گازی

مدل های اجاق گاز به طور یکنواخت گرم نمی شوند و تمام قسمت های غذا به طور کامل پخته نمی شود.

پخت نان، شیرینی و پختن غذاها به دلیل هوای مرطوب گاز کمی مشکل است.

از آنجایی که احتمال تجمع گاز در کوره های گازی وجود دارد، در استفاده از چراغ برق یا قطار باید مراقب باشید.

کنترل دمای کوره های گازی و برقی مشکل است.

مزایای اجاق برقی توکار

همانطور که می دانید اجاق برقی از عناصری برای پختن غذا استفاده می کند. استفاده از حرارت ملایم عناصر، داخل غذا را به خوبی می پزد و به اصطلاح مغز پخته می شود.

تمیز کردن اجاق برقی آسان است.

دمای تولید شده توسط فر برقی بالاتر است.

اجاق های برقی دارای عملکرد خود تمیز شوندگی هستند. با استفاده از دمای بسیار بالا، باقی مانده غذا و چربی به خاکستر تبدیل شده و به راحتی تمیز می شوند.

با توجه به خشک بودن دمای داخل فر برقی و بدون رطوبت، استفاده از این فر برای پخت نان، شیرینی و کیک بسیار مناسب است.

تنظیم دمای مناسب در اجاق برقی آسان است.

نبود دیگ های برقی

برخی از مدل های فر برقی به دلیل استفاده از عایق در دیواره های فر، قدرت کمتری نسبت به فر گازی دارند.

عناصر ممکن است در طول زمان آسیب ببینند و نیاز به تعویض دارند.

در مدل های قدیمی اجاق های برقی میزان برق مصرفی زیاد است و با توجه به قیمت بالای برق در کشور ممکن است هزینه های کمی بالاتر را به دنبال داشته باشد.

در مرحله بعد، گزینه های مربوط به انواع مختلف اجاق ها را بررسی خواهیم کرد.